Har en Hitec Optic 6 sender med en Hitec RCD3500 mottaker som hittil har funka helt perfekt.
Nå har jeg flytta over mottakeren til et større fly hvor jeg har montert nye analoge (12kg)HTX servoer med metallgir(også kjent som Towerpro MG995) på alle ror.
Har i den forbindelse gått opp til 6V batteri til mottaker, dette er det bra futt i.
Med en gang jeg koblet på batteriet så la jeg merke til at alle servoene avgir en høyfrekvent pipelyd.
Jeg monterte alt sammen å tenkte forsovit ikke mer på det.
Når jeg kom ut på stripa i dag så skulle jeg foreta en test av rekkevidde, for å være 100% sikker.
Med antenna ute og flyet parkert på bakken så har det rekkevidde på ca.250 meter !?
Detta må da være for dårlig eller?
Jeg ble så skeptisk at jeg pakka sammen å dro hjem igjen.
Servoene går helt fint da jeg kjører dem, bare at de piper.....synes dette er litt suspekt egentlig.
Men mulig jeg tar feil?
Har en kompis som har en liknende mottaker som jeg kan få prøve.
Lurer på å prøve den.
Har du noen tanker/tips så si veldig gjerne fra!
Nå har jeg flytta over mottakeren til et større fly hvor jeg har montert nye analoge (12kg)HTX servoer med metallgir(også kjent som Towerpro MG995) på alle ror.
Har i den forbindelse gått opp til 6V batteri til mottaker, dette er det bra futt i.
Med en gang jeg koblet på batteriet så la jeg merke til at alle servoene avgir en høyfrekvent pipelyd.
Jeg monterte alt sammen å tenkte forsovit ikke mer på det.
Når jeg kom ut på stripa i dag så skulle jeg foreta en test av rekkevidde, for å være 100% sikker.
Med antenna ute og flyet parkert på bakken så har det rekkevidde på ca.250 meter !?
Detta må da være for dårlig eller?
Jeg ble så skeptisk at jeg pakka sammen å dro hjem igjen.
Servoene går helt fint da jeg kjører dem, bare at de piper.....synes dette er litt suspekt egentlig.
Men mulig jeg tar feil?
Har en kompis som har en liknende mottaker som jeg kan få prøve.
Lurer på å prøve den.
Har du noen tanker/tips så si veldig gjerne fra!
Comment