Unconfigured Ad

Collapse

fx 91

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veloxmann
    • Oct 2006
    • 34

fx 91

hallo har en fx 91motor.Motoren min går veldig varm selv om nåla er stilt så den får mye fuel. (går å sperrer når den er kald) Etter par min i lufta så dauer den ut og er glovarm. Er en veldig liten ripe i stempel og ring. Kan dette være årsaken til det?
    Den får lik mengde med fuel hele tiden ingen lekasjer på motor og tank, og ingen luft bobler i fuel slange heller... noen som veit årsaken til dette?
    Arne Kristian Søgård

Helgøya Modellfly Klubb
    Rena Modellflyklubb

Kommer du opp, kommer du alltid ned igjenn =)

t-rex 450
    r50 med os hyper++
    airwolf r50 os hyper++
  • Tom Erik
    • Feb 2004
    • 1601

3 sannsynlige grunner for at den går varm:

1) Tett forgasser.
    2) Tette slanger eller filter. Silikonslangene har en tendens til å "gro" igjen over tid og dette er umulig å se. Skift slanger en gang i året.
    3) Alt for lite eller dårlig olje i fuelen din. Hva slags fuel har du?
    Tom Erik Smedal
    www.artistic3D.net
    www.photopia.no

Comment

• Minibønna
      Administrator
      • Oct 2005
      • 390

Eller at du flyr den med for stor propell.
      Hadde samme problemet for ca et år siden, viste seg at 16x4w ble for drøyt, gikk ned til 15x4w og alt ble så mye bedre.
      En av mange mulige årsaker.
      Tor Henrik Hernes

Comment

• hanza
        • Jun 2006
        • 160

Har også opplevd dette med bruk av for stor propell..
        Du kan også prøve å ta av cowlingen, vist du har det. den kan være for tett og gi for lite luftstrøm runt toppen på motoren..
        MC 22s
        Toplight standard
        Tragi 603 custum
        Hjemmestøpt f3a (Uprøvd)
        Raptor 50v2. Os hyper
        Seb-art katana 30
        taxi 2400 on floats. roto 35vi
        extreme composite Otop 3D. Os 140rx
        Super Decathlon 1/3 Skala. DL 100
        C-arf Superextra 3,1. 3w 150

Comment

• joo
          MFN Skribent
          • Nov 2002
          • 6936

Jeg har erfart at OS91FX er en motor som fort går varm. Skiller seg ut fra alle andre OS-motorer jeg har hatt i så måte. Har også sett og lest om andre som har denne motoren og den er full av fastbrent fuel alle veger. Kan jo være en mindre heldig konstruksjon?
          Prøv rådet om å gi den en lett propellast... Selv lastet jeg den ned med mye propell, slik jeg gjør med alle fuel-motorene for å holde turtallet nede. Jeg brukte den mest med APC16x4 Sport...

Du sier der ikke er fuel i slangene. Dobbeltsjekk slangen mellom dysenål og selve forgasseren, en del av disse motorene hadde lekkasje ved hovednåla.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• veloxmann
            • Oct 2006
            • 34

hallo... takker for svar... Jeg bruker jero fuel 15%nitro 16%olje. Når det gjelder propell har j kanskje bomma litt skjønner jeg... har brukt 14x10 og 14x8. Skal sjekke alle slanger, forgasser og dysenål i helga...
            Men motoren har gått på disse propellene helt siden den var ny, og det er først nå den pluttselig har blitt slik... Den starter og går, men er langt fra så sprek som den har vært, vanskelig for å throttle skikkelig også.
            Arne Kristian Søgård

Helgøya Modellfly Klubb
            Rena Modellflyklubb

Kommer du opp, kommer du alltid ned igjenn =)

t-rex 450
            r50 med os hyper++
            airwolf r50 os hyper++

Comment

Working...