Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spektrum DX6i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spektrum DX6i

    Noen som vet forskjellen på Spektrum DX6i og Spektrum DX6? Ser at de selger et (E-flite)Blade 400 3D elektrohelikopter hos Small Size.no komplett til en pris i underkant av kr. 4000,- Det følger med en Spektrum DX6i 2.4GHz DSM2 komputerradio med en Spektrum AR6100e Microlite mottaker. Er dette en sender som er bra, og som jeg kan bruke på flyene mine også? Regner med at jeg må kjøpe meg ny mottaker til fly etc.(og servoer). Hvor stor er eventuelt rekkevidden (i avstand) på denne senderen?

  • #2
    Det er korrekt at Spektrum DX6i følger med Blade 400 3D som jeg for øyeblikket har hjemme til test fra Smallsize Hobbyland.

    Radioen er helt ny på markedet, er full range og modellminne for 10 modeller. Har begynt å få satt opp Blade nå og den er bygd logisk og grei i menyene. Bruker 4 AA batterier. Senderen er bra og jeg bruker masse SPektrum utstyr med stor suksess. Disse småmottakerene gir lang rekkevidde, men skal du være helt sikker tille jeg valgt en mottaker med remote antenne, feks AR6200 eller AR7000.

    Her er spekk fra Spektrum RC Transmitters and RC Electronics | Spektrum :
    * Full range 2.4GHz DSM2 6-channel radio
    * 10-model memory
    * ModelMatch
    * ServoSync
    * Roller/selector user interface
    * Attractive and ergonomic design
    * Proven DSM2 technology
    * Rudder dual-rate
    * Large LCD display
    * Integrated timer
    * Contrast Adjustment
    * Dual-speed trim scroll
    * Model name and type
    * Throttle cut
    * Trainer Mode
    * Model Copy
    * Travel adjustment
    * Sub-trim
    * Servo monitor
    * Dual rate and exponential
    * Compatible with any existing DSM and DSM2 receivers
    * Airplane Programing Features: Flaps, P-mixes, Dual aileron, V-tail, Delta, Differential
    * Heli Programming Features: Gyro adjust, Graphic throttle curve, Graphic pitch curve, P-mixes, Revo mix, Swash type (Normal, and CCPM 120)
    * Adjustable stick length
    * Direct trim access display
    Last edited by affa; 04-02-08, 22:09.
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      Tusen takk for svaret! Der fikk jeg bra info. Så dette er ikke bare for parkflygere? Hvordan tror du helikopteret fungerer i forhold til T-Rex 450 serien?

      Comment


      • #4
        Hvis du søker på google ( dx6 vs dx6i ) så finner du en mengde linker som diskuterer det du lurer på pluss en mengde mot/for innspill

        Comment


        • #5
          Takker for innspillet !

          Comment


          • #6
            Originally posted by ostahl View Post
            Noen som vet forskjellen på Spektrum DX6i og Spektrum DX6? Ser at de selger et (E-flite)Blade 400 3D elektrohelikopter hos Small Size.no komplett til en pris i underkant av kr. 4000,-
            Jeg ser at RChover selger denne til $180. 977,- kr. med dagens kurs. http://www.rchover.com/inc/sdetail/125943
            "These radio sets came out of blade 400 kits,Never been used,brand new
            but without package.Has Manuel"

            Det er altså nye ubrukte radioer som er plukket fra Blade 400 kit. Leveres uten servoer. Men med "Manuel" (hvem er Manuel forresten? Han i Faulty Towers het vel Emanuel? )

            Er dette et bra kjøp mon tro? Lurer litt på en radio nr. 2.

            Comment


            • #7
              Ett par småhaker er det. Momsen er du selv ansvarlig for, men de sender med en høyere effekt som ikke er lovlig i norge.
              Om dette påvirker andre er vel kanskje en annen ting, men inntil videre så vet man ikke.
              Last edited by affa; 14-02-08, 15:42.
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • #8
                Slik jeg forstår det med spektrum radioene, parer de seg sammen radio og modtager, men kan radioen huske flere motagere/velge mellom, vist man vil bruke samme radio på forskjellige modeller med hver sin motager?

                Comment


                • #9
                  Originally posted by affa View Post
                  Ett par småhaker er det. Momsen er du selv ansvarlig for, men de sender med en høyere effekt som ikke er lovlig i norge.
                  Momsen har en tendens til å bli svært så hyggelig fra utlandet. Om det er en hake kan jo diskuteres.. Jeg blir like vonbråten hver gang det skjer, og det har mang en gang skjedd at jeg har grått meg i søvn etter å ha mottatt pakker fra utlandet Men jeg er ikke ærlig nok til å kontakte tollvesenet for å få betale mer.

                  Om dette påvirker andre er vel kanskje en annen ting, men inntil videre så vet man ikke.
                  Uryddig det her med 2,4 GHz. Ikke lett å bli klok på. Jeg så en uttalelse fra Multiplex angående 2,4 GHz. De ville vente på en lov eller direktiv som skulle komme i midten av 2008. Noen som vet hva det går ut på?

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by svar View Post
                    Slik jeg forstår det med spektrum radioene, parer de seg sammen radio og modtager, men kan radioen huske flere motagere/velge mellom, vist man vil bruke samme radio på forskjellige modeller med hver sin motager?
                    DX6 husker 10 forskjellige modeller/mottakere, DX7 husker 20.

                    Comment

                    Working...
                    X