Jeg har kjøpt med Aero-Works Yak-54 på 216 i vingespenn,de servoene jeg må bruke skal være på 180 oz i dra kraft,hvor mye tilsvarer det i kg.
Unconfigured Ad
Collapse
Servo på 180 oz(kg)
Collapse
X
-
180 oz
Hei.
Hvis de ber om en servo som skal dra 180 oz-in , da trenger du en servo som trekker nesten 13kg.
Her er en meget bra servo som trekker 13,8 kg (192 oz) ved 6v eller 11 kg (153 oz) ved 4,8v.
Hitec har og endel gode servoer i den klassen.
Ser på manualen at det er minimum 180 oz de anbefaler.
Jeg er meget intresert i dette flyet. Bestilte du det rett fra uniten eller fant du noen i Norge som fører disse flyene?Futaba 10C Fasst
Last Down 3XL V3
Spirit Elite
Primo
Hellcat
Sukhoi
Pt 19
Ucd
Bossanova
Giles 202
Boomerang
Mojo
Ultra Stick
Riva Silver X
Laser 3d
Hobbyrommet er fullt av leker.Comment
-
Hei Janta71,
Aller først..gratulerer med et flott fly!! Jeg har 2.6m utgaven (review kommer nå i april) og det flyr BRA!
Futaba 9351 er en fin servo, men det er i utgangspunktet en bil og båtservo!! Konsekvensen av dette er at man risikerer at servoen står og vibrerer rundt nøytral uten belastning hvis rora er store nok, går lett nok og overføringsgeometrien ligger til rette for det. Det er flere her til lands som bruker de servoene på større fly enn den Aeroworks'n uten problemer, men jeg har hatt dette problemet med alle servoene jeg har hatt på de flyene jeg har prøvd. Det er IKKE et servoproblem, men feil anvendelse av den.
Årsaken til problemet er at servoen har for unøyaktig sentreringsevne. Det er fortsatt en veldig bra servo, og på en modell som dette vil man mest sannsynlig (jeg understreker sannsynlig) ikke merke noe til problemet.
Uansett ville jeg nok for sikkerhets skyld gått en annen vei. Futaba har samme servoen i flyversjon. Da heter den 9155.
Fullgode alternativer her er Hitec 5985 (bal og høyderor) og 5955 til sideror. Hold deg uansett borte fra plastdrev!Odd Sundet
http://www.imacnorge.noComment
-
Takk for gode råd og hjelp,jeg har bestilt flyet i fra uniten og ble positivt overrasket.Flott hardware pakke og et meget flott fly.Tenkte jeg skulle prøve å ta noen bilder av flyet mitt og legge inn her.Motoren jeg skal bruke er en mvvs 58 ccm.Og det blir nok Hitec digitale servoer.Jeg behøver pcm motaker og lurte på supra25 hadde en ledig,Jeg så annonsen på rc-marked.Min Radio
Jr x9303 2,4 ghz
Mine fly
Cmpro Zero 50
Top flite Thunderbolt p47D 60
F3a 50Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment