Announcement

Collapse
No announcement yet.

mottaker tull

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mottaker tull

    Har akkurat tatt ibruk en vince edge, men den har glittsj problemer.

    Når eg tar en avstandssjekk med antenna helt inne(hitec optic6), motor igang på noe delgass, så når eg knapt 25 meter før motor jager og ror danser.

    Dette skjer med to forskjellige mottakere og hver sin krystall.

    Hvis eg gjør det samme med en cessna eg har(i plast), når eg ca 70 meter før de ikke har kontakt, og da kutter kun kontakten, dvs ingen servoer jager når kontakten er brutt.

    I edgen har eg flyttet mottakeren langt bak batteri, dvs i bakkant av canopien, ellers er antenneledningen "tredd" igjennom to servohorn(en inne i flyet og en utenfor med strikk i), de krysser ikke eller er borti metall, kun gummi og plast.

    De samme mottakerne er brukt i fly som har vært godt brukt og ikke merket noen form for tull.

    Kan det ha noe å si at eg bruker ei inncolw oppned potte som gir endel skarp lyd?? (ikke at eg ville trodd det men).
    Børge G Hansen

    Futaba 10C 2.4FASST
    Optic6
    C17E
    Dassler
    T-Rex
    T-Rex 600 N Pro
    U-CAN-DO 46
    Cessna Cardinal
    Cessna 182 skyline
    cap 232 27% alitalia
    edge 540 vince

  • #2
    Hvilken motor(el,bensin,fuel) snakker vi om og er det ett "tre" fly?
    Mvh Geir Mogstad
    ---------------------------------------
    slapp av det kommer helt sikkert ned!

    Comment


    • #3
      Har en os 55ax fuel, og ja det er et tre fly.
      Børge G Hansen

      Futaba 10C 2.4FASST
      Optic6
      C17E
      Dassler
      T-Rex
      T-Rex 600 N Pro
      U-CAN-DO 46
      Cessna Cardinal
      Cessna 182 skyline
      cap 232 27% alitalia
      edge 540 vince

      Comment


      • #4
        Hadde omtrent det samme problemet med Venus II, med en Graupner C17 mottaker så glitchet det hele tiden. Torde ikke å ta opp flyet. Endret på annenten, la den utenpå kroppen og ut på stabben, noe bedre men fremdeles glitch når jeg var ca 20 meter fra flyet eller lengre unna.

        Satte inn en Sanwa 8 kanals mottaker med antennen ut av kroppen og ut på stabben og nå har jeg ingen glitch på bakken og ikke hatt noen glitch problemer i luften av betydning, bortset fra hva som blir kalt "graupner sonen" på flyfeltet. (Et sted hvor mange har opplevd glitch med Graupner).

        Jeg har servoer bak i flyet, 2 til høyde og 1 til sideror med dertil hørende lange servokabler og hadde aldri problemer med Graupner C17 i andre fly.

        Så mitt råd blir: endre på antenne strekket eller bytt til en annen mottaker.
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

        Mange fly og mye moro

        Comment


        • #5
          Antenneledningen går ut av flyet og festet til nerkant på stabben, resten av antenna henger etter.
          Men syntes det er så rart at det er akkurat likeens med to forkjellige mottakere.
          Ja, har og 2 stk servoer bak på halen, men antenneledningen og servokabkele ligger på hver sin side i og utenfor flyet.
          Børge G Hansen

          Futaba 10C 2.4FASST
          Optic6
          C17E
          Dassler
          T-Rex
          T-Rex 600 N Pro
          U-CAN-DO 46
          Cessna Cardinal
          Cessna 182 skyline
          cap 232 27% alitalia
          edge 540 vince

          Comment


          • #6
            Hvordan går det når motoren ikke er i gang? Er det noe metall som gnisser mot metall i flyet? Et dårlig lager kan forstyrre mottakeren.

            Comment

            Working...
            X