Unconfigured Ad

Collapse

Servo i sjøfly

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shinatar
    • Jul 2007
    • 11

Servo i sjøfly

Er det noen som har et tips for hvordan man kan beskytte servoene i sjøfly; observerte en flekk under høyderorsservoen på Cootaen min og stusset på om det kunne være smøring som hadde lekt ut. Et par turer senere døde servoen like etter take off; heldigvis i en litt positiv posisjon så jeg fikk det trygt ned igjen
    Men det virker som det er fukt som har tatt livet av den. Er det noen god ide å legge en tynn oljefilm (eller noe annet) utenpå servoen for å beskytte den mot fuktighet? Noen som har tips?
  • nettulven
    • Feb 2007
    • 495

Nå har ikke jeg prøvd dette selv, men jeg vet om at det er folk som åpner servoen, og fyller den med vaselin. da kommer det ikke inn en dråpe.. Jeg skal gjøre det på mitt.. Jeg har sett Cessna 177 men en servo på flottøren. Den er full med vaselin, og tar ikke inn en dråpe vann..
    Thomas Molnes
    Ålesund og Omegn Modellflyklubb

Comment

• Stin
      • Jan 2007
      • 629

du kan skru servoen litt fraverandre og legge inn litt silikon i sprekkene.
      jeg har gjort de og de funker helt topp.
      Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
      På vei inn i Hangaren.
      Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

Comment

• Shinatar
        • Jul 2007
        • 11

Takk for tilbakemeldingen. Det skal jeg gjøre!

Comment

Working...