Heisann
Har akkurat satt opp den nye seileren min på radioen, og fikk uventede problemer med miksing av butterfly.
Flyet er satt opp med butterfly (selvfølgelig), 60% diff på balanserorene, og maksimalt "diff reduction" som skal nulle ut differensieringen når jeg drar brems.
Mitt problem er at selv med 150% diff reduction, så går det oppgående balanseror for langt når jeg gir fullt utslag + full brems. MC 19 har ingen "limit" instilling, så den eneste løsningen jeg har funnet så langt var å bruke en frimix som Dual rate, slik at jeg får mindre vanding på balanserorene når bremsen er ute. Når jeg gjør dette, så er det ingenting som bunner ved fulle utslag, men prøveflyging avslører at all balanserorskontroll forsvinner når jeg bremser. Det funker forsåvidt til termikkflyging i rolige forhold, men på hanget vil det bli katastrofe.
Det jeg trodde, var at hvis diff reduction ble satt til en høyere verdi enn diff, så ville man få en negativ diff når man bremser. Dette virket sannsynlig siden diff kan settes til 100% max, mens diff reduction kan settes til 150%.
Det jeg har funnet ut er derimot at hvis jeg har 60% diff, så går diff reduction i praksis ikke lengre enn 60%. Jeg kan stille inn høyere verdi, men ingenting skjer når jeg har passert 60%.
Bare for å sjekke, så har jeg prøvd å bytte om kanal 2 og 5 og programmert alt på nytt, men det funket fortsatt ikke.
Er det noen som har noe clue om hva jeg gjør galt?
Hvorfor kan man stille 150% diff reduction, når det ikke har noen effekt etter å ha passert diff verdien?
Noen "tjuvtriks" til hvordan man kan jobbe seg rundt problemet?
Har akkurat satt opp den nye seileren min på radioen, og fikk uventede problemer med miksing av butterfly.
Flyet er satt opp med butterfly (selvfølgelig), 60% diff på balanserorene, og maksimalt "diff reduction" som skal nulle ut differensieringen når jeg drar brems.
Mitt problem er at selv med 150% diff reduction, så går det oppgående balanseror for langt når jeg gir fullt utslag + full brems. MC 19 har ingen "limit" instilling, så den eneste løsningen jeg har funnet så langt var å bruke en frimix som Dual rate, slik at jeg får mindre vanding på balanserorene når bremsen er ute. Når jeg gjør dette, så er det ingenting som bunner ved fulle utslag, men prøveflyging avslører at all balanserorskontroll forsvinner når jeg bremser. Det funker forsåvidt til termikkflyging i rolige forhold, men på hanget vil det bli katastrofe.
Det jeg trodde, var at hvis diff reduction ble satt til en høyere verdi enn diff, så ville man få en negativ diff når man bremser. Dette virket sannsynlig siden diff kan settes til 100% max, mens diff reduction kan settes til 150%.
Det jeg har funnet ut er derimot at hvis jeg har 60% diff, så går diff reduction i praksis ikke lengre enn 60%. Jeg kan stille inn høyere verdi, men ingenting skjer når jeg har passert 60%.
Bare for å sjekke, så har jeg prøvd å bytte om kanal 2 og 5 og programmert alt på nytt, men det funket fortsatt ikke.
Er det noen som har noe clue om hva jeg gjør galt?
Hvorfor kan man stille 150% diff reduction, når det ikke har noen effekt etter å ha passert diff verdien?
Noen "tjuvtriks" til hvordan man kan jobbe seg rundt problemet?
Comment