Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spektrum DX7 mottaker til bruk med Wilga 2000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spektrum DX7 mottaker til bruk med Wilga 2000

    Har bestemt meg for å kjøpe en Spektrum DX7 pakke:
    - Spektrum DX7 Radio
    - AR7000 Dual Reciever
    - 4xDS821 Digital Servo
    - 1500mah senderbatteri

    Jeg trenger bl.a hjelp til å få greie på hvilken mottaker jeg bør bruke:

    Foreløpig så har jeg et Sapac Wilga 2000 elektrofly med børsteløst oppsett som jeg bruker. Jeg kunne tenke meg å bruke Spektrumutstyret på dette flyet (servoene som mefølger Spektrumen er vel standardservoer, tenker derfor å bruke servoene som står i flyet fra før??). Men denne mottakeren, AR7000 , kan jeg vel ikke bruke i dette flyet uten en batteripakke? ( f.eks. "Dinomax 4,8V 2200 Mah NiMh"??), og da blir flyet fort for tungt. Noen som vet om jeg trenger en batteripakke i det heletatt for å bruke denne mottakeren i Wilgaen?
    Om det så trengs, så tenker jeg i tillegg å kjøpe en "AR6100 DSM2 Microlite 6-Channel Receiver" for den trenger vel ikke batteri?
    Sparer da AR 7000 mottakeren og Spektrumservoene til et større fly som jeg snart forhåpentligvis skal få i lufta (Robbe Charter).

    Har også hørt at man kan ha et LiPo batteri sammen med AR7000 mottakeren. Hvor kan jeg eventuelt få tak i det, og blir det da eventuelt såpas lett at det er mulig å bruke dette i Wilgaen? Hva anbefales?

    Kan jeg eventuelt bruke denne laderen sammen med batteriet til senderen, og 4,7V 2200 Mah NiMh til mottakern? Siden finnes ikke

    Hadde en periode tenkt å kjøpe meg denne senderen, en Futaba 7C 35 mhz: Siden finnes ikke

    Hva anbefales Futabaen eller Spektrumen?

    Her ble det endel spørsmål, sånn er det å være grønn

  • #2
    Spectrum i Wilga

    Hei. Jeg var med å monterte en AR6100 i en Wilga idag.
    Det fungerte fint. Limte bare mottakeren på den ene siden med koblingene oppover slik att det går greit å koble servoen i vingen.
    AR7000 trenger ikke eget batteri slik att det går bra å bruke den i Wilgaen.
    Den får strøm fra regulatoren slik som de fleste andre.

    Rossi
    Alt kommer ned....

    Comment


    • #3
      Takker for svaret Rossi!
      Ja det var det jeg håpet og regnet med at AR7000 får strøm i fra regulatoren. Jeg kobler da ESC'en inn der det står THRO (Throttle)på AR7000 og strømmen kommer i fra ESC'en (regulatoren)?

      Comment


      • #4
        Originally posted by ostahl View Post
        ..... Jeg kobler da ESC'en inn der det står THRO (Throttle)på AR7000 og strømmen kommer i fra ESC'en (regulatoren)?
        Jepp

        Hadde selv en AR6200 i min Wilga, funker perfekt.
        Stian Håvak (82)
        Fly low or crash trying!

        MFN @ Facebook - Like!

        Comment


        • #5
          Kult å høre Jeg gleder meg vanvittig til å få denne DX7'en og teste den på Wilgaen.

          Comment


          • #6
            Wilga 2000 med originalradio og Wilga 2000 men skikkelig radio er 2 helt forskjellige opplevelser, det er i hvert fall min erfaring. Lykke til!

            Comment


            • #7
              Høres veldig bra ut Rofla, som sagt så gleder jeg meg veldig. Det går nok dessverre noen uker før jeg får den.

              Comment

              Working...
              X