Announcement

Collapse
No announcement yet.

Corona RP8D1 - 8ch DualConv synth RX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Soarer View Post
    Oj...! Noen som kan si litt mere om det, selv om det er ot fra mottakerne det er snakk om her?
    Har erfaringer med spektrum og Futaba sitt system. Hvis du mister kontakten med spektrum så tar det ca 2-3 sek før du får kontakt med mottakeren. Med Futaba kommer denne med en gang, og da mener jeg med en gang! Fins ikke delay på Futaba sitt system
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

    Comment


    • #32
      Originally posted by Edvin View Post
      får du en glitch eller mister forbindelsen et øyeblikk, merker du det nesten ikke, for mottakeren holder siste stilling til du får kontakt igjen istede for som hos andre merker hvor servoene hopper vilt.
      Dette kan jeg bekrefte! Har opplevd glitch kun en gang med denne typen mottakere (av i alt 6 stk!) og flyet fløy rett frem fordi mottakeren "låser" servoene ved brudd på radiokontakten. Det mangler ofte (eller nesten altid) bruksanvisning til disse mottakerene, men jeg har lst at denne "failsafe" posisjonen kan programmeres, uten at jeg vet hvordan....

      Originally posted by william123 View Post
      Har erfaringer med spektrum og Futaba sitt system. Hvis du mister kontakten med spektrum så tar det ca 2-3 sek før du får kontakt med mottakeren. Med Futaba kommer denne med en gang, og da mener jeg med en gang! Fins ikke delay på Futaba sitt system
      Bakgrunnen for dette er forskjellen i systemene: Spektrum systemet witcher mellom 2 faste kanaler. Senderen sender fast på en av kanalene og bytter tli den andre ved forstyrelse. Futaba bytter fast og kontinuerlig mellom 30 kanaler i sekundet, derfor er "responstiden" ekstremt kort. Det er kommet flere andre 2,4Ghz systemer fra bl.a. Corona og dette systemet bytter mellom 3 kanaler. Jeg valgte futaba ved kjøp av 2,4 og den kontinuerlige switchingen samt at futabas mottakere ikke har 2 enheter var i hovedsak bakgrunnen for mitt valg.

      Ben-Erik
      Last edited by Ben_E; 14-10-08, 08:16.
      Ben-Erik Ness
      Bergen Modellflyklubb

      Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

      www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


      http://www.bmfk.no
      http://www.jetsofbergen.no

      Comment


      • #33
        Takk for utfyllende opplysninger
        Jeg kommer uansett til å bruke disse kun i fly som står i stil pris/verdimessig. Har aldri skjønt hvordan folk kan utstyre dyre/raske fly med billig utstyr, bare for å spare noen hundrelapper, men det skjer..
        Ingenting er sterkere enn det svakeste leddet sier nå jeg.
        Mvh
        Gudmund

        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

        Comment

        Working...
        X