Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forskjell på Graupner MC-24 Black Edition og Gold Edition

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forskjell på Graupner MC-24 Black Edition og Gold Edition

    Heisann folkens!

    Jeg sitter å kikker litt pår radioer, og da dukket dette spørsmålet opp. Noen som klarer å gi en forklaring (ikke så veeeldig komplisert) på hva som er forskjellen på disse to?

    404 Not Found

    404 Not Found

  • #2
    Fargen...?
    -= www.samundsen.net =-

    Comment


    • #3
      Er det bare det mon tro? : P

      Comment


      • #4
        Det er faktisk bare det..
        Gold kom ut i forbindelse med Graupner sitt 75års jubilleum. Har den radioen selv, og han jeg flyr sammen med har Black. Vi kaller bare Gold for "nerdemax" utgaven..
        Mc 24 Gold retro-Hott "Nerdemax de-lux"
        Skal det værra seilfly, skal det værra skallstøpt..

        Comment


        • #5
          Forklaringen var såpass enkel, ja.. Jeg lurer på enda en ting. Hvordan er denne radioen i forhold til f.eks futaba 9C når det gjelder miksemuligheter, flyfaser osv? Er det en god radio både til motorfly, seilfly og helikopter?

          Comment


          • #6
            Jeg kjenner verken 9C eller MC24. MC24 er jo Graupners topp-radio, så den er selvfølgelig i en annen klasse enn 9C, både når det gjelder pris og miksemuligheter.

            Siden du ser på MC24 er du vel på jakt etter en topp-radio i pult-klassen. Da vil jeg også anbefale å se på Multiplex MC4000. Etter at Øgrey ble "sagt opp" som importør vet jeg ikke om noen som lagerfører MC4000 i Norge. Jeg fikk bestilt min gjennom Nortrading, og jeg ser (langt nede på forsiden deres) at de har den på tilbud (i krystall versjon, ikke synth).

            Finnes mye info om MC4000 på nettet:
            MPX Clinic - Multiplex Profi 4000
            manual:
            404
            programmering for helikopter:
            404

            MC4000 er eksepsjonelt fleksibel når det gjelder programmering. Likevel er den ikke komplisert og vanskelig. Når man først har fått oversikten og har forstått grunnlogikken i programmeringen, er alt så logisk at man ikke trenger manualen lengre.

            For å dra nytte av fleksibiliteten i MC4000 må man være villig/like å programmere. Det meste av vanlige miksere er ferdig programmert, og man kan godt bruke disse. De store mulighetene ligger imidlertid i å programmere alt selv fra grunnen av.

            Kunne ha skrevet flere sider, men stopper der. Hvis du blir nysgjerrig på MC4000 kan du heller spørre hvis du lurer på noe.

            Comment


            • #7
              Ikke dårlig... Takk skal du ha!

              Comment


              • #8
                Hei
                For si det klart, jeg er ikke ute etter å starte en MPX / Graupner krig, begge valg har sine kvaliteter.
                Siden jeg kjenner MC24 ganske godt, kan si er at med den får du plenty med mixemuligheter, flightmodes etc. Jeg bruker den til F3A, Helikopter, F3B, F3F etc. Du skal ha spesielle behov for å stange i taket. Uten at jeg kjenner MPX'en vil jeg tro at du også får til det meste med den.
                Det som er mitt poeng, er at det kan være andre egenskaper enn selve oppsettsmulighetene som du også bør legge vekt på, som :
                - Ergonometri, hvodan passer radioen til deg og dine hender.
                - MC24 har en solid metallkasse som har sine fordeler, men den er tyngre.
                - De to viktigste funksjonene på en radio er tross alt stikkene, er feelingen slik du ønsker det.
                - Ikke minst, siden MPX ikke lenger er enkel å få tak i i Norge, går det da fortsatt greit å få service om det skulle bli behov for det ?

                Jeg vil anbefale deg å ta kontakt/finne noen som har disse redioene, for så å få en demo, holde i dem og føle hvordan de er å bruke. Begge er dyre radioer som man vil kunne ha i mange år, derfor er det lurt å unngå et 'bomkjøp'.
                Ola

                PS : Begge overgår garantert en 9C med god margin når det gjelder 'features'.
                www.ofremmi.info

                Comment


                • #9
                  Mange gode poeng. Takk for hjelpen

                  Comment


                  • #10
                    Hva slags prisnivå ligger en MC-24 Black Edition på? Det varierer vell kanskje, men.

                    Comment


                    • #11
                      Hei
                      Drøye 10.

                      Se her :

                      http://nettbutikk.bbs.no/nettbutikk/...035&sid=252442

                      og/eller ta kontakt med Torbjørn her :

                      404 Not Found
                      www.ofremmi.info

                      Comment


                      • #12
                        Takk igjen, ofremmi!

                        Comment


                        • #13
                          Får man bestilt så det blir montert stikkebrytere og andre brytere etter behov, når man bestiller senderen?

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by ofremmi
                            jeg er ikke ute etter å starte en MPX / Graupner krig
                            Tja, hvorfor ikke? Kanskje jeg hadde lært noe om MC24. Er jo ikke så lett å finne informasjon om MC24 på nettet. Det jeg fant en gang var manualen på tysk, men jeg kan ikke tysk. Men kanskje du kan tysk Cessna-Martin.
                            404 Not Found

                            Det var et stort tap for Multiplex brukerne i Norge at Øgrey måtte slutte med Muliplex. Øgrey er virkelig en seriøs forhandler, og handler du Graupner hos dem så blir du godt tatt vare på.

                            Når det gjelder service på Multipelx så må man nå selv sende utstyret til Tyskland. Tidligere kunne man vel sendte til Øgrey, og de sendte videre til Tyskland. Ferdige brytere, senderpult, antenner og annet til Multiplex, er heller ikke så lett å finne i Norge nå, men går fint å handle fra Tyskland.

                            Comment


                            • #15
                              Kan nevne at elfly.dk is hosted by Simply.com har meget hyggelige priser på Graupner fjernstyringer.
                              Mc-24 koster der 7695 dkr inkl dansk moms, synth modul 735 dkr inkl dansk moms.
                              Til sammen 8430 dkr, inkl dansk moms. Bare senderen koster ca 11000 hos øgrey, pluss modul til ca 1000, tilsammen ca 12000.
                              Når den danske momsen trekkes fra, og den norske legges til blir det flere tusen å spare.
                              Nesten synd å anbefale noen andre enn Øgrey, dem har meget god service. Men er budsjettet stramt er elfly.dk vanskelig å komme utenom.
                              Last edited by Nitro; 13-10-07, 12:37. Reason: skrivefeil

                              Comment

                              Working...
                              X