Unconfigured Ad

Collapse

Strømtrekk digital servo

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HansM
    • Feb 2007
    • 16

Strømtrekk digital servo

Jeg har investert i 4 digitale servoer til et av mine fly. Futaba 9254 og JR 8401 FET. Disse er utrolig raske og presise, men jeg lurer på hvordan strømtrekket på disse er sammenliknet med ordinære Hitec servoer (feks HS475HB). Synes mottakerbatteriet mister effekt forholdsvis raskt.

Glad for svar
  • 67685
    • Nov 2005
    • 87

Hei,

hmmm, mange faktorer spiller inn på hvor stort strømmtrekket ditt kommer til å bli ...

E`n ting er belastningen på "arbeidet" som skal gjøres under forskjellige forhold, en annen er vibrasjoner fra motoren ...

Digitale servoer "forstår" at noe prøver å få de ut av stilling som vibrasjoner. Dermed prøver de å motsette seg dette og vil da følgelig trekke strøm uten at du faktisk beveger de ... Analoge servoer ligger høyere på frekvens-område og forstår ikke dette, og trekker da heller ikke strøm ...
    Mao, vil et godt / dårlig motorfeste gjøre store utslag, samt evt annen demping / balansering av ror etc som kan hjelpe.

Eks testet:
    Dårlig motor feste på en F3A- modell trakk ca 250-270 mah på en tur ( 1 runde F3a-program ). 4 digitale + 1 analog

Samme modell men med nytt og supert motorfeste trakk 110-120 mah på samme turen ( programmet).

Mao en god halvering av strømforbruket!

Kjell Olav

Comment

• HansM
      • Feb 2007
      • 16

Takk for svar! Dette er nytt for meg og bekrefter det jeg har erfart med det aktuelle flyet. Skal gå over flyet å sikre minst mulig vibrasjon mot servoene!

Hans M

Comment

Working...