Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vingeservoer i endeposisjon i det strømmen slås på

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vingeservoer i endeposisjon i det strømmen slås på

    Hei,

    jeg sliter med at vingeservoene mine går helt i endeposisjon og binder der når jeg kobler til strøm til mottaker. Servoene står så å durer i 2 sekunder før de går tilbake til midtstilling. Da er alt normalt igjen. Ingen problemer under flyging. Det som bekymrer meg er at det umulig kan være bra for servoene å stå å stange.

    Det er kun vingeservoene hvor dette problemet oppstår. Dersom jeg slår på mottaker og kobler til servoledningene til vingene i etterkant, oppfører servoene seg helt normalt uten å gå i endeposisjon. Jeg har prøvd å koble ut ESC for å se om den kan være kilden, men uten hell.

    Radioen jeg bruker er Spektrum DX7 med AR7000 mottaker. Servoer er Futaba 3010 i hele flyet.
    Servoene til side og høyderor er plassert i hale og har også forholdsvis lange kabler slik at dette trolig ikke er problemet.

    Er det noen som har hatt liknende problem? Noen forslag til løsning?

    Pål

  • #2
    Med DX7 så går servoen til failsafe-posisjon en liten stund ved påslag. Dette er normal oppførsel.

    Følg instruksene i manualen og still inn failsafe-posisjonen til nøytrale ror og du skal være kvitt problemet.

    Comment


    • #3
      Originally posted by OAK View Post
      Med DX7 så går servoen til failsafe-posisjon en liten stund ved påslag. Dette er normal oppførsel.

      Følg instruksene i manualen og still inn failsafe-posisjonen til nøytrale ror og du skal være kvitt problemet.
      Fantastisk! Gjorde som du sa og vips alt i skjønneste orden. Tusen takk for hjelpen!!!

      Comment


      • #4
        Jeg har samme problem, men finner ikke den funksjonen i manualen eller menyen. Sikkert bare fordi jeg leser feil, men kan dere være så snille å forklare hvor i menyen det gjøres?
        Atle Østereng
        Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
        Msn: a_ostereng@hotmail.com

        T-rex 450 SE V2
        Spektrum DX7
        GY401 m/S9257
        3 x HS-65MG

        Comment


        • #5
          Du setter fail safe når du binder mottakeren til senderen. Den stillingen du har stikkene i da blir fail safestilling.
          -----------
          Bengt

          Comment


          • #6
            Originally posted by Atle View Post
            Jeg har samme problem, men finner ikke den funksjonen i manualen eller menyen. Sikkert bare fordi jeg leser feil, men kan dere være så snille å forklare hvor i menyen det gjøres?
            Det står på side 18 i manulaen under Binding og SmartSafe Fail Safe.

            Comment


            • #7
              Åja, den ja... Har gjort det mange ganger, men skjer stadig at jeg må gjøre det på nytt. Vet ikke hvorfor den ikke holder seg, men kan være at den nullstiller seg ved programmering av radio.
              Atle Østereng
              Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
              Msn: a_ostereng@hotmail.com

              T-rex 450 SE V2
              Spektrum DX7
              GY401 m/S9257
              3 x HS-65MG

              Comment

              Working...
              X