Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Yep, det blir nok en Futaba 12FG radio på meg, i stedet for moduler til eksisterende radio. Trodde kanskje det kom en Spectrum 9 kanaler først i markedet men dette ser jo bedre ut.
Men bare et dumt spørsmål, står denne radioen tilbake for en "vanlig" 12Z mtp. programmeringsmuligheter eller er dette en fullblods 12Z med integrert FASST?
Med denne nyheten slipper jeg å tenkte på hva jeg skal gjøre med pengene jeg fikk tilbake på skatten..
Rart at futaba ikke har to mottaker for å FULL-RANGE slik spektum har.
Dem har to antenner og bruker signalet fra den antennen som har best signal. Man må nok sørge for at dem ikke ligger parallelt men 90` på hverandre i modellen. Dessuten er dette frekvenshoppende system i motsetning til Spectrum.
Noen som har funnet ut noe om graupner radioer og tilgjengelighet for spectrum moduler? Jeg har sett modul til JR 9X, og siden min Graupner MX-22 er bygget over samme lest burde vel disse kunne gå om hverandre?
Handlet MX-22 for et halvt år siden, den gang var jeg en av skeptikerne til spectrum; men etter å ha sett det i bruk av en kompis over tid har jeg endret standpunkt. Gleder meg til å slippe å vente på alle de andre som er i mitt frekvensområde; ja dere vet hvem de er - de som alltid flyr mest av alle på stripa
Blir nok 2,4GHz på meg også med tiden. Det som er mest interessant syntes jeg er at man slipper unna støyen man har innført med elektrodrift i flya. Kanskje den viktigste gevinsten jeg ser. Tviler på at det blir 2,4 i noen av seilflya på lang tid, men elektromodellene ja! Får vente på modul til Profi, så får den ene senderen bli elektro-sender på 2,4.
Jeg har aldri opplevd problemer på 35 MHz før jeg begynte med elektro OG når jeg handla billige mottakere... Med godt merkeutstyr har det for det meste vært problemfritt i mange år!
Jeg ser dessuten en fordel til: det gamle systemet har hatt protokoller som egentlig bare dekker 9 kanaler, med redusert oppdatering på noen om man brukte flere kanaler. Dette bør bli borte med den nye teknologien.
Ulemper: Korte antenner gjør at man i spesielt seilfly med karbonkropper må gjøre noen grep. Kanskje vi får se mottakere uten innebygde antenner, men en SMA-plugg istf og kabler for å legge antennene eksternt på kroppene. Jeg håper det!
Signaler på disse frekvensene vil tape seg fort i luft med svært høy luftfuktighet. Hvor mye dette har å si i praksis har jeg ikke sett målinger på, men inntil videre hadde jeg vært forsiktig med å fly langt vekk i svært fuktig luft.
Siden frekvenshoppingen skjer i et mønster KAN det være muligheter for at ting hopper ut av sync, men tiden vil vise om det blir tema i det hele tatt. Alltid noe som kan gå galt, men det gjelder alt av gadgets.
Responstid og problemer med re-binding er argumenter dem bruker for Spectrum foran frekvenshopping.
hei jeg har drevet med modellbåt i 4år og kjørt norgescupen i 3år men vet kunn om 1pers som har testet 2,4ghz i båt, og di erfaringene han hadde var att de ikke var nok rekkevidde til og kjøre hele banen. båten gikk i failsafe når den var ¨ved bøye 5 ca 150m. så nå er de ingen som bruker 2.4 systemet i båt miljøet. spektrum dx6/7 er stikkeradio og vi bruker 3kanals rattradioer
Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
På vei inn i Hangaren.
Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment