Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Ute etter en grei sender i 2000kr prisklassen og har sett på Futaba 6EXG 2,4GHZ og Spektrum DX6 DSM 6CH hvor begge ligger rett under 2000,-.
Forskjelden er vel at Spektrum`en følger det med 4 servoer.
Noen som har erfaring med disse senderne? hvem burde jeg velge og hvorfor?
til den prisklassen hadde jeg Kjøpt Futaba 2,4ghz fullrange radio med FASST teknologi. den koster 1895 på elfun og den er fullrange. Spektrum DX7 radioen er mye dyrere 3495kr futaban har allt man som regel trenger.
mvh stin
Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
På vei inn i Hangaren.
Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm
Skal du bruke radioen til helikopter eller til fly? Hvis helikopter, hadde jeg lagt i litt ekstra penger å fått en DX7. Da har du den siste kanalen man trenger når man har governor.
Geir G
-----------------------------
T-Rex 600N Pro VBar
Raptor 50 Titan
T-Rex 450SE
Spektrum DX7
Gå for gjennomprøvd kvalitet, Futaba har holdt på i 3 år med testing og prøving med Fasst teknologien, skal du holde på med fly så gå for 6 kanaleren , skal du drive med heli så vent til Fut 12 FGA kommer ut......det er nå min mening......
Gå for gjennomprøvd kvalitet, Futaba har holdt på i 3 år med testing og prøving med Fasst teknologien, skal du holde på med fly så gå for 6 kanaleren , skal du drive med heli så vent til Fut 12 FGA kommer ut......det er nå min mening......
Tenker du å fly elektroheli, så kjøp DX7 med en gang! Eller vent og se om Spektrum kommer med 9/12 kanaler.
Vet ikke hvor mange tusen DX7 radioer som er solgt siden de kom, men det er mange. Har ikke sett mange negative tråder om denne radioen. Mange av de som flyr helikopter i verdensklassen har gått over til denne. Det må vel være det beste kvalitetstempelet man kan få..
Geir G
T-Rex 600N Pro VBar
Raptor 50 Titan
T-Rex 450SE
Spektrum DX7
Nå har vel futaba kun noen få mottakere som funker på 2,4MHz fasst systemet, det er vel allerede større utvalg innen mottakere til DX7!? Spectrum har også noen bitte små motakere som passer til micro heli/fly? Jeg sparer i hverfall noen dager lengre for å kjøpe DX7!
jeg har gått for dx7 men venter den i posten snart, har noen andre pilotvenner som har den og de har bare gode ting å si om denne. bare husk å kjøpe nok mottagere til alle modellene dine så er du safe
Hmmm..... Det så ikke billig ut kompis
T-Rex 600 e (bling)
futaba gy 601
futaba 9256
Spektrum ar 6200
Skal hovedsaklig brukes til fly. Er helt "fersk" innen for denne hobbyen, og vet ikke om jeg vil satse 4000+++ på en sender enda. Føler det er mer rett å starte opp i det små og heller bytte senere.
Har i dag en wilga 2000 men har store problemer med glitch. Vurderer også å kjøpe en brukt Zap400 /Shogun V2 heli som jeg vil teste litt. Da skal det holde med 6 kanaler slik jeg har forstått.
I følge rcgroups er det kommet frem et poeng som en bør ta med i betraktningen når en skal ha ny 2.4 radio. Det ser ut som 6-kanaleren til Futaba ikke blir kompatibel med de nyere 2.4 radioene som er på trappene. Noe å tenke på før en legger for mye penger i mottagere etc og oppdager at en ikke kan bruke de videre.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment