Announcement

Collapse
No announcement yet.

Computerradio. Hvilken.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Den Globale miksen på Royal EVO virker slik at når en forandrer (legger til nye muligheter o.l.) så må en huske å og til de andre modellene i minnet og sette den nye mulighten til OFF, verre er det ikke (forandrer ikke på lagrede verdier o.l). Man kan jo bruke POWER miksen med engang (alle miksemulighter tilgjengelig i utgangspunktet) og så slå av alt en ikke trenger. Da vil en aldri vere nødt til å forandre noe senere, men jeg ville nok heller finne meg i å måtte gå igjennom lagrede modeller for å slå av en ny funksjon en sjelden gang enn å måtte slå av alle mulighetene i power oppsettet (og det er mange) hver gang en ny modell skal inn i minnet.

    OBS må få minne om at det vistnok skal vere endel forskjell på EVO7 og 9/12 når det gjelder miksemuligheter.

    P.s. En må huske at alle disse radioene (Profi mc 3030, Royal EVO 9/12 og Profi mc 4000) er utroligt avanserte og at en uansett må regne med å bruke tid på å sette seg inn hvordan de virker for å få full glede av de.
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • #17
      Når du sier det sånn Wiker lurer jeg på om det ikke er likt med 3030 når det gjelder "Frimixer" som det benevnes på min TX.....globale altså Egentlig selvsagt når jeg tenker etter, har bare aldri sett det som noe problem før det ble nevnt i diskusjoner og misforstått av meg..

      På 3030 kan du legge inn "kun" 4 inputs til hver mixer (Balanse, flaps, høyde og spoiler f.eks) mot èn servo... har holdt for meg det.

      Nja Vingemutteren: jeg har ikke titta i manualen på 15 år jeg, hyperraskt å programmere på MPX. Hvordan den er i forhold til andre japser f.eks vet jeg ikke da...

      Ja9: vet ikke om du kan skole mot andre merker... jeg har en ribba MPX Europa til sånn bruk og aldri sjekka annet. Personlig tviler jeg på at det går, men som sagt vet jeg ikke.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #18
        Nja Vingemutteren: jeg har ikke titta i manualen på 15 år jeg, hyperraskt å programmere på MPX. Hvordan den er i forhold til andre japser f.eks vet jeg ikke da...
        Ikke for å pirke men... Jeg skrev avanserte (innholdsrike) radioer ikke vansklige radioer . Jeg har ett klart inntrykk av at MPX er raske å programere når en skjønner oppbyggingen av radioene (sitat: jeg har ikke titta i manualen på 15 år jeg), sier vel det meste vil jeg tro.
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment


        • #19
          Klart det Vingemutteren, det er alltid lettere når man er "inne i" uttrykk, vant modellflyger og vet hva man holder på med i forhold til hvordan det blir når man ikke vet hva V-hale er...
          (Må vel innrømme at jeg mysa i manualen i fjor da noen spurte om 3030 kunne handle pitchkurver og både 90 og 120-graders rotorhoder på heli... og det kunne den...)
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #20
            Originally posted by joo
            - Memory-bryteren (ved siden av digi-hjulet) brukes til å velge mellom to eller tre komplette flyoppsett mens du flyr. Hva med å sette opp alle ror til å gå "riktig" veg når du flyr inverted?
            Her har EVO en begrensning i forhold til 3030. EVO har mulighet for 4 flyfaser for hver modell, og det er en del parametre som kan settes individuelt for hver flyfase (som travel, trim, fast utslag for flap og spoiler ++). Mange synes parametrene som kan stilles inn for hver flyfase er for begrenset. Bla. er det flere som savner separat expo for hver flyfase. Selv savner jeg mulighet til å legge inn individuelle mixer-verdier for hver flyfase.

            Slik jeg forstår det har 3030 glimrende muligheter da man faktisk skifter mellom komplette modell-oppsett. Kan jo således skifte mellom oppsett som bruker helt forskjellige mixere om man trenger det. (?) Den friheten kunne Multiplex godt ha videreført i EVO.

            (EVO kan jo oppdateres med ny software fra nettet, så det er bare å håpe at MPX utvidere flyfasene noe.)

            Comment


            • #21
              Evo 7 kontra Evo 9

              Hei.
              Tenkte bare å presisere at Evo 7 ikke kan sammenlignes med de mer avanserte radioene til MPX. På Evo 7 er ikke bryterene "frie" men har sin faste funksjon. Frie miksermuligheter er også begrenset.
              Jeg har selv Evo9 med synt modul og skanner, og er utrolig fornøyd med den! Overgangen fra asiatisk radio kan være litt knotete, med en ung datavant bruker skulle ikke ha noen problemer i det hele tatt.
              Har ikke selv brukt 3030 radioen, men vil anbefale deg Evo 9/12 ut fra egne erfaringer. Husker ikke i farten hvor mange modell minner radioen har. Men i og med at du kan koble radioen opp til PC'en er dette i praksis ubgrenset.
              Oppdatering av software via internett er også et kjempepluss.
              Til slutt, ikke det at utsende har noe i si, men Evo'n er kjempelekker!!

              Lykke til med valget.

              Comment


              • #22
                Må bare si at i det "seriøse" selskapet så er det Profi mc3030, Profi mc 4000, Royal EVO 9/12 som reknes. Profi mc 3030 er sansynligvis ett av det beste kjøpene fortiden med sin pris på 4995kr, ikke så langt opp til EVO 9 heller men hvilken som er best av det to har jeg faktisk ikke klart for meg (holder kansje en liten knapp på Profi mc 3030`n men EVO 9 er nok bedre å holde).
                Gert Hildrestrand.
                Limets Venner.
                Valdres Flyklubb Modell

                Famous last words? Hey watch this!

                Comment


                • #23
                  Der er et av clouene ja Vingemutteren: liker man senderpult eller må ha håndholdt? Derfor liker jeg Profi så godt siden jeg har brukt senderpult i mange år. Alternativer til Profi blir da Graupner sine flåter.
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #24
                    Der er et av clouene ja Vingemutteren: liker man senderpult eller må ha håndholdt? Derfor liker jeg Profi så godt siden jeg har brukt senderpult i mange år. Alternativer til Profi blir da Graupner sine flåter.
                    Joda bruker sender pult selv, jeg får ikke til å fly pent uten (ikke med heller for densags skyld ). Absolutt best kontroll med pult, men smaken er som baken. Appropo Graupners flåter så er de gode de (men tunge er de). Evo får en jo gode pulter til samtidigt som de er ganske smekre om en bruker de uten pult. Jeg går for EVO 12 fordi jeg tror det som blir reknet som svakheter oppimot Profi mc 3030 og 4000, blir korigert i fremtidige software oppdateringer om det skulle vere etterspørsel etter dette. Det er klart EVO 9/12 bare såvidt er begynt på sin livssyklus og den er allerede forbedret endel fra den kom (og bedre vil den nok bli).
                    Gert Hildrestrand.
                    Limets Venner.
                    Valdres Flyklubb Modell

                    Famous last words? Hey watch this!

                    Comment


                    • #25
                      Klart det meste blir bedre med tida...
                      Sitat: jeg får ikke til å fly pent uten (ikke med heller for densags skyld ) LOL, gjelder vel mange av oss..
                      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                      Comment


                      • #26
                        Hvilken radio ville dere ha valgt hvis det stod mellom Evo9 og profi 3030??

                        Comment


                        • #27
                          Den var vanskelig, tror du må holde de begge to og sammenlikne de da de har svært forskjellig utsende og størrelse. Tror ikke jeg ville ha bestemt meg hadde jeg vært deg uten å holde de i hånden selv.
                          Gert Hildrestrand.
                          Limets Venner.
                          Valdres Flyklubb Modell

                          Famous last words? Hey watch this!

                          Comment


                          • #28
                            Problemet er bare at jeg ikke vet om noen(her i nærheten) som har verken profi(om den ikke er svært lik En ca 20-25 år gammel uten Computer.) eller Evo....

                            Comment


                            • #29
                              Han som produserer Turbocombat vingen din har/hadde en mc 3010 (har prøvd den selv, helt ok og gode stikker) og husker jeg ikke feil så har vel bror hans også en MPX (mulig den var en Pico line sender). Så skal du til sykkylven så kansje det hadde lønt seg å spørre han om å få se åssen en slik så ut i virkligheten (den er riktig nok ikke fult utbygd mc 3030 men gir samme følelsen å holde, riktigt ok med kryss reimer).
                              Gert Hildrestrand.
                              Limets Venner.
                              Valdres Flyklubb Modell

                              Famous last words? Hey watch this!

                              Comment


                              • #30
                                Takk for tipset...

                                Comment

                                Working...
                                X