Har kjøpt et Hi-Skyper fly og har lovet sønnen min en tur i dag.... Men jeg får rett og slett ikke tilå koble servokablene riktig. Har fulgt manualen til punkt og prikke mht micro switcher og alt, men det blir bare ikke riktig. Er jo første gangen jeg er borte i et rc fly så det kan godt hende jeg er helt på viddene.. Men det hadde vært fint om noen kunne fortelle meg hvem kontrollspak som er vanligst til hva?
Unconfigured Ad
Collapse
Hjelp trengs, haster....
Collapse
X
-
Tags: None
-
hei hei
viss det er et 4 kanals fly så er høyre stikke ballance ror å høyde ror
vestre stikke gass å side ror
viss det er et 3 kanals fly
så er det kun gass på venstre å side ror er da på høyre stikke
litt utdypende
høyre stikke når du trekker den til deg så skal fly gå oppover
viss du tar høyre stikke til høyre så skal det gå til høyre å videre
venstre stikke
gass frem over så blir det mere gass
håper du blei litt klokkere nå
have nice tursven arne johansen
mine fly
radioer
futaba 9c super
spektrum DX7
pitts s12 wspan 1.75 da 50R
aero works yak 54 2.26 wspan DA50R 2stk a den
sagitta projekt zwo 2.20 wspan
funtana X100 os 120AX 2t 1.74 wspan
nanofloo
termick star
stiletto F3F 2.54 wspan
lancair360 mk2 os50sx 2t
Enforce os 108 2t
+ en haug til
http://www.lillehammer-mfk.org/
viss det blåser så er det ut å fly seil som er tingen -
Hmmmmmmm
Det er et 4 kanals regner jeg med. Dette skjer når jeg har satt alt etter fabrikkinstillingene:
venstre stikke opp: -gass
venstre stikke venstre: -haleror venstre
venstre stikke høyre: -haleror høyre
venstre stikke ned: -ingenting (!!!???)
høyre stikke opp: -venstre ror ned (står allerede endel ned fra nøytral
posisjon)
høyre stikke venstre: - venstre ror opp
høyre stikke høyre: -venstre ror ned
høyre stikke ned: høyre ror opp (opp til normal stilling siden det allerede
peker nedover
servoinstillingene er som følger:
1 Motorkontroll/Strøm
2 Servo venstre - Høyderor
3 Servo senter - sideror
4 Servohøyre - Høyderor
Mikrobryter 1 er AV, 2-4 PÅ
1 er sideror reverserer
2 er blander reverserer
3 er høderor reverserer
4 er blander av/påComment
-
Ut fra hva du skriver så går ikke høyde roret slik det skal.
Stusser litt på at mikro bryter 4 er på . Du brude ikke trenge noe miks.
Dette er en finfin hobby men det er en hvis terskel å komme i gang.
Men jeg vil anbefale å finne en klubb. Da får man hjelp.Comment
-
Enig med foregående tips, ta kontakt med evt en klubb eller noen som har flydd tidligere.
Etter min erfaring er dette et must for å få en mye trivligere start med denne hobbyen.
Tips til oppsett: Still deg bak modellen med motor pekende fremmover, Høyere stikke frem
høyderoret skal gå ned, høyere stikke bakover , høyderoret skal gå opp.
Høyere stikke til høyere, rorene på vingen skal gå opp på høyere side og ned på venstre side
og motsatt når du tar stikka til venstre.
Venstre stikke til høyere, sideroret skal gå til høyere og motsatt når du tar stikka til venstre.
Få en til å holde modellen når du tester gassen. full gass når du tar venstre stikke fremover,
Gass av når du tar stikka til deg.
Juster inn alle rorene så de står rett uten att du rører stikkene(mittstilling) Her kan du enten justere med trimmerne på radioen eller så må du lustere lengden på linkene.
Håper dette er til litt hjelp. Lykke tilTerje Egeberg
"Opp ska det og det får bare virke"
38% Carf Sukhoi ZDZ 180
40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
35% Pilot Extra 330 DLE 120.
3DHS slick 89" EME 60.
3DHS Slick 71"Comment
-
Alt fungerer unntatt når jeg tar høyre stikke til høyre, da går kun venstre vinge opp . og ned når jeg tar til venstre ....
Vet noen om det er en klubb i Fredrikstad eller Onsøy?
Tusen takk for hjelpenComment
-
Er det to servoer pr. balanseror? Isåfall må du aktivere den andre servoen.William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Comment
-
har en selv... har den ikke her men det er vel grønne klistremerker på alle servokablene? det er og innebygd elevon i mottageren så du trenger ikke tenke på det. håter dette hjelper.Joakim L. T. 94-Modell
---------------------------------------------------
Aeroworks - Extra 300
Extreme Flight - Yak 54E Profile
Crrc-Pro GF26I
EG - Yak 54 26cc
Kyosho - Edge 540 .50
C Goldberg - Cub med flottører
OMP - Katana V2
those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at allComment
-
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment