Announcement

Collapse
No announcement yet.

To modeller,en felles mottager

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • To modeller,en felles mottager

    Hei

    Har et helikopter og et fly,har tenkt til å kjøpe dx7,men hvordan blir det hvis man har lyst til å fly begge(ikke samtidig) med samme mottager??

    Må man drive å flytte på motaggeren fra heli til fly og så til heli igjen.....og i så fall hvis man kjøper en motagger til kan man binde den samme senderen til den andre mottageren??

    Ha en fin dag og tusen takk på forhånd
    Azkiboy


    "Når du først har blit bitt av RC Basillen så blir du aldri frisk"

  • #2
    Løsningen er nok å ha 2 mottakere, bytte mellom utstyret er nok ikke en god løsning, spesielt ikke mellom heli og fly. Mye oppsett på radio osv som må endres hver gang og det er lett at man glemmer noe slik at ting går i bakken.

    DX7 klarer å lagre 20 modeller (mottakere).
    Last edited by spewster; 12-02-08, 10:32. Reason: typo
    Stian Håvak (82)
    Fly low or crash trying!

    MFN @ Facebook - Like!

    Comment


    • #3
      Tusen takk for svar

      Men har også hørt at man kan kjøpe en AR6000 Spektrum 6ch å ha i fly siden den er billigere enn den som følger med radioen....er dette sant,eller kan man bare binde den radioen til en AR7000 Spektrum DSM2 7ch??

      Flyet som jeg har er et Cessna Skylane med et vingespenn på en meter.....(har sikkert ikke noe å si)

      Tusen takk igjen
      Azkiboy


      "Når du først har blit bitt av RC Basillen så blir du aldri frisk"

      Comment


      • #4
        Originally posted by Azkiboy View Post
        Tusen takk for svar

        Men har også hørt at man kan kjøpe en AR6000 Spektrum 6ch å ha i fly siden den er billigere enn den som følger med radioen....er dette sant,eller kan man bare binde den radioen til en AR7000 Spektrum DSM2 7ch??

        Flyet som jeg har er et Cessna Skylane med et vingespenn på en meter.....(har sikkert ikke noe å si)

        Tusen takk igjen
        Hei og hopp,

        AR6000 fungerer fint på DX7 men denne er ikke "Full Range". Ser det er en liten modell denne skal inn i så det skal nok gå bra. Selv brukte jeg en AR6200 i mitt fly på samme størelse og en AR6100 på 400 size heli.

        Grunnen til at jeg kjøpte AR6200 er at den har flere bruksområder en AR6000 med tanke på rekkevidde. Har nå satt den inn i en 40size trainer.

        Mottakere som kan brukes på DX7 (som jeg vet om, er sikkert fler)
        AR6000
        AR6100
        AR6100E
        AR6200
        AR6300
        AR7000
        AR9000 (lite poeng å bruke denne på en DX7 som bare har 7 kanaler)
        Stian Håvak (82)
        Fly low or crash trying!

        MFN @ Facebook - Like!

        Comment


        • #5
          Hei igjen

          Takker for svar igjen....

          Men må det være Spektrum sine mottagere eller kan man f.ek. binde den til en Kyosho Minium(2,4ghz),er jo selfølgelig ikke no' vits,men bare lurer

          Takk
          Azkiboy


          "Når du først har blit bitt av RC Basillen så blir du aldri frisk"

          Comment


          • #6
            Nei det går nok ikke, men man kan bruke JR sine 2,4 mottakere. Spektrum og JR er vel så og si samme firma. Så lenge mottakeren heter DSM2 og kommer fra JR eller Spektrum skal det gå fint
            Stian Håvak (82)
            Fly low or crash trying!

            MFN @ Facebook - Like!

            Comment

            Working...
            X