Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med Throttle Hitec Laser 4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer med Throttle Hitec Laser 4

    Hei!

    Jeg har et problem med radioen min av type Laser 4; jeg får ikke full gass på motoren på flyet før jeg setter trimmen på maks. Desverre så vil ikke motoren slå seg av da, så jeg er nødt til å senke trimmen ned igjen for å få dette til.
    Er dette normalt, eller er det noe i veien med flyet? (Art-Tech Coota) Veldig frustrerende å justere trimmen på gassen hele tiden for å få brukt hele pådragsspekteret.

    Kommentarer eller tips mottas med takk

  • #2
    Er det for mye å holde styr på da? Når du først har en firkanaler.
    Har vært bort i det tidligere. Så hvis ikke noen andre har et triks, så må du nok leve med det.
    Hva bruker du null trim til da? Annet enn å stenge motoren helt.
    Det er det normalt ikke bruk så lenge modellen er i luften.

    olle

    Comment


    • #3
      Nei det er ikke for mye å holde styr på, men unødvendig Lurte bare på om det var en måte å fikse dette på.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Shinatar
        Hei!

        Jeg har et problem med radioen min av type Laser 4; jeg får ikke full gass på motoren på flyet før jeg setter trimmen på maks. Desverre så vil ikke motoren slå seg av da, så jeg er nødt til å senke trimmen ned igjen for å få dette til.
        Er dette normalt, eller er det noe i veien med flyet? (Art-Tech Coota) Veldig frustrerende å justere trimmen på gassen hele tiden for å få brukt hele pådragsspekteret.

        Kommentarer eller tips mottas med takk
        Det er jo ikke uvanlig å måtte kalibrere throttle-funksjonen mot regulatoren. Skaff deg dokmentasjon over programmering av regulatoren, og prøv det!
        Erlend Moen
        Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

        Comment


        • #5
          Takk ErlendM, det hadde jeg ikke tenkt på. Men det viser seg at det kan bli vanskelig å få tak i dokumentasjon på ESC'en, finner ikke noe på nettet. Har mailet Art-Tech, vi får se...

          Comment


          • #6
            Fikk svar nesten umiddelbart fra Art-Tech, med brukermanual for ESC'en vedlagt. Fant deretter ut årsaken til problemet; trimmen sto ikke i null i det batteriet i flyet ble koplet til, og dermed ble det feil.
            Var ikke klar over at ESC'en blir "programmert" hver gang strømmen blir koplet til.

            Comment

            Working...
            X