Etter at jeg knakk veivakselen på min sc91 4t, kjenner jeg på meg at jeg får veeldig lyst på en ny motor til flyet. Snart jul!
Har bestillt deler til sc'en, så den blir nok ok igjen, men jeg kunne tenkt meg litt mere kraft i flyet.
Det må være en motor som tåler å gå en tid på lavt turtal, da modellen er sakteflygende, må samtidig ha kraft nok til å hovre, samt dra seg ut av denne.
Vil ha 4 takter.
Motoren må stå inverted
Har lyst på en ys110, men er litt usikker på holdbar heten på denne, da dette er en oppboret 91 motor som det er tatt ut 2,1hp fra. Denne har pumpe, så da kan jeg evt. legge tanken på CG og få litt mere lik egenskaper både på full og tom (nesten) tank.
Saito 100/125 er andre alterativet, dette er vel solide slitere.
Laser 100 er også en mulighet, kjenner ikke denne, men den har et godt rykte.
Andre motorer??
Fint om noen har synspunkter på dette de kan dele med meg. Koster noen kroner en ny motor så det er greit med litt research før jeg tar et valg.
Kjell Arne
Har bestillt deler til sc'en, så den blir nok ok igjen, men jeg kunne tenkt meg litt mere kraft i flyet.
Det må være en motor som tåler å gå en tid på lavt turtal, da modellen er sakteflygende, må samtidig ha kraft nok til å hovre, samt dra seg ut av denne.
Vil ha 4 takter.
Motoren må stå inverted
Har lyst på en ys110, men er litt usikker på holdbar heten på denne, da dette er en oppboret 91 motor som det er tatt ut 2,1hp fra. Denne har pumpe, så da kan jeg evt. legge tanken på CG og få litt mere lik egenskaper både på full og tom (nesten) tank.
Saito 100/125 er andre alterativet, dette er vel solide slitere.
Laser 100 er også en mulighet, kjenner ikke denne, men den har et godt rykte.
Andre motorer??
Fint om noen har synspunkter på dette de kan dele med meg. Koster noen kroner en ny motor så det er greit med litt research før jeg tar et valg.
Kjell Arne
Comment