Unconfigured Ad

Collapse

Mottaker antenne.. Inni/utenpå flykroppen???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kabeldeigen
    • Dec 2006
    • 78

Mottaker antenne.. Inni/utenpå flykroppen???

Har kjøpt meg nytt fly, og har lite lyst til å borre hull i flykroppen for å få antenne ledningen ut...

Har det noe å si på rekkevidden om antenne ledning ligger inni flykroppen eller utenpå? Noe annet som kan påvirke at antenne ligger inni flykroppen osv.......................................

Det er en hitec electron 6 mottaker, flykroppen er balsa med trekk...

Takker for konstuktive, ris&ros, negative og positive tilbakemeldinger...
  • arvid
    • Nov 2006
    • 1547

hei. før i tiden når jeg bygde pleide jeg veldig ofte og borre ett hull f.eks rett bak canopy og tre litt fuelslange som "varerør" slik at hullet ikke gnager på ledningen. så strakk jeg ledningen bakover til toppen av finnen og brukte en strikk e.l. for og få ett fleksibelt feste. Jeg ville hvertfall ikke lagt ledningen inni kroppen. Men på den annen side kommer mange modeller idag med ett varerør innlagt i kroppen som da gjerne kommer ut bak på flyet. Puhh, ble litt langt dettedet kommer sikkert fler innspill
    arvid

Comment

• 67685
      • Nov 2005
      • 87

Hei,

Går helt fint å legge antennen inn i kroppen, feks i et nylonrør e.l. gjerne oppunder og langs ryggen.
      Har gjort dette på mine pattern-modeller over mange år/turer ... Har alldri merket noen avvik ifm dette jeg ... Kan trygt anbefales ...

Kjell Olav

Comment

• Kabeldeigen
        • Dec 2006
        • 78

Hei, og takker for svar.
        Antenne kabelen ligger tred inni et nylonrør, og helt bak. Men ikke ut av kroppen. Ligger sikkert i kveil bak der, kommer ikke til til å legge det skikkelig.

Modellen dette gjelder..

Comment

• JanFredrik
          • Sep 2006
          • 491

Originally posted by Kabeldeigen
          Hei, og takker for svar.
          Antenne kabelen ligger tred inni et nylonrør, og helt bak. Men ikke ut av kroppen. Ligger sikkert i kveil bak der, kommer ikke til til å legge det skikkelig.

Modellen dette gjelder..

http://www.vqmodel.com/MateriePrime/...cchi_MC205.htm
          Kom opp til meg med en gang, så fikser vi det!
          Jan Fredrik Bjordal
          www.JetsOfBergen.no

This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

Comment

• 67685
            • Nov 2005
            • 87

... Antennen trenger ikke komme ut av kroppen ... den siste lengden kan godt bare henge ut av røret om du vil ...

Kjell O.

Comment

• JR DUDE
              • Jul 2007
              • 285

mottaker

Det er en hitec electron 6 mottaker, flykroppen er balsa med trekk...

Hei. Skift ut mottakeren din først som sist.
              Det har ikke vært noen bra mottaker dette. Mange som har styrtet og hatt glitch av denne.
              Det er mitt råd.
              Ellers så har jeg også antennen i kroppen. Bare pass på så den ikke kommer i komflikt med noe ledende og servokablene dine
              Takk for deeeeeee

Mvh Pål Jonny

Comment

• Nitro
                • Sep 2003
                • 376

Hei.

Er støtstengene til høyde/sideror av metall bør antennen ut av kroppen, hvis ikke blir den liggende parralelt med dissse. Dette kan føre til forstyrrelser.

En bedre forklaring på montering av RCutstyr enn jeg noen gang kan gi finnes her, les og lær

Laget av ACT, men teorien her skulle være nyttig uansett merke man bruker.

Comment

• Kabeldeigen
                  • Dec 2006
                  • 78

Heisann, og takker så mye få svar her inne på forumet.....

Bånn gass hele veien ;o)

Comment

Working...