Unconfigured Ad

Collapse

Servo, trenger hjelp til å finne riktig size.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kabeldeigen
    • Dec 2006
    • 78

Servo, trenger hjelp til å finne riktig size.

Heisann, er gått til innkjøp av fly, men sliter med å finne riktige størrelser på servoer..
    Står i brukermalen at det skal være micro servoer, har Hitech H-55, men disse er få små. Finnes det flere utgitte størrelser på microservoer?

De som jeg må ha, har disse målene.

L=28mm, H=30mm, B=13mm

Er takknemlig for svar
  • _marius
    • Jun 2004
    • 271

Originally posted by Kabeldeigen
    Heisann, er gått til innkjøp av fly, men sliter med å finne riktige størrelser på servoer..
    Står i brukermalen at det skal være micro servoer, har Hitech H-55, men disse er få små. Finnes det flere utgitte størrelser på microservoer?

De som jeg må ha, har disse målene.

L=28mm, H=30mm, B=13mm

Er takknemlig for svar
    Kanskje du kan bruke denne:

Det burde vel gå greit å gjøre noen tilpasninger i flyet slik at servoen passer inn dersom den er for stor.

Hva slags fly har du?
    Marius

Comment

• Kabeldeigen
      • Dec 2006
      • 78

Originally posted by _marius
      Kanskje du kan bruke denne:

Det burde vel gå greit å gjøre noen tilpasninger i flyet slik at servoen passer inn dersom den er for stor.

Hva slags fly har du?

Skal monteres inn i en Kyosho f-16 ducted fan, så det er ikke så mye å gå på, da hullene er allerede der

Comment

• _marius
        • Jun 2004
        • 271

Originally posted by Kabeldeigen
        Skal monteres inn i en Kyosho f-16 ducted fan, så det er ikke så mye å gå på, da hullene er allerede der

ok, jeg målte servohuset til HS 225 MG til å være:
        L: 3,2 cm
        H: 3,1 cm
        B: 1,7 cm

Her er det en artikkel om flyet: http://www.modelairplanenews.com/ME2...63C9872BECB539

Forfatteren brukte Hitec HS-85 MG. Hvis en slik miniservo blir for liten i størrelse går det vel å lime inn en furulist som servoen kan monteres på?
        Marius

Comment

• Kabeldeigen
          • Dec 2006
          • 78

Originally posted by _marius
          ok, jeg målte servohuset til HS 225 MG til å være:
          L: 3,2 cm
          H: 3,1 cm
          B: 1,7 cm

Her er det en artikkel om flyet: http://www.modelairplanenews.com/ME2...63C9872BECB539

Forfatteren brukte Hitec HS-85 MG. Hvis en slik miniservo blir for liten i størrelse går det vel å lime inn en furulist som servoen kan monteres på?
          Ser ut som det der en en elektromodell, min er nitro utgaven. Så jeg vet ikke om det er forskjell på servo hullene...
          Vet du???
          Takker så mye for svar

Comment

• _marius
            • Jun 2004
            • 271

Har ikke vært borti flyet før så jeg vet ikke. Vet ikke hvor mye du trenger av trekkraft i servoene, men jeg lurer på om miniservoer da har for liten kraft? Kanskje noen med mer peiling svinger innom. Jeg holder en knapp på HS 225 MG servoer. Det er standard servoer bare i mindre størrelse.

Prøv og søk etter modellen på disse forumene:
            http://www.rcuniverse.com/
            RC Groups - the most active Radio Control model community: electric and fuel rc airplanes,rc helis,rc boats and rc cars. Features discussion forums, blogs, videos and classifieds.

Marius

Comment

• Superstar40
              • Dec 2002
              • 1667

Kyosho anbefaler HS 65 servoer, med målene 24 x 12 x24, oppgitt styrke er 1,8 kg/cm.

HS 65 servoene leveres både som standard og med metallgir.
              Espen Kvien
              Gruppeleder F3A
              Vingtor RC Club
              f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

Working...