Unconfigured Ad

Collapse

En liten juvel.corona rp4s1

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • elektrodude
    • Sep 2006
    • 1342

En liten juvel.corona rp4s1

Fikk 3 slike i posten i dag

En liten juvel av en mottaker.full ranges 4 canals synhesizer RX som veier 4.7Gram.
    Har montert og satt opp alle 3 men ikke fått flydd og testet.eneste minus eg kan se foreløpiger att antenna er 1M lang,blir litt uryddig på små modeller.Men om disse funker knirkefritt er det vert det
    Noen andre som har erfaring med akkurat dette produktet?
    Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.
  • tahustvedt
    • Feb 2004
    • 4601

www.greatwings.no er en norsk forhandler som har samme mottakerene (eller uten synth). Veldig bra pris. jeg kommer til å prøve en på min neste mikromodell med en kort antennepisk.
    Last edited by tahustvedt; 06-12-07, 21:53.

Comment

• elektrodude
      • Sep 2006
      • 1342

Originally posted by tahustvedt
      www.greatwings.no er en norsk forhandler som har samme mottakerene (eller uten synth). Veldig bra pris. jeg kommer til å prøve en på min neste mikromodell med en kort antennepisk.
      Forklar litt mer om den korte pisken din er dette noe man kan kjøpe og montere på "alle" mottakere?
      Snakker om pris ja.3 mottakere betalte eg under 700 for!! og rask levering,3 dager
      Alt som kan fjernstyres.
      Steinar Kvarme.

Comment

• tahustvedt
        • Feb 2004
        • 4601

Her er et bilde. Med denne antenna har jeg bedre rekkevidde enn jeg hadde med 50 cm lang ledning som hang og slang fra denne GWS-mottakeren.

Du klipper antenna ca 20 mm fra mottakeren og lodder ene enden av en 1,5 µH spole på den. Deretter en 15 cm lang antennestump til andre enden av spola.

Veldig fint til bittesmå modeller.
        Attached Files

Comment

• elektrodude
          • Sep 2006
          • 1342

Her er et bilde. Med denne antenna har jeg bedre rekkevidde enn jeg hadde med 50 cm lang ledning som hang og slang fra denne GWS-mottakeren.

Du klipper antenna ca 20 mm fra mottakeren og lodder ene enden av en 1,5 µH spole på den. Deretter en 15 cm lang antennestump til andre enden av spola.

Veldig fint til bittesmå modeller.
          aiai veldig bra.har du link til forhandler av den spolen.akkurat slik kunne eg tenke meg å ha det på depron modellene mine.
          Alt som kan fjernstyres.
          Steinar Kvarme.

Comment

• Quadrocopter
            Moderator
            • Aug 2007
            • 6357

Hyggelig og se at du gikk til anskaffelse av Corona mottakere, benytter selv RP4S1 på 3 av de minste modellene og er meget fornøyd.
            Har tidligerebrukt 6 eller 8 kanal dual conversion mottakerne fra dem og var llitt skeptisk når jeg så at RP4S1 var single conversion men min skeptiske holdning ble snudd til begeistring etter de første testene
            Mottakeren er liten og lett og enkel å montere (kan gjerne skjules) bare pass på å plasser den den slik at du ser indikator LED'en og når "parings" bryteren.
            Har ikke gjort noen live range test på 4 kanaleren enda, men den funket ypperlig på tvers av jordet der jeg flyr (ca 500m +). De tekniske dataene er mer eller mindre identisk med den X-tal baserte 6 kanaleren som jeg har testet på avstander lang over dette, noe som skulle tilsi at den garantert dekker behovet i de flytypene jeg har montert den i.

Siden mottakeren har så bra følsomhet kommer jeg til å eksperimentere med med å korte ned antenna:
            Skal ta og åpne en så jeg kan få målt hvor mye signal styrke som mistes med å korte ned antenne til 50cm eller 25cm. antenne
            Det må bare bli litt dårligere flyvær slik at jeg har samvittighet til å demontere et av flyene
            Skal den brukes til park flyvning (~150m) så tror jeg at den vil kunne greie seg med 25 cm, men kommer tilbake når tester er utført.

Fint å se at det er en norsk forhandler - men synes de var svært stive på prisen (ønsker ikke å starte en storm av innlegg men 690 kr i handlekurven før frakt for en RD820 sammenliknet med $23 (125 kr) mottatt hjemme i postkassa fra UH er for drøyt )

Comment

• tahustvedt
              • Feb 2004
              • 4601

www.elfa.se selger sånne.

Jeg må sjekke at verdien på spolen er riktig. Et øyeblikk.

Comment

• tahustvedt
                • Feb 2004
                • 4601

Her finner jeg en side som sier den må være 10 µH og 7" lang for 35 MHz: http://www.iroquois.free-online.co.uk/aerial.htm

Jeg vet ikke hva min er for jeg fikk de av en fyr som bygde helikopter eter tegninga mi.

Elfa: http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.p...0&dok=6729.htm
                Last edited by tahustvedt; 06-12-07, 23:40.

Comment

• Quadrocopter
                  Moderator
                  • Aug 2007
                  • 6357

Originally posted by elektrodude
                  Forklar litt mer om den korte pisken din er dette noe man kan kjøpe og montere på "alle" mottakere?
                  Snakker om pris ja.3 mottakere betalte eg under 700 for!! og rask levering,3 dager
                  Du kan gjøre det enklere - ta f.eks en plastskrue med (ca 2 mm i diameter) eller liknende og rull antenne ledningen opp på denne-.
                  Ulempen er at man reduserer rekkevidden (som nevt i tidligere innlegge) med det gjør som regel lite på disse små modellene.
                  Attached Files

Comment

• Quadrocopter
                    Moderator
                    • Aug 2007
                    • 6357

Her er et bilde.
                    Litt o.t. men..
                    Ser bare litt av modellen, er den selv bygget - har du flere miniatyrer?
                    Last edited by Quadrocopter; 06-12-07, 23:51.

Comment

• tahustvedt
                      • Feb 2004
                      • 4601

Jeg har laget flere, men ikke alle er dokumentert på forumet.

Her er tråden om det helikopteret somer avbildet over:
                      http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=6713

Hher er en enda eldre:
                      http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=6233

Comment

• elektrodude
                        • Sep 2006
                        • 1342

Originally posted by Quadrocopter
                        Hyggelig og se at du gikk til anskaffelse av Corona mottakere, benytter selv RP4S1 på 3 av de minste modellene og er meget fornøyd.
                        Har tidligerebrukt 6 eller 8 kanal dual conversion mottakerne fra dem og var llitt skeptisk når jeg så at RP4S1 var single conversion men min skeptiske holdning ble snudd til begeistring etter de første testene
                        Mottakeren er liten og lett og enkel å montere (kan gjerne skjules) bare pass på å plasser den den slik at du ser indikator LED'en og når "parings" bryteren.
                        Har ikke gjort noen live range test på 4 kanaleren enda, men den funket ypperlig på tvers av jordet der jeg flyr (ca 500m +). De tekniske dataene er mer eller mindre identisk med den X-tal baserte 6 kanaleren som jeg har testet på avstander lang over dette, noe som skulle tilsi at den garantert dekker behovet i de flytypene jeg har montert den i.

Siden mottakeren har så bra følsomhet kommer jeg til å eksperimentere med med å korte ned antenna:
                        Skal ta og åpne en så jeg kan få målt hvor mye signal styrke som mistes med å korte ned antenne til 50cm eller 25cm. antenne
                        Det må bare bli litt dårligere flyvær slik at jeg har samvittighet til å demontere et av flyene
                        Skal den brukes til park flyvning (~150m) så tror jeg at den vil kunne greie seg med 25 cm, men kommer tilbake når tester er utført.

Fint å se at det er en norsk forhandler - men synes de var svært stive på prisen (ønsker ikke å starte en storm av innlegg men 690 kr i handlekurven før frakt for en RD820 sammenliknet med $23 (125 kr) mottatt hjemme i postkassa fra UH er for drøyt )
                        ja bare måtte teste disse corona greiene,siden dei får så mye skryt og er så billige.Har montert ene i en pensjonert F-15 depron som har glitchet voldsomt med 3 forskjellige mottakere.Har ikke lagt så mye i å få den glitch fri,men vi får se nå da med batteri i snuten og motoren i hekken ber man jo om problemer er meldt "flyvær" i morra, blir spennende å se hva som skjer.
                        Venter spent på test resultatene dine.
                        Alt som kan fjernstyres.
                        Steinar Kvarme.

Comment

• elektrodude
                          • Sep 2006
                          • 1342

Da var Corona rx testet,og den er dønn stabil.dette vil eg påstå er en av dei beste/billigeste invisteringene eg har gjort på lenge.Ein av dei få produktene pris og kvalitet ikke henger sammen virker det som
                          Alt som kan fjernstyres.
                          Steinar Kvarme.

Comment

• flarssen
                            • Jan 2005
                            • 1842

www.greatwings.no er en norsk forhandler som har samme mottakerene (eller uten synth). Veldig bra pris.
                            Bra pris for forhandleren? De tar kr. 365,- for en Corona 6K single, mens jeg kjøpte to for kr. 85,- pr.stykk fra United Hobbies!

Ellers har jeg god erfaring med å kveile antenna som en spole rundt et 4-5mm plastrør. Gir sikkert dårligere rekkevidde, men gjør det enklere å holde antenna unna støykilder i flyet
                            Fred Larssen

Comment

• Quadrocopter
                              Moderator
                              • Aug 2007
                              • 6357

For de som trenger flere en 4 kanals Synth-Rx så gled dere, Corona har 6 og 8 kanal synth Rx på gang (Single og Dual conversion).
                              De regner med å ha RP6S1 ute i butikkene mot slutten av denne måneden

Originally posted by flarssen
                              ... mens jeg kjøpte to for kr. 85,- pr.stykk ....
                              (U.H. melder at de vil ta den inn i sortimentet så snart den er tilgjengelig og den vil bare ha en en brøkdel høyere pris enn X-tal versjonen )

Her ikke til hensikt å drive med "produkt reklame" i denne tråden - har heller ingen for for kommers interesse av å få folk til å kjøpe denne Rx'en, men jeg mener at et produkt med en så bra teknisk kvalitet og lav pris bør få litt spalteplass.
                              Ser bare på hvor mange der ute som "sliter" med halvdyrt Rx skrap - klager over glitcher og mener 35 MHz utstyr stinker. En "liten juvel" til noen hundrelapper kunne reddet flere frustrerte sjeler og forlenget livet på Tx'en men et par år til.....

Fikk ikke gjort noen tester i dag, kom meg ikke ut før i ett tiden (fordømte julebord ) måtte bare bruke de få timene som var igjen med lys til å fly.

Comment

Working...