Announcement

Collapse
No announcement yet.

Senter på flapp servo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Senter på flapp servo

    hvordan sette forskyve senter på en flapp servo med 9c Super ?

    Du kan bruke sub trimmen, men det er for lite. Jeg ønsker noe slikt som 25-75% fordeling...

    Noen tips ?
    **********************
    Mvh
    Stig Olsen
    Lillehammer MFK


    Nan Xplorer FullCarbon X tail
    Pike Perfect X tail
    Pike Brio / Giant
    Alpina 4001
    DG 500/22 Elan under opppussing
    Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

    Futaba 12Fg Fasst

  • #2
    Nå husker jeg ikke hvilken meny det var - det er en stund siden jeg plukket på en 9c - men en eller annen plass kan du kjøre flap offset.
    Vet ikke om du kommer helt i mål med det - selv syntes jeg offset vandringen var liten i forhold til andre radioer.
    Knut Eirik Lyngmo

    Bodø Modellflyklubb http://www.bodomfk.net/portal/

    Comment


    • #3
      Jeg har ikke greie på fly, men går det ikke an å flytte servohornet, og skru på endepunktene?
      Hilsen Rune Marcussen

      MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
      JR DSX9

      Fitjar Modellflyklubb
      ---------------------------------------------------------------------------
      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

      Comment


      • #4
        Originally posted by roadrune View Post
        Jeg har ikke greie på fly, men går det ikke an å flytte servohornet, og skru på endepunktene?
        Må ha full vandring totalt på servoen. Målet er å ha kortest mulig servoarm.

        Og Flappvandingen holder ikke. Også er det ugunstig med en bryter eller pot som ikke blir brukt og må stå med så mye utslag.

        Har lagt inn en fri mix men tenkte jeg skulle ungå dette hvis det var en annen standard fungsjon som kunne brukes.
        **********************
        Mvh
        Stig Olsen
        Lillehammer MFK


        Nan Xplorer FullCarbon X tail
        Pike Perfect X tail
        Pike Brio / Giant
        Alpina 4001
        DG 500/22 Elan under opppussing
        Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

        Futaba 12Fg Fasst

        Comment


        • #5
          Hei!

          Ikke for å mistrøste deg, men jeg klarte ikke å sette offset på min Futaba 9c, slet da jeg skulle sette opp superioren min, endte opp med at jeg kjøpte en brukt Jr9x2. Mulig det er løsning på det, men jeg ga opp.. Har foresten en brukt 9c til salgs )

          Kjell Arne

          Comment


          • #6
            Originally posted by kaklei View Post
            Hei!

            Ikke for å mistrøste deg, men jeg klarte ikke å sette offset på min Futaba 9c, slet da jeg skulle sette opp superioren min, endte opp med at jeg kjøpte en brukt Jr9x2. Mulig det er løsning på det, men jeg ga opp.. Har foresten en brukt 9c til salgs )

            Kjell Arne
            Har kommet frem til det samme. Går ikke. Så jeg bruker et par frie miksere til den jobben. Mixer flap kanal 5 og 6 mot kanal 3. Da før jeg flyttet senter dit jeg vill ha det. Ser ikke ut til at det har innvirkning på balanserors stikka, men jeg er ikke overbevist enda...
            **********************
            Mvh
            Stig Olsen
            Lillehammer MFK


            Nan Xplorer FullCarbon X tail
            Pike Perfect X tail
            Pike Brio / Giant
            Alpina 4001
            DG 500/22 Elan under opppussing
            Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

            Futaba 12Fg Fasst

            Comment


            • #7
              Originally posted by Seiler`n View Post
              Mixer flap kanal 5 og 6 mot kanal 3. Da før jeg flyttet senter dit jeg vill ha det. Ser ikke ut til at det har innvirkning på balanserors stikka, men jeg er ikke overbevist enda...
              Ut i fra det du beskriver her tror jeg det vil funke, er bare litt mer styr å sette opp og litt mere vrient å trimme inn, enn må bare ha tunga i rett munn Lykke til!
              Blir det "treff" på hafjell i løpet av sommeren??

              Kjell Arne

              Comment

              Working...
              X