Announcement

Collapse
No announcement yet.

Metallgear på vanlig Waypoint W150

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Soarer
    Sjaa, takk for at jeg lånte tråden din litt!
    Hehe, bare hyggelig det

    Interessant å høre om slarken William, uten at det får meg til å gå for disse servoene til annet enn vinger og andre småsaker.

    Siden også andre servoer kom inn i diskusjonen kan jeg si at jeg har en del HS85 og HS85MG med relativt gode erfaringer. Eneste dårlige erfaringene med MGn er fra påsketirsdag på hangkanten i Hanstholm. Tok MiraJen ut på kanten og bestemte meg for å putte i mer bly. På vei tilbake til "depot" fikk vinden tak i vingen slik at den kakket meg i hodet, ikke hardt, men et lite dunk. Men det var nok til at det ene lille nylongearet som er i HS85MG tok kvelden. Ganske surt å kjøre fra Ålborg til Hanstholm for å knerte en servo før første tur.. Reservedeler er bestilt i godt monn
    Mvh
    JoE
    Agder Modellflyklubb

    Comment


    • #17
      Saken er løst!

      Nå har jeg sjekket opp i det som var utgangspunktet for denne tråden, hvorvidt W150MG gear passer i en standard w150; og det var helt problemfritt å bytte det ut så lenge man passer på å sette output drevet rett med en gang. Har ikke testet det i luften enda, men alt tyder på at det virker utmerket..

      Saken er løst!
      Mvh
      JoE
      Agder Modellflyklubb

      Comment


      • #18
        Ikke så bra likevel

        Nå har jeg moddet tre servoer, og det er bare en av de som fungerer som den skal. Det er helt rett som beskrevet tidligere i tråden at det er vanskelig å treffe nøyaktig midten på grunn av manglende guide i metallgearet.

        Det som skjer er at en servo ikke finner center, og den andre flytter center gradvis den ene veien for hvert input den får...

        Jeg kommer til å sette tilbake nylon output gear, og la resten av være fra MG settet.
        Mvh
        JoE
        Agder Modellflyklubb

        Comment

        Working...
        X