Unconfigured Ad

Collapse

MX-22: Programmeringstips.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjaa
    • Feb 2006
    • 601

MX-22: Programmeringstips.

Hei folkens, trenger noen tips om løsning til programmering av følgende:

En modell med 2 flap-servoer som er lagt inn på en trepunktbryter med høyderør mikset inn. Opp = null flaps - sentrert høyderor, senter=take off flap med 5mm dykkror og ned= fullt utslag med 10mm dykkror.

Så langt er alt på greit.

Utfordringen er:
    For å kunne justere fulle utslag kunne jeg tenke meg å legge inn proporsjonal kontroll med venstre slider, der denne slideren kun er aktiv når bryteren står i posisjon for fullt utslag. I tillegg bør også flap->høyderormix følge de justeringer som utføres med slideren.

Jeg vet at dette skal fungere, men synes manualen er noe uklar på dette punktet. Hvis det er noen som kjenner til en løsning på dette setter jeg stor pris på å høre om det.
    Mvh
    JoE
    Agder Modellflyklubb
  • sjaa
    • Feb 2006
    • 601

Saken er løst - litt ergerlig å ikke kunne slette egen tråd..

Etter lengre tids fikling og selvsagt like etter posting av spørsmålet her på forumet fant jeg løsningen.

La til slider som en ledig kanal, som ble satt til "Mix Only", deretter la jeg til slide->flap og slide->elevator mix med offset i forhold til ønsket nøytralposisjon. Så var det bare å legge til de verdier som skulle til så var saken løst.

Hvis en moderator får ånden over seg kan denne tråden gjerne slettes dersom den ikke vurderes som nyttig.
    Mvh
    JoE
    Agder Modellflyklubb

Comment

Working...