Announcement

Collapse
No announcement yet.

GY401 og GY611

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • GY401 og GY611

    Hei.

    Jeg forsøkte å finne informasjon på Norsk, men fant ikke. Hva er forskjellen på disse gyroene? Altså i hvilket tidspunkt bør man bytte over til 611 og hva er den bedre til enn 401?
    -----------

    Raptor 50 SE
    Raptor 30 V2
    T-rex 600 CF
    Honey Bee King 2

    Hansen & Siri

  • #2
    Teknisk er 611 gyroen bedre enn 401 når du flyr bakover. I tillegg har den konstant piro-rate. 611 er veldig lett å sette opp, du trenger ikke gjøre noe magi for å få den til å fungere. Den er litt stor (fysisk).

    Ingen tvil om at 611 er en god gyro, men i dag finnes det i allefall like bra gyroer men som er rimelig sammenlignet med 611.

    Logitech 6100, JR 770 (et eller annet), Spartan, osv.

    Jeg har 611 i min 90-kjerre og den fungerer helt supert. Men skulle jeg kjøpt ny i dag ville jeg vurdert alternativene.
    - Erik -

    ------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

    Futaba 18MZ

    Comment


    • #3
      Det "hoteste" på markedet i dag er vel JR G770 og Spartan DS760.

      Det beste alternativet akkurat nå er vel DS760. Alan Szabo jr. bruker den nå i alle sine maskiner tilsier ryktene.
      Mathias
      Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

      Comment


      • #4
        Ja, det finnes sikkert mange hotte alternativer, men når man er så inkompetent som meg så kjøper man det som er lettest og best i bruk

        Er det slik at de beste gyroene er bedre til 3D eller er det forskjell i hovring også?
        -----------

        Raptor 50 SE
        Raptor 30 V2
        T-rex 600 CF
        Honey Bee King 2

        Hansen & Siri

        Comment


        • #5
          Ja, en gyro funker like bra til 3D-flyging som til hovring. Det er bare å justere det slik du vil ha det, mindre kontant hale etc.

          Gyroer som er enkle å sette opp er jo klassikere som GY611 og GY401, men tar du deg tid, så går det sikkert helt fint å sette opp andre også.
          Mathias
          Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

          Comment


          • #6
            Jeg har en logitech på en trex. Og så har jeg en kompis som har den nye JR gyroen på en Airskipper 90. Jeg må si at Futaba sine gyroer er veldig lette og sette opp. Mens disse andre krever littt mer for å få de stabile. Eks. logitech'en som jeg har, har ikke elektronisk støyfilter. Dette gjør at du må bruke riktg gyro-tape for at den skal være stabil, også i hover, JR sin gyro er kjemperfin. Men flere "sliter" med at halen blit for følsom, og du må bruke ATV/EXPO for halen slik du vil ha den.

            Dersom du har liten erfaring ville jeg ha valgt futaba. Dersom du flyr 8-tall og noen looper og roller, ville jeg ha valgt 401. 611 fugerer selvfølgelig til dette, men du betaler mye uten at du merker forskjell. Dersom du vill fly 3D velger du 611.
            - Erik -

            ------------------------------------------
            Logo 600SX + 6003D
            Logo 400SE

            Futaba 18MZ

            Comment


            • #7
              Originally posted by ehaga
              Jeg har en logitech på en trex. Og så har jeg en kompis som har den nye JR gyroen på en Airskipper 90. Jeg må si at Futaba sine gyroer er veldig lette og sette opp. Mens disse andre krever littt mer for å få de stabile. Eks. logitech'en som jeg har, har ikke elektronisk støyfilter. Dette gjør at du må bruke riktg gyro-tape for at den skal være stabil, også i hover, JR sin gyro er kjemperfin. Men flere "sliter" med at halen blit for følsom, og du må bruke ATV/EXPO for halen slik du vil ha den.

              Dersom du har liten erfaring ville jeg ha valgt futaba. Dersom du flyr 8-tall og noen looper og roller, ville jeg ha valgt 401. 611 fugerer selvfølgelig til dette, men du betaler mye uten at du merker forskjell. Dersom du vill fly 3D velger du 611.
              Ok, det var et meget godt svar, nå skjønner jeg. Har kun brukt 401, robbe G400(syk gyro, finner ikke manual til den) og esky headlock gyro. 401 må være det enkleste i verden å sette opp, når man en gang skjønte hva man skulle gjøre... men i begynnelsen(uten å ha lest manualen), så fikk man ikke engang slått det på

              611 kan jo være genialt da, men til min flyging tror jeg 401 er bra nok. Takk for hjelpen alle sammen
              -----------

              Raptor 50 SE
              Raptor 30 V2
              T-rex 600 CF
              Honey Bee King 2

              Hansen & Siri

              Comment

              Working...
              X