Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Til normalt fly og helikopter så er DX 7 definetivt det naturlige valget! Til F3"jogg" og andre mer avanserte seilflygreier der du trenger mange miksere så er det andre sendere som er bedre.
Ja jeg har egentlig mest lyst på EVO 9
Må jeg ha en synth mottaker eller kan den brukes mot andre mottakere f.eks. hitec std dualrate?
Jeg har ikke tenkt å fly så mye seilfly, men jeg har tenkt å bruke den til større glow/elektrisk-fly og indoor-fly..
Jeg har akkurat begynt med indoor, ganske morsomt..
Hva med andre radioalternativer i den prisgruppen?
Hei
Kjøp en DX7 så har du det som trenges til alt som du flyr p.d.d.
Ikke forstyrelser på inndoor fly, og ingen kanal konflikter med andre.
Skal du på sikt ha et seilfly med mixing som ikke DX7en takler, så er det bra med rimelige computersendere å få kjøpe.
Nå er jeg ferdig å tenke....
Det ble en EVO 9, jeg fant den svinebillig hos øgrey for 3495 kr. da er jo saken klar... De har sluttsalg av multiplex produkter..
Til sammenligning så tar Elefun 4730 kr. for samme radio
Takk for deres meninger så langt...
Noen som har forslag til en god mottaker til denne radioen??
Kom med noen tips!
Må jeg ha en synth mottaker eller kan den brukes mot andre mottakere f.eks. hitec std dualrate?
Dualrate er vel feil? Du mener vel DualConversion/DobbeltSuper?
EVO9 og alle andre normale radioer på 35MHz-bandet kan bruke alle PPM og PPM-DS mottakere. Men kun MPX PCM-mottakere. Ikke JR PCM, Futaba PCM, Hitec PCM osv.
Nå har du kjøpt en god radio. Ikke ødelegg gleden ved å kjøpe en haug med billige "junk-mottakere". MPX lager jo noe av det beste som er av mottakere. Kjøp gjerne 7 og 9-kanalerne med IPD. Eller gjerne DS-IPD. Og er du en del på stevner eller opplever frekvenskollisjoner på stripa så kjøp gjerne Synth-utgavene. Til alt annet enn små depron-tjafs bruker jeg IPD synth-mottakere konsekvent. Har brent meg på noen billige skrammelsaker som svikter etter noen 10-talls timer i lufta. Spesielt ett merke som jeg ikke gidder nevne her engang Har (hadde...) to av en oppskrytt billigsak fra xxxxx, og begge har dødd på seg etter 40-50 timer i seilfly... Den ene gangen hinka jeg en tung seiler ned på stripa mens den ene etter den andre utgangen døde ut mens jeg fløy ned fra 3-400 meter. Ubehagelig. Hadde ett balanseror og høyderoret igjen ved landing, og slepelina fikk jeg ikke løst ut, så den hang i nesa.
Har bytta rundt på en del mottakere i små elektrofly på 1,2 - 1,5 meter i vingespenn. Alt fungerer generelt problemfritt med IPD, mens sakene gjerne blir trege med Webra (mye failsafe-innslag) og hysteriske med xxxxx-mottakere. Siste ut var jomfrutur med den bittelille MiniMag i helga. Hyperion-mottaker ga bare 25 meter på rangesjekk med motoren i gang... Jeg er vant med 60-90 meter med IPD
Har ikke mye erfaring med bensinmotorer, men i TUGen var en normal DS-IPD mer støyimmun enn Graupner PCM. Har en Extra med DA50 i nesa, og den billigste 9-kanals IPD`en. Fungerer på tross av at den som bygde den ikke har separert kabler mellom tenning og mottakersystem.
Men: skal du fly deprontjafs innadørs sammen med en masse andre piloter så kjøp deg gjerne en av de rimelige 2,4GHz-sakene til denne bruken. Inne med masse stålbjelker, små modeller der RX og elektronikk sitter tett og der er mye saker på lufta samtidig funker det bra. Hvis du ikke er så heldig at alle de andre er på 2.4. Da funker nok EVOen bra
Dualrate er vel feil? Du mener vel DualConversion/DobbeltSuper?
EVO9 og alle andre normale radioer på 35MHz-bandet kan bruke alle PPM og PPM-DS mottakere. Men kun MPX PCM-mottakere. Ikke JR PCM, Futaba PCM, Hitec PCM osv.
Nå har du kjøpt en god radio. Ikke ødelegg gleden ved å kjøpe en haug med billige "junk-mottakere". MPX lager jo noe av det beste som er av mottakere. Kjøp gjerne 7 og 9-kanalerne med IPD. Eller gjerne DS-IPD. Og er du en del på stevner eller opplever frekvenskollisjoner på stripa så kjøp gjerne Synth-utgavene. Til alt annet enn små depron-tjafs bruker jeg IPD synth-mottakere konsekvent. Har brent meg på noen billige skrammelsaker som svikter etter noen 10-talls timer i lufta. Spesielt ett merke som jeg ikke gidder nevne her engang Har (hadde...) to av en oppskrytt billigsak fra xxxxx, og begge har dødd på seg etter 40-50 timer i seilfly... Den ene gangen hinka jeg en tung seiler ned på stripa mens den ene etter den andre utgangen døde ut mens jeg fløy ned fra 3-400 meter. Ubehagelig. Hadde ett balanseror og høyderoret igjen ved landing, og slepelina fikk jeg ikke løst ut, så den hang i nesa.
Har bytta rundt på en del mottakere i små elektrofly på 1,2 - 1,5 meter i vingespenn. Alt fungerer generelt problemfritt med IPD, mens sakene gjerne blir trege med Webra (mye failsafe-innslag) og hysteriske med xxxxx-mottakere. Siste ut var jomfrutur med den bittelille MiniMag i helga. Hyperion-mottaker ga bare 25 meter på rangesjekk med motoren i gang... Jeg er vant med 60-90 meter med IPD
Har ikke mye erfaring med bensinmotorer, men i TUGen var en normal DS-IPD mer støyimmun enn Graupner PCM. Har en Extra med DA50 i nesa, og den billigste 9-kanals IPD`en. Fungerer på tross av at den som bygde den ikke har separert kabler mellom tenning og mottakersystem.
Men: skal du fly deprontjafs innadørs sammen med en masse andre piloter så kjøp deg gjerne en av de rimelige 2,4GHz-sakene til denne bruken. Inne med masse stålbjelker, små modeller der RX og elektronikk sitter tett og der er mye saker på lufta samtidig funker det bra. Hvis du ikke er så heldig at alle de andre er på 2.4. Da funker nok EVOen bra
Takk så mye for mye nyttig informasjon, det er slike svar jeg liker..
Der folk tar seg tid til å utdype tingene litt, det er jo ikke alle hær inne som er eksperter, noen har akkurat begynt og da er det fint med litt ekstra informasjon.
Jeg begynte med hobbyen for ca 1 år siden, men jeg ble ganske forundret over hvor mange fremmedord og utrykk som blir brukt når man spør om forholdsvis enkle ting..
Jeg bestillte akkurat en RX-9-SYNTH DS IPD compact 35MHz mottaker fra Tyskland, er det noen som har prøvd disse ut? Er det god kvalitet?? Noen som har noen erfaringer med disse produktene?
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment