Unconfigured Ad

Collapse

Micromottaker/servoer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • erlend
    • Apr 2004
    • 528

Micromottaker/servoer

Jeg har noen planer om å bygge diverse slowflyers og funflyers men jeg har rett og slett ikke nok r/c-utstyr til å kunne bruke alle flyene uten å måtte rive ut servoer, motaker og batterier fra et fly og til et annet...
    Er det noen som har en nettbutikk å anbefale der de har micro-utstyr til en billig penge? Helst Hitech
    Run, live to fly, fly to live, aces high!
    Erlend Larssen
  • Flue
    • Oct 2003
    • 902

Prøv: http://www.mosshobby.no/index.html
    eller: http://www.celtic-griffin.com/

I USA: http://www.aeromicro.com/index.htm
    og: http://www.servocity.com
    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
    er der ingen der kender dem.

Comment

• erlend
      • Apr 2004
      • 528

Takk
      Hos servocity slipper man å betale for frakten hvis man kjøper for over 100 dollar, det er jo ikke noe problem...
      Erlend Larssen

Comment

• joo
        MFN Skribent
        • Nov 2002
        • 6936

Det er jo dyrere for Lowtech (Hitec) i USA enn for Waypoint i samme størrelse/styrke hos Griffin... og hos Griffin får du ingen sjokk med toll og moms...
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• erlend
          • Apr 2004
          • 528

Lowtech (Hitec)
          Er Hitec dårlig?
          Sendere også?
          Takk for tipset foresten, kanskje jeg kjøper hos griffin istedenfor.
          Erlend Larssen

Comment

• Flue
            • Oct 2003
            • 902

Originally posted by Erlend
            Lowtech (Hitec)
            Er Hitec dårlig?
            Sendere også?
            Skal ikke starte en diskusjon om hvilket merke som er "best".
            Av andre diskusjoner forstår jeg det slik at Hitec er ett billig merke som fungerer av og til. Har selv hatt litt problemer med Hitec utstyr, men det at mange er "imot" det her i Norge kan komme av att de fleste har det, og da er sjangsen for å få en dårlig vare større?
            Nå bruker jeg for det meste Futaba, men sparer til MPX. Bruker ikke Hitec selv lenger, men i mikro flyene har jeg HS 55 servoene som jeg er svært fornøyd med.

Comment

• joo
              MFN Skribent
              • Nov 2002
              • 6936

Når du spør om et bestemt merke er "dårlig" er det stoooor sjanse for å få en storm av dementier Men jeg personlig har nå svartelistet Hitec sine produkter ved nyinnkjøp etter stadige feil på servoene derfra.
              Senest sist helg sviktet en helt ny en, (høyderorsservo og jomfrutur ), fjerde svikten på nye Hitecer for meg på siste året.. Har ca 50-60 servoer for tida, og av merkene MPX/JR/Graupner/Futaba og Hitec utmerker sistnevnte seg med å være eneste fabrikatet med feil på. Er 3 forskjellige typer som har sviktet også: HS-55, HS-81 og HS-605. 55 og 81 får spasmer og gir utslag i hytt og pine mens en 605 etter få turer bare var "utslitt" og slarkete. At HS-81 dør nesten umiddelbart hvis den kobles på throttle har jeg fått bekreftet fra mange, også selgere i det siste. At 605 blir slarkete før du er i lufta hører jeg også flere drevne flyvere si så det er ikke bare meg.
              Vær spesielt oppmerksom på 300-serien til Hitec: det har aldri vært meningen dem skal brukes i fly!!!!

Men: jeg har slitt ut 2 depronfly i vinter med problemfrie HS-55 i (20-30 timer) så det virker som det er ujevnheter i produksjonen der borte.

Comment

• Flue
                • Oct 2003
                • 902

Vær spesielt oppmerksom på 300-serien til Hitec: det har aldri vært meningen dem skal brukes i fly!!!!
                Hva er extra gale med 300 serien?
                Grunnet dårlig økonomi har jeg sett meg nøtt til å bruke Hitecs 300 serie på sideror og throtle i ett av flyene mine (Siden jeg var nøtt til å bruke servoer jeg ikke stoler på syntes jeg det var de to funksjonene som var lettest å nødlande uten). Har ikke opplevd noe negativt med akkurat 300 serien, men dessverre med nesten alle andre Hitec servoer jeg har prøvd.

Comment

• Niklas
                  • Sep 2003
                  • 899

Jeg har hatt Hitec i 1 år nå, ingen problemer hittil.Så det er tydligvis som joo sier, det er sansynligvis uhjevnheter i prodyksjonen

Comment

• erlend
                    • Apr 2004
                    • 528

Jeg har stort sett bare microservoer fra Hitec som jeg bruker i et depronfly (Phibos). Jeg har flydd en del timer men jeg kan ikke si at jeg ser noe galt.. De funker fortsatt og det er ikke noen form for slark eller skader.
                    Flyet derimot..
                    Erlend Larssen

Comment

• affa
                      Administrator
                      • Jul 2002
                      • 5878

Prøv noen 4,4 grams servoer fra http://www.rs-hobbyimport.no

Små lekre og gode microservoer til en fornuftig pris

Comment

• pleym
                        • Dec 2001
                        • 909

55 og 81 får spasmer og gir utslag i hytt og pine
                        Det som skjer er som regel at potmeteret tar kvelden. Hvis du er flink til å lodde kan du bytte det, så holder det en stund til, men det er for dårlig i utgangspunktet.
                        Jeg kjenner også til flere som har greid å slite ut potmetrene i to år gamle hitec sendere, noe jeg også synes høres helt utrolig ut.
                        Jeg kjøper heller ikke hitec lengre, så får de like det de som vil.

Det må jo være et stikk i siden for alle MPX diggere at det faktisk er samme selskapet nå?

- Richard

Comment

• joo
                          MFN Skribent
                          • Nov 2002
                          • 6936

Nå er ikke potmetre på nye servo modne for utskifting heller... men mine HS-81 har jeg renset potmeterne og strammet sleperne på og brukt dem etterpå. På HS-55 fikk jeg en overraskelse: jeg kom ikke inn i pot`en siden det ligger et dumt plastlokk på! Ellers hadde jeg strammet sleperne på den som svikta.

At MPX er kjøpt opp av Hitec var en svært dårlig nyhet ja Håper fabrikken i Tyskland likevel fortsetter å levere toppsaker ei stund til og at det ikke ramler ned til Hitec-nivå med en gang.... jeg må vel rushe til å kjøpe ny MC4000 før det er for sent!

At 300-servoene ikke skal i fly skyldes at dem er ekstra "dårlige"/uegnet. Har sett det selv under reparasjoner av sånne og også fått det bekreftet av forhandler. Det handler ikke bare om ergrelser men også sikkerhet for folk....

Har tittet litt på de små lekre sakene affa henviste til her for et par innlegg siden og bare MÅ ha noen sånne lekre 4,4 grammere

Og Erlend: Schulze sine små mottakere (435 f.eks) får mye skryt. Sjekk hos Moss Hobby bl.a : http://www.mosshobby.no/

Comment

• Vingemutteren
                            • Jul 2002
                            • 2421

Når det gjelder Hitec`s oppkjøp av MPX (egentlig så har ikke Hitec kjøpt noe som helst, det er Hitec`s eiere som har kjøpt MPX i tillegg til Hitec), så har brødrene (eierne) gitt utrykk for at MPX i overskuelig fremtid skal drives som et selvstendigt selskap i nåverende form (mulig at noe av tekknologien vil lekke til Hitec). Poenget er at brødrene ser enorme muligheter for MPX i det amerikanske markedet da det nesten ikke har vært representert der før (og i tillegg så blir MPX distrubiert i USA igjennom Hitec RCD USA som er kjempe stort og velsmurt), Uansett så ser det ut til at Brødrene har tenkt rett (De skjønte hvilken teknologisk perle som bare lå å ventet på å bli plukket MPX er, husk det er ett lite gammelt familie selskap som nå har blitt solgt til noen som kan distrubisjon), for pengene ser ut til å renne inn i MPX om dagen. I tillegg så har den økede markedsandelen av MPX i USA (i følge forståsegpåerne i USA så kommer ikke toppen av ettterspørselen før til sommeren/sensommeren i år og det er allerede ventelister) ført til press på det andre merkene om å høyne standarden på teknoligien samt å senke prisene for å møte konkuransen fra MPX. Så min konklusjon er at foreløpig så er Brødrenes oppkjøp av MPX av det gode for merket, håper det vil være så for fremtiden også (tviler litt på at de tør forandre på merkes posisjon og kvalitets ry). Jøye meg dette tok vist litt av, sorry folkens men dette måtte bare ut
                            Gert Hildrestrand.
                            Limets Venner.
                            Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• Wiker
                              • May 2003
                              • 195

Servoen MPX Nano-S ser ut til å være identisk med Hitec HS-55, MPX Tiny-S synes identisk med HS-81, og MPX Mini-HD kan være en HS-322HD. Spesifikasjonene er like - utseende, størrelse, vekt, og torque matcher, men Multiplex servoene er raskere enn Hitec. (http://www.multiplex-rc.de, http://www.hitecrcd.com)

Den nye MPX Titan digi-4 ligner den nye HS-635HB. Begge har same størrelse og vekt, begge har karbonite gear og de same tvunede servo kablene. MPX servoen har imidlertid høyere torgue og hastighet. Den nye MPX Polo digi-4 ser også ut som en Hitec servo.
                              (http://www.multiplex-rc.de/cms/vorsc...cts_2004gb.pdf)

Disse MPX servoene ligner på Hitec servoer, men forskjellen i torque og/eller reaksjonstid kan jo indikere at elektronikken/motoren ikke er helt det same. (Den tidligere serien med billige servoene fra Multiplex var kanskje heller ikke produsert av Multiplex selv.?)

Hitec har foresten anonsert en ny HIS-03MK mottager med IPD (Multiplex teknologi).

Tydelig at det er et samarbeid her. Får håpe Multiplex ikke flytter for mye av selve produksjonen over til Hitec, men at de oppretholder sin grundige (tyske) kvalitets-kontroll.

Forøvrig, hvis meningen med oppkjøpet var å gjøre Multiplex om til Hitec så vil vel oppkjøpet være ganske meningsløst, eller hva. Verdien av Multiplex ligger ikke i lave kostnader, store markedsandeler etc., men i kvalitet og nyutvikling. For å ivareta investeringer sine må man jo tro at oppkjøperne ønsker å videreføre verdien i Multiplex.

Comment

Working...