Unconfigured Ad

Collapse

Koblingsskjema

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stormende
    • Jan 2008
    • 21

Koblingsskjema

Som nybegynner på fly må jeg si at det nærmeste jeg har vært flybåren med rc-modeller er når buggyn tar av over ett og annet hopp. Men nå har jeg da vært å svidd av litt penger og endte med en Stryker 27C og Spektrum DX7. Må bare si at manualen til flyet ville skremt noen og enhver med manglende info, men dog er den laget med tanke på RTF pakken den i utgangspunktet er tenkt som. Så kommer spørsmålene på løpende bånd:

- Der er ingen kontakt fra batteri til mottaker, skal jeg da bruke ledningen fra fartsregulatoren direkte til throttle slik at den får strøm derfra?
    - Kontaktene fra servoene og regulatoren passer ikke i mottakeren! er det bare å "slipe dem til"?
    - Må batteri og mottakere festes på noe vis? (dobbeltsidig tape?)

På forhånd takk om noen kunne svare på dette.
    John Are.
    Ikke ruttis på fly, men har noen rc-biler dog.
  • Quadrocopter
    Moderator
    • Aug 2007
    • 6357

Originally posted by Stormende
    Som nybegynner på fly må jeg si at det nærmeste jeg har vært flybåren med rc-modeller er når buggyn tar av over ett og annet hopp. Men nå har jeg da vært å svidd av litt penger og endte med en Stryker 27C og Spektrum DX7. Må bare si at manualen til flyet ville skremt noen og enhver med manglende info, men dog er den laget med tanke på RTF pakken den i utgangspunktet er tenkt som. Så kommer spørsmålene på løpende bånd:
    Welcome to the real world

- Der er ingen kontakt fra batteri til mottaker, skal jeg da bruke ledningen fra fartsregulatoren direkte til throttle slik at den får strøm derfra?
    Motaker kobles til farts regulatoren via en liten (sort) treleder servo plugg som henger i en fargesprakende flatkabel - denne kabelen inneholde styre signal tilbake til regulatoren pluss 5V fra regulator til mottakeren

- Kontaktene fra servoene og regulatoren passer ikke i mottakeren! er det bare å "slipe dem til"?
    Ja bl.annet Futaba og JR har ikke samme standard på servopluggen -på futabaen sitter det en liten styrepinne som du kan fjerne forsiktig med en skarp kniv.
    NB! pass på at pluggen kommer riktig inn etter at styre pinnen er fjernet, kontakten som har sort eller brun kabel er minus og de må peke samme vei på alle pluggene!! (og selvfølgelig til minus pinne rekken på nottakeren)

- Må batteri og mottakere festes på noe vis? (dobbeltsidig tape?)
    Vet ikke hvordan dette gjøres normalt på Stryker'en med jeg bruker velkro-bånd som har lim på den ene siden fester den ene halvdelen til batteriet og den andre i batteriluka, dermed kan du ta inn og ut batteriet uten problemer

Er du usikker på noe så kontakt din nærmeste forhandler, klubb eller noen som driver på med fly
    Last edited by Quadrocopter; 18-01-08, 01:31.

Comment

• Stormende
      • Jan 2008
      • 21

Ah - suverent.. Så det er bare å kutte litt på kontaktene der altså.. Da ble ting mye lettere vettu.

Velkro?? hva påkker er det da?? God gammeldags borrelås??
      John Are.
      Ikke ruttis på fly, men har noen rc-biler dog.

Comment

• Quadrocopter
        Moderator
        • Aug 2007
        • 6357

Originally posted by Stormende
        Ah - suverent.. Så det er bare å kutte litt på kontaktene der altså.. Da ble ting mye lettere vettu.

Velkro?? hva påkker er det da?? God gammeldags borrelås??
        Jepp -med lim på den ene siden.
        Art. nummer 35-912 og tilsvarende hos Biltema

Comment

Working...