Unconfigured Ad

Collapse

Hitec HFS06MT mottager, glith problem?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ferry
    • Feb 2007
    • 456

Hitec HFS06MT mottager, glith problem?

Hei!

Jeg har problemer med nevnte mottager på helikopteret mitt. Zoom 425 elektrokopter. Kopteret flyr som en drøm når jeg bruker en Multiplex RX-7-Synth IPD. Men når jeg satte i Hitec'n begynte helikopteret å "danse" i lufta. Det ble veldig ustabilt, og jeg hadde vel også et tilfelle der kontrollen var borte et sekund eller så.

Begge mottagerne har blitt montert på samme måte, under hoveddrevet. Antenna har jeg latt gå framover, gjennom antennerøret på understellet, bak til vertikal halefinne og tilbake til antennerøret. Antenna har liggi ganske løst, og festa med litt tape her og der. Jeg føler meg ikke sikker på om dette er riktig måte, men det er ihvertfall gjort på samme måte med begge mottagere.

Hva gjør jeg nå? Kjøpe en MPX mottager til? Den koster over 1000-lappen
    Hva bruker dere på T-rex og andre "støyende" elektromodeller?
    Mottageren fra Hitec virker mye mer nervøs, og servoene flagrer vilt hvis jeg slår av senderen. Det er i og for seg ikke så rart, men MPX'n er uansett mer stabil. Hitec'n fungere helt OK i et fly med glowmotor, så jeg tror det er støy fra ESC/motor som er problemet.
    Bør antenna ligge annerledes? Er det noe jeg kan gjøre med skjerming? Ferrittring på kabler?
  • esmel
    • Dec 2004
    • 2830

Jeg har for lengst mistet tålmodigheten når det gjelder hitec mottakere... Hva om du prøver å snakke med Geir (regner med du har handlet på impx) og får tak i en slik mottaker som følger med zoom450'n? Hyperion har også en slik mottaker, med noe filtrering av signalene etc. Den har også programerbar failsafe, noe som er kjekt å ha på et helikopter. Husker ikke hva hyperion sin utgave av denne mottakeren heter. Tror det er "Berg et eller annet" den heter uttaskjærs. Vet ikke hvor mye den koster men jeg kan love deg at tvilsom mottaker i lengden koster mer enn en ny god en...

Bra du er fornøyd med 425'n
    Hørte at elektronikken i den skal fungere veldig bra.
    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• Ferry
      • Feb 2007
      • 456

Originally posted by esmel
      Jeg har for lengst mistet tålmodigheten når det gjelder hitec mottakere... Hva om du prøver å snakke med Geir (regner med du har handlet på impx) og får tak i en slik mottaker som følger med zoom450'n?
      Har ikke handlet på IMPX nei, men Asker hobby. Mottageren hadde jeg fra før, kjøpt hos Elefun i vår en gang.

Hyperion har også en slik mottaker, med noe filtrering av signalene etc. Den har også programerbar failsafe, noe som er kjekt å ha på et helikopter. Husker ikke hva hyperion sin utgave av denne mottakeren heter. Tror det er "Berg et eller annet" den heter uttaskjærs. Vet ikke hvor mye den koster men jeg kan love deg at tvilsom mottaker i lengden koster mer enn en ny god en...
      Det var nok muligens ikke så langt unna et kræsj nå i helga, pga Hitec'n. Nå VET jeg jo at MPX funker, men jeg vil helst ikke betale mer enn nødvendig heller. Hvis jeg skal bruke 1000,- på mottager, så kan jeg snart vurdere et komplett radiosett. Men da følger det vel kanskje med en drittmottager der og...

Bra du er fornøyd med 425'n
      Hørte at elektronikken i den skal fungere veldig bra.
      Ser veldig bra ut så langt ihvertfall. Virker veldig presis i mekanikken, og veldig presis å fly. Gyroen holder halen fint i ro. Krefter i massevis. Bruker et EnErgPro 1800 batteri, men dette er litt i største laget fysisk. Er bare såvidt jeg får lurt det på plass. Må nok vurdere noe annet etterhvert.
      Det største problemet jeg har med å fly, er at jeg ikke ser retningen så lett. Bør vel få på noe skarpe farger her og der. Skulle gjerne hatt ulik farge over og under rotoren, men det er vel ikke så enkelt å få til. Jeg har trent på simulator hver dag, så refleksene begynner å sitte. Men for å korrigere riktig, så må jeg neste SE retningen først.
      Det var veldig gøy å fly de første rundene omkring, etter timer med hovring

Comment

• joo
        MFN Skribent
        • Nov 2002
        • 6936

Når jeg handler "billigmottakere" kjøper jeg MPX Synth IPD. Her får du den til garantert best pris: http://andys-hobbyshop.de/
        Jeg har vært innom sjappa hans noen ganger og har gjerne med en del mottakere og servoer av type MPX hver gang. Mottakeren bør komme på rundt 700.- hjem til deg på normalt vis, inkl MVA... Jeg slipper unna med drøyt 1200.- for 12 DS IPD Synth når jeg er der nede, og det er mottakere som er drøye 2k her på berget.

Har ellers begynt å bruke mest mulig DS IPD Synth med dual batteri-inputs. Saker som bare virker og virker og virker.

Berg er mottakere som produseres for det amerikanske markedet for det meste. Det var Berg`s DSP-teknologi som gjorde Schulze så berømte. Men for et par år siden mista de lisensen til å bruke den, mens MZK og også Hyperion benytter den. Derfor er noen Hyperion-mottakere ganske immune mot noen typer støy og mange har god erfaring med dem i el-heli. Mens Schulse ikke var fullt så gode lengre...
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Ferry
          • Feb 2007
          • 456

Originally posted by joo
          Når jeg handler "billigmottakere" kjøper jeg MPX Synth IPD. Her får du den til garantert best pris: http://andys-hobbyshop.de/
          Jeg har vært innom sjappa hans noen ganger og har gjerne med en del mottakere og servoer av type MPX hver gang. Mottakeren bør komme på rundt 700.- hjem til deg på normalt vis, inkl MVA...
          Prisene ser jo forlokkende ut. Nå har jeg en kompis fra Tyskland, som jobber i Norge. Kanskje jeg kan få sendt varene til han, slik at han tar det med til Norge. En mottager er jo grei nok å putte i lomma. Hvordan er tollregler for slikt? Er det ikke en grense på 6000,- for andre varer enn alkohol/tobakk?

Ellers er det vel greit å sende, men da er det vel mva. på varer over 200,-? Eller har grensa blitt 1000,-?

Har venner i Italia også, som farter en del til Norge. Noen som vet om billig RC-utstyr i Italia?

Comment

• JR DUDE
            • Jul 2007
            • 285

glitch

Originally posted by Ferry
            Hei!

Jeg har problemer med nevnte mottager på helikopteret mitt. Zoom 425 elektrokopter. Kopteret flyr som en drøm når jeg bruker en Multiplex RX-7-Synth IPD. Men når jeg satte i Hitec'n begynte helikopteret å "danse" i lufta. Det ble veldig ustabilt, og jeg hadde vel også et tilfelle der kontrollen var borte et sekund eller så.

Begge mottagerne har blitt montert på samme måte, under hoveddrevet. Antenna har jeg latt gå framover, gjennom antennerøret på understellet, bak til vertikal halefinne og tilbake til antennerøret. Antenna har liggi ganske løst, og festa med litt tape her og der. Jeg føler meg ikke sikker på om dette er riktig måte, men det er ihvertfall gjort på samme måte med begge mottagere.

Hva gjør jeg nå? Kjøpe en MPX mottager til? Den koster over 1000-lappen
            Hva bruker dere på T-rex og andre "støyende" elektromodeller?
            Mottageren fra Hitec virker mye mer nervøs, og servoene flagrer vilt hvis jeg slår av senderen. Det er i og for seg ikke så rart, men MPX'n er uansett mer stabil. Hitec'n fungere helt OK i et fly med glowmotor, så jeg tror det er støy fra ESC/motor som er problemet.
            Bør antenna ligge annerledes? Er det noe jeg kan gjøre med skjerming? Ferrittring på kabler?
            Jeg og noen andre hadde også samme problemet med mottakeren. Jeg åpna mottakeren for og se om antenna var løs i loddinga.
            Dette var den jo ikke da,så da var det mere feilsøking.
            Det jeg merket var at den hadde glitch i svingene.
            Jeg skiftet servoene mine på balanseroret til noen helt nye og problemet vart ute av verden. Eneste forklaringen min på det var at de gamle servoene som jeg hadde montert først hadde muligens vært med i en styrt. Derfor vil vel den lille elektronikken i servoen være med å skape glitch.
            Kjører idag med den samme hitec slim line 8 kanaleren uten problemer
            Takk for deeeeeee

Mvh Pål Jonny

Comment

Working...