Unconfigured Ad

Collapse

gummi antenne til Graupner radio

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kurti
    • Feb 2006
    • 148

gummi antenne til Graupner radio

Er det noen forkjell på den orginale antennen og den kortere gummiantenen i forbindelse med rekkevidde. Eller får jeg ca samme rekkevide med begge antenene.

På forhånd takk for alle svar.
    Attached Files
  • kimkaa
    • Nov 2005
    • 22

Du får naturlig nok kortere rekkevidde med den korte antenne. Flyr selv med kort antenne på MC24 uten at jeg noen gang har hatt problemer med rekkevidden. Har du planer om å fly VELDIG lang bort, feks med store selifly, bør du nok bruke den lange.

Comment

• Lars N
      Moderator
      • Apr 2002
      • 2891

Ikke MC-22

Man skal ikke bruke kort antenne på MC-22. Den blir veldig bredbåndet av det pga den ikke har metallhus hvis jeg ikke husker feil.
      Ved bruk av kort antenne for du dårligere rekkevidde, Husk og sjekk nøye før du tarr opp en modell, feks fortyrrelser osv
      Lars Norberg

Comment

• kurti
        • Feb 2006
        • 148

Har mc 19 radio som jeg skal brukke den på.

Comment

• Lars N
          Moderator
          • Apr 2002
          • 2891

Kjenner ikke om den har metallhus eller ikke. Men sjekk med Thorbjørn og Kåre. Ikke bruk den på noe annet en parkflyer og indoor....
          Lars Norberg

Comment

• Tintin
            • Jan 2005
            • 4631

Det står på lappen som følger med at man får kortere rekkevidde og at denne ikke skal brukes til f.eks. helikopter, antar de da mener store helier som man kan fly langt bort.

Bruker den selv til TRex 450 og ting som jeg ikke flyr langt bort med + inne. Svært praktisk. Bruker den på en JR9XII

Comment

• RS
              • Dec 2004
              • 312

Hei
              Jeg bruker mye kortantenne på min mc 22. Ikke noe problem.
              Jeg kjøpte den hos T&K sammen med radioen, så hvis det ikke er å anbefale er det rart at de solgte meg den. Jo Grini var en tur på stripa hos oss for et par år siden med en sånn "tester" (effekt og bredde). Min mc22 var like bra som mc24 med orginal anttene. Har også fløyet samtidig med mange andre på Hanstholm. Husker ikke akkurat hvilke kanaler de brukte, men det var ingen som fikk noen form for radioforstyrrelser.

RS
              Ronny Sundbye
              Young man, was that a landing or were you shot down?

Comment

• joo
                MFN Skribent
                • Nov 2002
                • 6936

Originale rubberducks til Graupner og MPX gir ca 70-75% rekkevidde i forhold till full stålantenne. Jeg flyr også alt utenom enkelte elektromodeller med kort rubber, aldri problemer! Plasthus på TX, ja. Hender modellene er 1000 meter over starten... Da hender det seilfly på godt over 3 meter i vingespenn ikke er særlig god å se gjennom deler av svingene...
                Men så sitter det ikke Lowtec Micro-7433blabla mottakere til 7,23$ i modellene...
                Kortantenna har en annen stor fordel: den har god rekkevidde selv om modellen er der antenna peker.
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

Working...