Unconfigured Ad

Collapse

Fale-safe?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roy Jimmy
    • Apr 2004
    • 239

Originally posted by Christen
    Jeg har en Fadec av nyere dato,
    Da kan du vel ta ut loggen,og lese den av på PC,?
    Og da er det lett å se om du har mistet noe radio signal,er tapet på minnimum 0,5 sekunder så ser du.
    Lagrer alltid loggen etter endt flydag,mye info å samenligne med over tid.

Og når det gjelder bil til avstands test,joda fult mulig men da sitter du i en metallboks full av elektronikk som kan skape nye/andre problemer,joda de skal være skjerma men ?

Men du kommer jo langt avsted, fort da.............
    Attached Files
    Vennlig hilsen
    Roy.

2,Biler.
    1,Leilighet.
    masse øl i kjøleskapet.
    + diverse innbo.

Comment

• -GAS-
      • Jun 2007
      • 1323

Problemet mitt er nå løst, flytta all elektronikken til motoren unna servoledninger og batteriet til dette flyttet jeg fra nesa til elektronikken, nå ligger dette samlet ca 15cm fra alt annet. Throttelkabelen fra mottaker til ECU ligger nå helt for seg selv også.

Kjøpte en orginal JR/Graupner pisk og flyttet denne til midt oppå flyet.

Rekkeviddetesten på bakken med innslått antenne ble ca 10 meter bedre, ca 40 meter på det dårligste og ca 60 meter på det beste. Dette ble målt på bakken og Christian vrei flyet i alle vinkler. Det er veldig lett å se at utstyret til turbinen støyer, rekkeviddetest uten motor er ca 80 meter og på det dårligste med motor igang var som sakt 40 meter, fali safen slo ikke inn før jeg throttla opp motoren.

Konklusjonen: Dette er at beviset på at jeg er fersk i jet greiene Og jeg har da lært hvor viktig det er å holde utstyret adskilt i flyet.
      Christen
      http://jetsofnorway.com/

Comment

Working...