Announcement

Collapse
No announcement yet.

Senderen mister kontakten med mottakeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Senderen mister kontakten med mottakeren

    Har Hitec Laser 6 med 5ch Mottaker,men har hatt ein del trøbbel med den,virker som om senderen mister kontakten med mottakeren av og til. Styrta et av flyene mine i sommer på grunn av dette.
    Er det noen som har opplevd det samme?? Har hørt noe om at det kan være bedre hvis jeg kjøper en mottaker og krystall til senderen av et annet merke.

    Takk for alle svar!!
    Alt som går opp... kommer garantert ned igjen! spørsmålet er om du koste hele plassen etterpå :-S

  • #2
    har du lest denne?
    Sjekk og vedlikehold av radioutstyr! - (MFN) ModellflyNytt.no
    Jan Fredrik Bjordal
    www.JetsOfBergen.no

    This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

    Comment


    • #3
      Når du merker slik på utstryet ditt burde du aldri tatt flyet opp i luften. Du må huske at det kan skje værre ting en at flyet går i stykker. Det er ikke noe i veien med merke om det er det du er redd for, er nok en teknisk feil. Du burde enten sende inn radioen og mottageren for repereasjon eller slutte å bruke den og skaffe den en ny.
      Lars Norberg

      Comment


      • #4
        og som jeg skrev i den andre tråden din med samme innhold

        en gylden regel er at. krystallet i mottakeren skal være av samme merket som mottakeren. og krystallet i senderen skal være samme merket som senderen. uavhengig om sender og mottaker er samme merke.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Originally posted by kilroy View Post
          Har Hitec Laser 6 med 5ch Mottaker,men har hatt ein del trøbbel med den,virker som om senderen mister kontakten med mottakeren av og til. Styrta et av flyene mine i sommer på grunn av det

          Det jeg hadde gjort om det var min sender og motaker , kastet begge !!!
          Men prøv med en ny motaker og/eller nye krystaller først .
          Å miste fly pga feil med sender/motaker er utroligt kjipt....ja ja det har hent meg og det ,men da har jeg ikke flydd med det utstyret etter på.

          mvh Geir Mogstad
          Mvh Geir Mogstad
          ---------------------------------------
          slapp av det kommer helt sikkert ned!

          Comment


          • #6
            Ref:
            Mottaker trøbbel - (MFN) ModellflyNytt.no ....
            Audun Thinn
            Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

            Comment

            Working...
            X