Unconfigured Ad

Collapse

Programmeringshjelp 14MZ

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • andersh
    • Apr 2003
    • 1734

Programmeringshjelp 14MZ

Jeg skal sette opp et Blade Seilfly i 14MZ og har lyst å ha flere flight conditions. Blandt annet for å endre profilen på vingen. En for "normal", en for "speed" og en for "termikk", hvor i normal er alt nøytralt, i speed hever både flaps og balanseror seg litt i nøytral posisjon, og i termikk legge de seg litt lavere i nøytral posisjon.

Dette så jeg for meg å løse ved å slå på flight conditions for AFR og så bruke offset verdien for å flytte hele utslaget på de 4 kanalene opp eller ned. Dette gikk veldig bra til jeg kom til balanserorene. Man har "Aileron" og "Aileron2" som er de 2 kanalene for balanserorene. Men om jeg legger inn AFR på "Aileron" kanalen så påvirker det begge 2 som ett balanseror. Den ene går opp og andre ned. Med andre ord endrer jeg AFR for balansror-funksjonen, og ikke for den aktuelle enkelte kanalen.

Noen som har tips til hvordan jeg kan oppnå det jeg ønsker her...?
    Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
    rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
    Byggeblog FPV SailCam Easyglider
    Byggeblog for Eurosporten
    Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....
  • OAK
    • Jul 2002
    • 863

Dette gjør du enkelt ved å enable Camber-mix. Da har du full kontroll på hele bakkanten av vingen via kun én kanal (virtual channel) som heter camber.

Da har du fritt spillerom til å gjøre hva du vil med denne kanalen. Legge den til en bryter, eller kun sette offset mellom conditions osv....

Finjustering av hvert enkelt ror (inkl. høyderor mener jeg) kan gjøres under samme meny.

Comment

Working...