Unconfigured Ad

Collapse

Hitec versus MPX...spiller urent!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ERJ
    • Aug 2007
    • 935

Hitec versus MPX...spiller urent!

God morgen alle unge spesialister der ute!
    Er det noen av dere som vet vilken modulasjon Hitec's Feathermottakere er satt opp på?
    PPM eller PCM? Eller ingen av delene...Saken er at jeg bare får min eldste sender til og
    ha en viss konversasjon med nevnte mottaker...Og det er en MPX Professional fra 1982.
    Forlengst pensjonert skulle man tro...Denne går i såkaldt FM modulasjon...Min "nye"
    - les ubrukte - MPX 2020 "kjompjuterisert" vil seg ikke i det hele tatt selv om det sitter
    samme frekvens X-tall i modulen. For dem som undres...Jeg har den utgaven av 2020
    som ble så kostbar og produsere at den ble tatt av "line" bare et år i produksjon.
    Årsaken var at dem puttet inn for mye av godteriet fra 3030 utgaven...

Mvh Einar - aldeles ikke radioaktiv...
  • Psyko-lefse
    • Feb 2004
    • 1438

Hitec Feather er en PPM-mottaker, enten positiv eller negativ shift (som du sikkert kan stille inn i radioen). Er det den eldste versjonen (rød 4ch) er det kanskje like greit at den ikke fungerer, fungerte heller dårlig som mottaker og relativt bedre som "glitch-generator" :P

Men den nye er mye bedre, og har autoshift og kjører på ppm.
    Morten Smøraas

Comment

• andersh
      • Apr 2003
      • 1734

Hvis det er de "gamle" Hitec Feather mottakerne (se vedlegg) så er det svært lite annet en tull med de. De har vert levert med feiljusterte oscilatorer, de har 2 meter rekkevidde og de suger til seg all den støy man kan oppdrive i området....

Personlig anbefaling - kast den!

Her er litt info: http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=6846
      Attached Files
      Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
      rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
      Byggeblog FPV SailCam Easyglider
      Byggeblog for Eurosporten
      Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• RCpro
        Forhandler
        • Dec 2005
        • 293

Ja er det denne så kast den før du skader noen med den.
        Funker ikke..
        Emil Nilsen
        www.rcpro.no

Comment

• ERJ
          • Aug 2007
          • 935

Tusen takk skal der ha!
          - Joda Anders, det er akkurat samme typen som du vedla bilde av. Glitch ja, motor
          fusker og "spytter" i et sett, verre enn en gammel P&W 1340...Så her er alle tegn på
          fremtredene galskap til stede.

Siden MPX ikke lengre er og få fatt i Norge, har jeg saumfart de tyske shopene, og
          den billigste minimotakeren til MPX (9gr.) kommer på 22.-euro og paronoid som jeg er
          når det gjelder tilleggsutstyr blir det nok en slik. Har brent meg før på utstyr som ikke
          fungerer ilag av diverse merker.. Appropos pris, motakerkrystallet kommer på 19.-euro...

Mvh Einar - takk igjen gutter!
          Last edited by ERJ; 04-01-08, 06:26. Reason: Sløvskap...

Comment

Working...