Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spektrum 821 Digitalservo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spektrum 821 Digitalservo

    Hei.
    Har noen slike servoer i et helikopter og er godt fornøyd med dem. Men har hørt at de kan knekker under servohornet.
    Er det noen som har opplevd det, eller bare et grunnløst rykte?

  • #2
    Originally posted by Birdi View Post
    Hei.
    Har noen slike servoer i et helikopter og er godt fornøyd med dem. Men har hørt at de kan knekker under servohornet.
    Er det noen som har opplevd det, eller bare et grunnløst rykte?

    Ikke helt grunnløst. Så vidt jeg husker oppstår feilen i forbindelse med bruk av kjemikalier (locktite eller tilsvarende) på skruen. Dette er da heller ikke anbefalt av leverandøren.

    Torstein
    Last edited by Torstein; 04-12-07, 22:21.

    Comment


    • #3
      Hei,

      Jeg mener jeg kom over en advarsel ang. disse servoene i bruk av nitro heli. Jeg finner ikke den igjen nå - men det var en advarsel som gikk på vibrasjoner og en feil som kunne oppstå.
      - Erik -

      ------------------------------------------
      Logo 600SX + 6003D
      Logo 400SE

      Futaba 18MZ

      Comment


      • #4
        Jeg har de i en TRex600E og de fungerer utmerket for meg. (flyr pent...)
        Riktig som Torstein sier, loctite på skruen er fy, har også lest at noen anbefaler en litt lengre skrue. Det bruker ikke jeg. Det er vel også sagt at de ikke anbefaler de servoene på fuel-maskiner fra 50size og oppover pga av vibrasjonene.

        Arnt.

        Comment


        • #5
          Har også hørt/lest dette om jr DS821, som vel er samme servo.
          Tror de har fått litt ufortjent dårlig rykte, pga bruk av bl.a. loctite.

          Håper iallefall det er ufortjent, da jeg har puttet 2 stk. spektrum 821 i en 2meters edge540 på balanserorene.
          Denne får bensinmotor, så hvis de ikke tåler vibrasjon finner jeg nok ut av det.

          Comment

          Working...
          X