Unconfigured Ad

Collapse

Batteriestørrelse ved bruk av mange servoer?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Superstar40
    • Dec 2002
    • 1667

Batteriestørrelse ved bruk av mange servoer?

Har begynt å montere en warbird med 9 stk servoer, har allerede montert inn servoene - standardtype fra Hitec (322), 2 stk balanse, 2 stk flaps og 1 throtle og JR (NES 577/591) 2 til høyderor og 1 til sideror + retract fra Futaba.

Har ett mottakerbatteri på 3300 mAh, 4,8 V, vil dette være stor nok strømforsyning til dette oppsettet.

Kjøpte med flyet en strømforsyningsenhet for dobble batteripakker men lurer på om jeg greier meg med det ovennevnte.

Flyet er i 90 størrelse (4takt) og vil ha en vekt på ca 3,7 kg.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro
  • Lars N
    Moderator
    • Apr 2002
    • 2891

Mer en nok

Du har mer en nok strøm for ihvertfall ti turer tipper jeg, men anbefaler og sette inn en voltspy eller noe så du har kontroll. Eneste jeg kan si er at siden du alikevell har kjøpt system for to batteripakker ville jeg satt inn en pakke til om ikke vekten er kritisk så har du en sikkerhet, så lenge systemet du har kjøpt tapper hver batteripakke likt og kan hente strøm fra den ene selv om den andre kortslutter osv.
    Lars Norberg

Comment

• Superstar40
      • Dec 2002
      • 1667

Takk for svar, da kjører jeg dette oppsettet foreløpig og så får jeg heller legge inn med dobbelt batterioppsett siden.
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

• TheBirg
        • Jan 2004
        • 692

Enig med Lars N...
        Om ikke vekten er kritisk er det veldig bra backup til en liten pris med en batteripakke nr 2 ! (Eller dobbling av mAh, avhengig av hva strømforsyningen gjør, eller om du kan velge)
        Ønsker dere en god dag på feltet !
        Birger Mork

Mine besittelser :
        Flygreier (Massevis)
        Heligreier (En Mini Titan)
        Bilgreier (Et par stk.)

Comment

• Superstar40
          • Dec 2002
          • 1667

Den gjør litt av hvert! Veksler mellom begge batteripakkene så de har lik belastning, teller glitch, har spenningsovervåker med led indikator samt medfølgede "sporings" sirene som aktiveres hvis du slår av senderen.

Egentlig en skikkelig GADGET.

Skal tenke meg om - har nok med montering og dekorering av modellen for øyeblikket, er vist den første som har den her i landet.
          Espen Kvien
          Gruppeleder F3A
          Vingtor RC Club
          f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

• Lars N
            Moderator
            • Apr 2002
            • 2891

Høres ut som en kul gadget!

Har en som heter Solid 2, som har alt det der, fungerer helt fint, bruker den i en 2,2 meter extra.
            Lars Norberg

Comment

Working...