Unconfigured Ad

Collapse

Radio anbefalinger

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Flyskrekk
    • Nov 2007
    • 32

Radio anbefalinger

Hei.
    jeg lurer på og innvisterer i en radio, jeg har no gammalt billig ræl som har sett sine dager, jeg har og lånt noe, men er ikke tilfreds med det heller.

jeg flyr bare seilfly, men skal begynner med litt elektro, og nå har jeg fått øynene opp får innendørs også, depron og isopor. jeg vil hoovre jeg og!

det er hvertfall de behovene som skal dekkes, jeg har ikke ubegrensede midler, men er heller ikke interessert i og kjøpe noe som fort blir gammal ræl. hva børe jeg se etter og hva bør jeg styre unna?

den radioen jeg er vant med er 15 år gammel plastdings jeg ikke husker navnet på ,den er baktung og bøyd antenne. så når det gjelder og "ligge godt i hendene" vil nok de fleste nye modeller ligge bedre enn senne uansett.

har ett foreløpig pristak på 1500,- som jeg kan flytte litt om det blir nødvendig.
    Det vel om og gjøra og få detta oppi været...ratt...
  • Flyskrekk
    • Nov 2007
    • 32

snubla over denna; Futaba pcm 6EXAP. Kan det være ok kjøp?

Comment

• Vegabond
      • Jun 2006
      • 1921

Brukt Futuba 9c til 2000 kroner.. trenger ingen annen radio.

Mvh Robert.
      ~Futaba 10C~

~T-Rex 500 v-bar~
      ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

~Min Cnc byggetråd #1~
      ~Min Cnc byggetråd #2~
      ~Min Cnc byggetråd #3~

~Trondheim Modellflyklubb~

Comment

• william123
        • May 2005
        • 2330

Hvis du primært flyr seilfly så er JR 9XII et bedre valg en 9C super. Den har noen fordeler mtp. seilfly, men ellers er begge kjemperadioer.
        William Jul Ringkjøb
        Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• Flyskrekk
          • Nov 2007
          • 32

Ble anbefalt SpektrumDX7 nede på lokale hobbyn, men den er dyr gitt. ca 3500,- finner den på nett for litt over 2000lappen ny. brukt er kanskje tingen.
          finnes det noen bra RC-brukt sider?
          åssen er DX7 i forghhold til futaba eller de som er nevnt ovenfor?

takk.

Comment

• arvid
            • Nov 2006
            • 1547

her kan det være noehttp://www.rcmarked.no/

Comment

• kjetilmh
              • Jun 2006
              • 990

Hei

Pass på at du ikke betaler for mye for brukt 35mhz
              Det er 2.4 som kommer til og overta. Da skal 35mhz utstyret falle i pris, selv om det fortsatt er fult ut brukbart.
              Futaba har hatt rabatt kampanje på 35mhz i høst, og det er nok ikke uten grunn.
              Kjetil
              oops: . . ! . .

http://www.vingmfk.com

Comment

• Flyskrekk
                • Nov 2007
                • 32

Originally posted by kjetilmh
                Hei

Pass på at du ikke betaler for mye for brukt 35mhz
                Det er 2.4 som kommer til og overta. Da skal 35mhz utstyret falle i pris, selv om det fortsatt er fult ut brukbart.
                Futaba har hatt rabatt kampanje på 35mhz i høst, og det er nok ikke uten grunn.
                Er meget fristet til en DX7, men åssen funker detta? er ikke krystall skjønner jeg, alt går digitalt, da lurer jeg på om man kan bruke gammalt utstyr som servo, og mottaker, eller blir jeg og nødt til og handle inn nytt delelager og? da kan det hvertfall bli dyrt. vurderer papirfly i stedet hvis man ser på kontoen...

Comment

• Mathias
                  • Feb 2007
                  • 1122

Har en DX7 selv og er meget fornøyd. Tilfredsstiller alle mine kriterier... flyr kun heli jeg da...

Nei du trenger ikke å bytte ut servoer, men mottakere, de må også ha 2,4GHz når senderen sender på det.
                  Mathias
                  Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

Comment

• Flyskrekk
                    • Nov 2007
                    • 32

Akkurat. det hjelper jo på litt. synes den virker utrolig bra, så jeg må nok pløye meg gjennom det som er av nettsteder.

Comment

• sjaa
                      • Feb 2006
                      • 601

7 kanaler er i grenseland dersom du sikter mot litt mer avanserte seilere etterhvert.
                      Du går i taket på en DX7 på en vanlig elektroseiler med flaps (med en servo pr. ror).
                      Dersom denne typen modeller kan komme til å bli interessant så ville jeg ha sjekket litt på andre alternativer enn DX7, f.eks 2,4ghz serien til JR.

Jeg kjenner ikke DX7 personlig, men jeg har gjennom en del timer på ulike forum fått intrykk av at utvalget av mixere o.l. ikke er på øverste hylle.

Tipper DX7 tilfredsstiller de fleste behov, men det er utrolig kjedelig når man ikke får satt opp modellen skikkelig pga begrensninger i radioen.
                      Mvh
                      JoE
                      Agder Modellflyklubb

Comment

• Flyskrekk
                        • Nov 2007
                        • 32

jeg tror nok at innen jeg flyr såpass avansert har jeg nok råd til en frekkere radio. til vanlig bruk holder vel en dx7?

Comment

• Wiker
                          • May 2003
                          • 195

Enig med sjaa, men jeg kjenner heller ikke DX7. Tror ikke du skal se deg blind på 2.4GHz. En rekke modul-baserte 35MHz sendere, både gamle og nye, kan jo omgjøres til 2.4GHz ved å skifte sender-modul, dersom du senere skulle få behov for det. Jeg ville nok heller sett meg om et en radio med gode mikse-muligheter. Når man snakker om "avanserte" seilfly med behov for miksing, så betyr det hovedsaklig seilfly med balanseror og flaps.

Når det gjelder 2.4GHz systemene så kan en 2.4GHz radio kun brukes med mottager fra samme produsent. Ser vi bort i fra PCM, så kan en vanlig 35MHz radio stort sett bruke med hvilken som helst 35MHz mottager fra de fleste produsenter.

Om 2.4GHz er "framtida", og kommer til å overta helt for 35MHz, vet vi jo ikke helt ennå. Jeg har ingen problemer med 35MHz, og har overhode ikke tenkt å gå over til 2.4GHz. Den eneste fordelen, slik jeg ser det, med 2.4GHz systemene er at man slipper å tenke på kanaler i det hele tatt. Så spørs det jo i hvor stor grad man synes dette med kanaler på 35MHz er et problem da? Kanalfrie 2.4GHz systemer er vel heller ikke helt uten problemer de heller. En annen ting er jo at jo flere andre som går over til 2.4GHz, jo mindre kanal-kollisjon blir det jo for oss som holder oss til 35MHz

Vet ikke om du har fått med deg det men, på 35MHz systemer så er det såkalt "synth" som har vært i det nye de siste årene. På sendere med synth sender-modul kan man enkelt stille inn hvilken kanal man vil fly på, uten å bytte krystall. Synth-sendere kan kommunisere med både "gamle" krystall-mottagere og synth-mottagere. Mao. meget enkelt å bytte kanal med 35MHz synth system.

Comment

• Flyskrekk
                            • Nov 2007
                            • 32

Akkurat dettte var jeg ikke klar over. men jeg tenkte siden man ser seg om etter en ny radio, er man jo ivrig etter og prøve det nye som f.eks 2.4 jeg ser jo absolutt fordelen med dette, så man slipper kanal-kræsj, men det er kanskje ikke så himla stor problem uansett siden jeg som oftest flyr alene eller med en eller to. stevner er det dårlig med så på den biten blir jeg nok persolig ikke plaget med dette. jeg synes bare nye ting er spennede.

at det digitale vil ta over for den gode gamle 35 tror jeg det ikke er noen tvil om. teknologien svinger videre som i alle andre elektroniske bransjer. men noen sverger til det gamle. som meg selv i f.eks musikk, det bør helst være på vinyl.

Tror nok 2.4 radioene kommer til og ta over markedet som Mp3 har gjort med musikkverden. men det er nok min personlige mening.

Nå skal jeg brette papirfly.

Comment

• -GAS-
                              • Jun 2007
                              • 1323

Til det bruket ditt vil jeg klart anbefale deg DX7, du skriver ikke noen ting om hvordan seilfly du flyr.... for allt vi veit kan det jo være et 2kanals fly? Jeg har satt opp både store bensinfly og den nye turbinkjerra mi med DX7 og det holder akkurat. Jeg har hatt Futaba 9C og må si at det er en knallradio men nå venter jeg på en JR9X2 som jeg skal bruke i jet`n fordi den har mere miksefunksjoner, jeg har faktisk konvertert fra Futaba til JR.... Grunnen til at jeg ikke vil bruke DX7 i jet`n er at jeg vil ha røykanlegg og at det ikke er delay på flaps, jeg er også usikker på hva slags signaler som ferdes på eggemoen (uten å ha skjekket dette)

Hvis du skal fly depron innendørs fins det ingen bedre valg enn 2,4ghz, slipper å tenke på kanaler og støy fra motor/esc er en sagablott. Jeg har nå flydd med 2,4ghz i et år uten noe tull i det heletatt, det bare funker

En brukt DX7 er nok tingen tror jeg.
                              Christen
                              http://jetsofnorway.com/

Comment

Working...