Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radio til seilfly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Radio til seilfly

    Går her og lurer på å kjøpe ny radio. Kommer først fremst til å fly seilfly/elektro. Ser jo at 2,4 gHz er på full fart inn. Regner med at de vanlige 35 mhz radioene kommer til å synke i pris. I tillegg kan en jo oppgradere flere av disse.

    Spørsmålet er, hvilke radioer er å anbefale og som en kan leve med i noen år. Jeg er ganske fersk, så det aller råeste er ikke nødvendig. På et stramt familiebudsjett så betyr jo prisen ganske mye også.........

  • #2
    ...Hvis et råd fra en som vet hva et familiebudsjett er, betyr noe...Kjøp for all del en radio med seilfly-program. Slike radioer har som regel sendermoduler som lar deg bytte til 2.4 Ghz når budsjettet tillater det. Om den da heter JR/Graupner/MPX/Futaba skal være usagt fra min side.
    ...Disse kan du også trygt kjøpe brukt.
    Velg en billig(les: brukt/fjorårs mod.) "High-end" radio over en high-end "billig-radio"
    Mvh

    Olav Lund

    Comment


    • #3
      Futaba 9C Super.

      Her får du en meget god radio til en overkommelig pris. Og den har det "beste" og enkleste seilflyprogtrammet for en nogenlunde billig radio.

      Styr unna 2,4 i første ommgang. Dette pgs seilflyene med karbonkropper ikke annbefales med 2,4 foreløpig. Carbonen skjermer for radiosignalet.
      **********************
      Mvh
      Stig Olsen
      Lillehammer MFK


      Nan Xplorer FullCarbon X tail
      Pike Perfect X tail
      Pike Brio / Giant
      Alpina 4001
      DG 500/22 Elan under opppussing
      Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

      Futaba 12Fg Fasst

      Comment


      • #4
        Da ble det en Futuba 7C, 35 mHz, etter litt snoking på nettet Får håpe den kan leve med meg i noen år....... og at det blir flyvær til helga!!!!

        Comment

        Working...
        X