På linken nedenfor finner du en fin artikkel om erfaringene med DSM-radioen Spektrum DX7 i praktisk bruk. Støyfri flyging uten mulighet for å skylde på radioproblemer - noe du er interessert i?
Unconfigured Ad
Collapse
Spektrum DX7, 2.4GHz DSM-radio - les om bruk og erfaring her
Collapse
X
-
Må bare si meg veldig enig. Har ikke hatt en eneste glitch med min radio enda. Bruker DX7 på både Raptor 50 og T-Rex 450. Tror nok 2.4GHz er fremtiden innenfor denne sporten.
En fornøyd DX7 kundeGeir G
-----------------------------
T-Rex 600N Pro VBar
Raptor 50 Titan
T-Rex 450SE
Spektrum DX7
----------------------------- -
Originally posted by geirgrMå bare si meg veldig enig. Har ikke hatt en eneste glitch med min radio enda. Bruker DX7 på både Raptor 50 og T-Rex 450. Tror nok 2.4GHz er fremtiden innenfor denne sporten.
En fornøyd DX7 kunde
Ingen system er feilfritt. Hva skjer om alle bytter til 2.4 tro??? Kansje null glitch på ppm/pcm også--
Mvh
Rohnny Stormo
-----------------------------------------
TowCobra (Hirobo) + Futaba 14mz selges.Comment
-
Det største problemet i denne tråden var vel ikke DX7 systemet sin feil, men 3 in 1 uniten på CP PRO helikopteret
Originally posted by Fra LinkenSo this whole thread about the DX7 and the AR7000 and the AR6100 being stuffed is completely crap? Maybe the title should be changed: Blade CP probs. Because my first impression was that the DX7 has some catastrophic problems!Geir G
-----------------------------
T-Rex 600N Pro VBar
Raptor 50 Titan
T-Rex 450SE
Spektrum DX7
-----------------------------Comment
-
Originally posted by RohnnySå er det de med problemer...
Ingen system er feilfritt. Hva skjer om alle bytter til 2.4 tro??? Kansje null glitch på ppm/pcm også
Nå er dette systemet brukt til RC nesten helt nytt på markedet, så noen feil vil nok dukke opp etterhvert. Selv om jeg egentlig har mine tvil på at det blir de store feila.-=-Trondheim Mfk-=-
* Raptor 50 Titan (SE)
* T-Rex 450SE
* E-Sky CP2 (Solgt)
* Vortex
* E-Starter
* Slow Stick
* Spektrum DX7
No helicopters were harmed in the creation of this post
Comment
-
Tror selv de store feila (les: AR6100 V1) allerede er luket ut. Har flydd med DX7 noen mnd no, i Trex 450, Funjet, og Blade, og har ikke hatt et eneste problem whatsoever. Fordelene Spektrum gir er overlegne alle 35Mhz-systemer eg har vært borti.
-Glitchfritt
-Frekvensfritt
-Nesten antennefritt
Bare pass på å ikke plasser høyeffekt 2.4GHz sendere (500mW) rett ved siden av mottakeren, da slet den littMorten SmøraasComment
-
Har hatt DX 7 en uke og den har fungert helt perfekt i min F-104 edf. Tidligere glitchproblemer ble helt borteFøles dønn solid å fly med.
Men og et stort men er at i dag etter å ha slått den på viser displayet bare "Backup Error" !
Senderen er død og kommer ikke inn i meny eller noe . Noen som har hatt tilsvarende opplevelse og hva gjør jeg nå ? Handla med Smallsize, Oslo
TrondComment
-
Hadde 4 lockouts på Trex'en min idag. Ibegynnelsen mistenkte jeg selvfølgelig Spektrum, men tror ikke det er det som er problemet. Testet mottaker og radio i en slowstick uten lockouts etterpå. Fløy den da langt vekk.
Regner derfor med det er BEC'en i regulatoren som har kutta ut noen sekunder. Gir mening siden jeg nettopp har gått over til digital haleservo og digitalmodus på gyroen. Dette øker nok strømtrekket betraktelig.Morten SmøraasComment
-
Strålende fornøyd!
Dette er min først post her. Jeg er akuratt inne etter en dag på jordene i Stange. Har hatt et opphold i flyinga i 14 dager nå i påvente av nytt utstyr grunnet kræsj.
Jeg er helt nybegynner innen flying, og kjøpte meg et RTF-seilfly for 5-uker siden. En 2-meter elektroseiler levert av Kyosho. Denne har jeg krasjet utallige ganger ved å fly sakte og lavt. Nybegynnerfeil nr. en har jeg skjønt.
Fly nr. 2, en Cessna 182 fra Art-tech, også RTF. Og til sist en Sapac Extra 330.
Uten unntak har jeg slitt med radioforstyrrelser, og sistnevnte fly har frem til idag vært i luften bare en gang. En skikkelig glitch ved 6-7 meters høyde ved innflying, og det gikk rett i bakken så delene spruta. Vel nok om det, tilbake til topic.
Kjøpte en DX7, og et par 6100-mottakere i tillegg, og fikk satt sammen igjen Extra'n. Mine erfaringer for dagen er som følger:
Rekkevidde: DX-7 er helt overlegen. Satte 7000-mottakere i seilflyet og satte i marsj. Jeg vil tippe ca. 80-90 meter før jeg mista kontakten. Dette med knappen for laveffekt inne selvsagt. I lufta seila jeg så langt bort at jeg ikke var i stand til å se den 1 meter lange og 20 cm brede, knallrød halvdelen av vingen. Litt skremmende egentlig, hehe.
For 6100-mottakerene var jeg vel ca 25-30 meter unna før konakten ble brutt.
Signalstøy:
Selv ved å vri radioen 360grader rundt, og fra å peke antenna rett oppover til helt neddover opplevde jeg ikke en eneste forstyrrelse.
I løpet av de kanskje 4 timene jeg har vært i lufta idag, har jeg ikke hatt en eneste glitch.
Følelse:
Radioen ligger godt i hendene. Men den er litt baktung pga den korte antenna. Stikkene og stikkeopplagringene er presise og tette.
Jeg likte ikke helt oppsettet av bryterene. Ikke at jeg har brukt noen av dem, men de er litt i veien for resten av pølsene mine når jeg holder stikkene med tommel og pekefinger. Vanesak, som sett i sammenheng med at jeg faktisk får flyene mine ned til moder jord igjen hele, lett tilvennes.
Konklusjon:
Radioen er forholdsvis billig, og 6100-mottakerene er billige. De fungerer sammen med alle servoene som satt i RTF-flyene mine, bortsett fra Kyosho hvor kontakta er helt annerledes, og mottaker og regulator ligger i en og samme boks.
Justeringsmuligheter for nedskalering og justering av utslag på rorene, samt sub-trim og mixing finnes sikkert på alle andre radioer også, men jeg fant DX-7 menyene meget lettleselige og forståelige. Knappene for å bla i menyene er tette og fine, så det er ingenting å utsette på monteringskveliteten.
Etter mange landinger og take-offs idag, har jeg ikke ødelagt noenting.(!) Noe som er helt enestående, og jeg vil si at DX-7'en med sitt 2,4 gHz system ene og alene kan krediteres for det !
Jeg har til og med flydd inverted idag ! *stolt*Last edited by Sigor; 18-08-07, 12:39.Den beste motorn, er ingen motor!Comment
-
Da gleder jeg meg SINNNNSYKT til min kommer i posten fra uniten,
skal nok passe fint til min T-rex 450 cfHmmm..... Det så ikke billig ut kompis
T-Rex 600 e (bling)
futaba gy 601
futaba 9256
Spektrum ar 6200
Hurricane 550 (phoenix version)(bling)
Futaba gy 401
Futaba 9254
Spektrum AR7000Comment
-
Hvor lang rekkevidde har dere forresten på T-rex 450SE CF og Spektrum AR6000/6100 ved test? Jeg får i overkant av 20 meter nå etter en liten ombygning.-=-Trondheim Mfk-=-
* Raptor 50 Titan (SE)
* T-Rex 450SE
* E-Sky CP2 (Solgt)
* Vortex
* E-Starter
* Slow Stick
* Spektrum DX7
No helicopters were harmed in the creation of this post
Comment
-
Hva er spenninga når DX7 piper over lav spenning?
Har ladet det to ganger, men har glemt å sjekke spenninga når den piper over lav spenning.
Akkurat nå er spenninga på 9,3V, men regner med at den klarer et par turer til?
Batteriet: NiMh 9,6V 1500mAh.
Til slutt må jeg si at batteriet er fantastisk bra.Mathias
Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8Comment
-
Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment