Announcement

Collapse
No announcement yet.

Futaba radio kjøp i USA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Futaba radio kjøp i USA

    Jeg var inne på Tower å kikket litt.. Hvis en kjøper feks Futaba 7C FASST i USA, hvordan vet en at en får MODE2(throttle på venstre stikke)?

    Er ikke det slik at en har et valg, vanligvis? Mode 1 eller 2? Eller er ikke det begge deler på disse 7C FASST?

    Det er vel flere av dere som har kjøpt i USA?
    Thomas Molnes
    Ålesund og Omegn Modellflyklubb

  • #2
    har ikke handlet fra usa selv ennå men står framfor nytt kjøp av sender selv og vurderer fra tower.. såvidt jeg har lest på nett skal det gå an å bytte mellom mode 1 og 2..
    Lower, Lower, oops.
    Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

    Comment


    • #3
      Originally posted by nettulven View Post
      Jeg var inne på Tower å kikket litt.. Hvis en kjøper feks Futaba 7C FASST i USA, hvordan vet en at en får MODE2(throttle på venstre stikke)?

      Er ikke det slik at en har et valg, vanligvis? Mode 1 eller 2? Eller er ikke det begge deler på disse 7C FASST?

      Det er vel flere av dere som har kjøpt i USA?
      I USA (som de fleste andre land) er det Mode2 som er standard. Derfor er det Mode2 som kommer om det ikke står annet.
      Lars Henrik Kjølberg

      http://www.flickr.com/photos/larshkj/

      Klubber:
      Jets of Norway
      Nittedal modellflyklubb

      Comment


      • #4
        Glimrende.. Det var det jeg trodde.. Jeg kikket litt på Fasst sine hjemmesider, der stod det, som du sier, Mode 2 på alle

        Takker...
        Thomas Molnes
        Ålesund og Omegn Modellflyklubb

        Comment


        • #5
          Hva med kodingen?
          Har hørt at Asia, Europa og USA ikke har samme koding.
          Det opereres også med uteffekter på 10, 100 og 500 mw.
          10 mw kan vel ikke gi rare rekkevidden?
          Har hørt at dette ikke kan brukes på modeller med kropp av carbonfiber.
          Har kun hørt...
          Noen som vet med sikkerhet? Slik at en kan drepe enhver diskusjon ang dette temaet

          olle

          Comment


          • #6
            Regionskodingen gjelder kun mellom sender og modul. Med andre ord så lenge sender og modul er kjøpt i samme verdensdel fungerer det. Mottakere fungerer om hverandre. Jeg har modul og radio kjøpt i Europa og to mottakere kjøpt fra USA.

            Futaba har samme sendereffekt uansett hvor de selges så vidt jeg vet. Systemer uten frekvenshopping må ha lavere sendefrekvens i Europa.

            Comment


            • #7
              Det er riktig som tahustvedt skriver. Det er kun 12FG, 12Z og 14MZ som er berørt av Futabas latterlige regionskoding.
              Futaba sender på ca 90 mw (i følge en tråd jeg leste på RCU). Så det skal være helt OK å bruke disse radioene i Norge.
              Lars Henrik Kjølberg

              http://www.flickr.com/photos/larshkj/

              Klubber:
              Jets of Norway
              Nittedal modellflyklubb

              Comment


              • #8
                Jeg kjøpte en Futaba 7c FASST fra towerhobbies i vinter, og den fungerer som bare det. Den kommer med amerikansk lader, så jeg har kjøpt ny lader fra elefun og et større sender-batteri (leveres med 600 mah). Jeg fikk med 4 digitale servoer, og allikvel ble totalsummen lavere enn det jeg hadde måtte betale i Norge uten servoer.
                Liten høyvinget trainer - SC 15
                ARC Beaver on floats - Saito 82
                Goldberg Ultimate - OS 120

                Comment


                • #9
                  Fungerer en US TM-8 modul med en norsk 9c og videre med norske mottakere

                  Comment


                  • #10
                    en kompis har 6 kanals futaba (2.4) kjøpt i hongkong. har senere supplert med mottager for amerikanske markedet. det funker ikke!

                    Comment


                    • #11
                      Hvilken mottager har han kjøpt?
                      Lars Henrik Kjølberg

                      http://www.flickr.com/photos/larshkj/

                      Klubber:
                      Jets of Norway
                      Nittedal modellflyklubb

                      Comment

                      Working...
                      X