Unconfigured Ad

Collapse

Ny motor til u-can-do 3d 60

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaklei
    • Sep 2005
    • 458

I manualen til Saito 125 ser jeg at det anbefales fuel med 20% olje.
    Ser også i tidligere tråder at 15% fuel blir brukt av mange, er dette for lite olje i denne motoren?
    Med så lite olje må den ihvertfall ikke leanes ut
    Jeg har jero fuel 15/15 kan denne brukes til min motor??
    Ser også at flere anbefaler å tilsette castorolje i drivstoffet, vurderer å tilsette 3% castorolje i fuelen min. Er dette en god ide?? Hvor får jeg kjøpt castorolje? Er vel det samme som lakserolje, mulig apoteket har??

Kjell Arne

Comment

• Motorboy
      • Nov 2003
      • 1566

Originally posted by kaklei
      I manualen til Saito 125 ser jeg at det anbefales fuel med 20% olje.
      Ser også i tidligere tråder at 15% fuel blir brukt av mange, er dette for lite olje i denne motoren?
      Med så lite olje må den ihvertfall ikke leanes ut
      Jeg har jero fuel 15/15 kan denne brukes til min motor??
      Ser også at flere anbefaler å tilsette castorolje i drivstoffet, vurderer å tilsette 3% castorolje i fuelen min. Er dette en god ide?? Hvor får jeg kjøpt castorolje? Er vel det samme som lakserolje, mulig apoteket har??

Kjell Arne
      15/15 fuel kan du ikke leane ut 4 takt motorene fordi en del syntetisk olje er brent opp og en del går til smøring, sikkert ikke nok olje til veivhuset.

Ja, det er samme olje når vi snakker om lakserolje og castor olje. Kyoshoforhandlere selger castorolje i små kanner og kan også fåes hos apoteket, men de koster mere enn du får hos Kyoshoforhandlere.

I 4 takter er smøring ikke alltid tilstrekkelig i veivhuset hvor der er det mange bevegelige deler, og castorolje har evnen til å feste seg på ståldeler og sikrer smøring og brenner ikke opp så lett. Noen fueltyper for 4 takter har 50% castorolje/50% syntetisk olje i fuelen. Hvis du ikke har castorolje i fuelen, tilsett gjerne 3% casto olje.
      5 ganger økt levetid i 4 takter etter de hadde fått castor olje i fuelen, mindre slitasje i kamaksel/løfter, sikrer smøring i veivtappen og rådelager.

Det vet jeg ut fra mine 4 takt motorene har alltid hatt castorolje i fuelen og de er mer enn 20 år gamle.

Comment

• tyor
        • Mar 2005
        • 9757

elefun har castor olje. http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...&kategoriID=58
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

Comment

Working...