Unconfigured Ad

Collapse

Flapperon (FPR) trøbbel med Spektrum radio

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flarssen
    • Jan 2005
    • 1842

Originally posted by phammers
    Du skrev også at det ikke hjalp å bytte om på servoene på mottakeren. Da er det noe riv ruskende galt et sted. For, i et tenkt tilfelle, hvor den ene utgangen (AUX) sender "oppover-signal" til servo 1, og den andre utgangen (AILE) sender "nedover-signal" til servo 2. Bytter du så om fysisk (plugge servo 1 i AILE og servo 2 i AUX) så vil servo 1 motta nedover-signal og visa versa - med reversering som resultat.

Mvh

-Pål
    Hmmm, i mange tilfeller er servoene montert "speilvendt". Det vil si at begge servoene roterer samme vei ved bruk av ballanseror. Ombytting av servoer på mottaker vil da i stedet reversere flaps/spoiler. Det forbauser meg at manualen er så spesifikk på hvilken servo som skal stå hvor.
    Med forbehold om at det er tidlig på morran....
    Fred Larssen

Comment

• flarssen
      • Jan 2005
      • 1842

Det er vel reversering av både aileron og aux som skal til for å reversere ballanserorsfunksjonen.
      Fred Larssen

Comment

• atlemo
        • Jul 2006
        • 320

Jøss, her var det aktivitet tidlig!

Tusen takk for alle tips folkens, dere imponerer virkelig. Dedikert gjeng.
        Skal prøve alt dette når jeg kommer hjem fra jobb. Noe sier meg at det som vanlig er et banalt enkelt svar.
        Atle Mo, Oslo

Comment

• atlemo
          • Jul 2006
          • 320

OK folkens, som anntatt var det bare "brukerfeil"

Jeg lette hele tiden etter "AUX" på min radio, men det fantes ikke. Så prøvde jeg på nytt med hver enkelt kanal, så viste det seg at AUX het noe annet hos meg. Har faktisk glemt navnet allerede, men nå er jeg så spent på jomfruturen at jeg ikke kan vente mer. Jeg skal ut!

(kommer tilbake med oppdatering rundt turen)
          Atle Mo, Oslo

Comment

• atlemo
            • Jul 2006
            • 320

Da var jeg tilbake fra en vellykket jomfrutur! Ingen uhell. Fikk tatt noen rolls og loops pluss noen takeoff og landinger. Merket bare at mitt batteri var alt for tungt. Her må jeg nok endre oppsett.

Ellers merket jeg at det gled sinnsykt bra da jeg kutta power og lot det gli forbi og inn for landing. Spennende fly!

Takk igjen for alle tips og innspill folkens, nok en suksesshistorie
            Atle Mo, Oslo

Comment

Working...