Unconfigured Ad

Collapse

Et lite spørsmål om servoer og utslag..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jondaeh
    • Oct 2005
    • 32

Et lite spørsmål om servoer og utslag..

Heisann!

Kjøpte meg en Stryker F27C brushless, og satte inn en Hitec HFS05MS mottaker og bruker min Multiplex MC3030 sender da jeg kjøpte pakken uten disse komponentene.

Oppsettet fungerer helt fint, men jeg må justere ned servoutslaget helt ned til 25% på senderen for at ikke de anbefalte maks-utslagene ikke skal overskrides. Da har jeg i tillegg flyttet roroverføringen til det ytterste hakket på servohornene. På servohornene står enda overføringene på det ytterste hakket, da de ellers kommer i konflikt med flykroppen.

Jeg har også justert nøytralpunktet på den ene servoen med over 30%, for at hornene skal gå 90 grader på overføringene.

Skyldes avviket på utslaget at jeg bruker en annen radio enn den "orginale" radioen som følger med det komplette settet? Eller har jeg gjort noe galt?

Og mest av alt, er det skadelig for servoene og jobbe på så korte utslag, og ikke minst med så stort avvik fra nøytral?

Minner om at originalt sto roroverføringene på enda høyere utslag på rorhornene enn de nå gjør..

Takker for svar!
    Jon D.
  • william123
    • May 2005
    • 2330

Skal du ha mindre utslag flytter du linken innover på servoarmen eller utover på rorhornet og motsatt hvis du vil ha større utslag. En servo bør jobbe med mest mulig vandring, det vil si at hvis du gir fult høyderor skal servoen også bevege seg tilnærmet sitt maksutslag
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• bad scientist
      • Oct 2006
      • 1506

Blir stor belastning og liten presisjon hvis du bare bruker litt av vandringen ja. Er det ikke mulig å fjerne litt av kroppen som er i veien? evntuelt heve servoene litt? I værste fall, går det jo an å bruke lengre rorhorn, men blir sannsynligvis ikke så innmari pent..
      Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
      Lillehammer mfk

Comment

Working...