Announcement

Collapse
No announcement yet.

2.4 Ghz tilgjengelig for Multiplex Evo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2.4 Ghz tilgjengelig for Multiplex Evo

    Nå er det endelig mulig å kjøpe 2.4 Ghz modul til Mpx Evo radioer. Modulen monteres internt, og antennen blir på sin vanlige plass.
    Hvem blir først her på berget?
    Skulle gjerne kjøpt selv, men det blir for mange mottakere som må byttes ut.....

    Link:
    The page you requested cannot be found!

    Hadde vært artig om noen bestiller og tester produktet kunne lagt ut sine erfaringer her.

  • #2
    Det første jeg lurer på er om den er lovlig brukt i Norge ?
    Står sidevis om den på RCU og RCG, litt delte meninger som med det meste nytt.
    'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

    Ørjan Rapp

    Comment


    • #3
      Har ikke satt meg nok inn i det til å vite om dette produktet er lovlig i Norge. Gikk ut i fra at det stilte på lik linje med andre 2.4 Ghz produkter. Kanskje noen "fagfolk" innen området som vet hvilke regler som gjelder?

      Her er link til egen diskusjon om modulen til Evo radioen på RCG:

      EVO module! - RC Groups

      Comment


      • #4
        Ser at Graupner vil selge disse modulene under betegnelsen IFS, fra august, til sine egne systemer da, må vel anta at de da er godkjente
        Mener bare å ha fått med meg at det der med godkjenning ikke er en selvfølge. CE (check everything) merking osv
        'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

        Ørjan Rapp

        Comment


        • #5
          Henter frem "min" gamle tråd angående XPS(graupner IFS) 2.4 system.
          Har nå konvertert min Multiplex Evo til 2.4ghz, ved hjelp av modul fra XPS. Fikk forrige uke testet systemet i praksis for første gang.
          Sattte en XPS 8ch mottaker i den minste modellen jeg har, en FW190 fra Alfa model.
          Fikk fløyet to turer med modellen, alt fungerte kjempefint. Merker i praksis ingen forskjell fra å fly på 35mhz.
          Har noen andre elektro modeller hvor jeg har vært plaget med glitching på 35mhz, blir spennende å prøve disse modellene med det nye systemet.
          Har for tiden fem 8ch mottakere som alle er montert inn i modeller, og venter på tre 6ch mottakere som skal inn i mine parkflyer modeller.
          Jobber senskift i uka som kommer nå, og vil dersom været tillater det få testet flere modeller med XPS mottaker. Blir spennende og få testet mere, har lest på Rcgroups at det ikke er alle som er like fornøyd med dette systemet (gjelder andre 2.4ghz systemer også).
          Noen andre her som bruker Graupners IFS eller XPS systemet?
          Hadde vært artig å høre andres erfaringer. Skal prøve å få ordnet noen bilder også etterhvert.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Nitro View Post
            Nå er det endelig mulig å kjøpe 2.4 Ghz modul til Mpx Evo radioer. Modulen monteres internt, og antennen blir på sin vanlige plass.
            Hvem blir først her på berget?
            Skulle gjerne kjøpt selv, men det blir for mange mottakere som må byttes ut.....

            Link:
            The page you requested cannot be found!

            Hadde vært artig om noen bestiller og tester produktet kunne lagt ut sine erfaringer her.

            Takker for nyheten...Uventet siden MPX kjører så hårdt på synthsystemet sitt...
            Ikke desto mindre gledelig for en MPX bruker vil jeg tro...

            Mvh Einar - MPX'er...

            Comment


            • #7
              Satt og leste i Øgrey hobby sitt magasin, og de kommer nå med Graupner sin IFS modul du kan bygge inn flere merker radio, bla Multiplex (både Royal og Profi). Pris på 1490,- Har noen testet disse?? Jeg kan ikke tenke meg annet enn at disse er godkjent ettersom Øgrey selger dem. Veldig spennende for oss som bruker Multiplex radioer etter at Multiplex har gått ut og sagt at de avventer med å komme med 2,4ghz teknologi til den er mer utprøvd. Da slipper vi å selge radioene våre...

              Comment

              Working...
              X