Announcement

Collapse
No announcement yet.

Reserve antenne til futaba fasst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Reserve antenne til futaba fasst

    Hei.

    Kikker litt rundt etter reserve antenner til futaba fasst motagere.
    Har vært uheldig å knekt en antenne..
    Men finner ingen butikker i norge som har....

    Noen som vet hvor man kan få tak i disse??

    Steffen

  • #2
    Hvis du kun har ødelagt den ytterste delen av antenna (ca 3cm avisolert coax) kan du enkelt og greit avisolere/fjerne skjermen på 1/4 bølgelengde - ca 3cm for 2.4GHz). Jeg har gjort dette på en mottaker, og det var ikke noe problem med redusert rekkevidde etc. Hvis du vil/må kjøpe ny kan du enten bestille antenne fra lindinger.at (jeg vet ikke om e har originalantenner, men de har en ekstra lang type) eller lage ny selv med en kabel fra elfa (jeg er rimelig sikker på at konnektoren er a typen AMC, så da er det bare å kjøpe en kabel med konnektor og følge beskrivelsen ovenfor).

    Comment


    • #3
      Okai takker

      Er kun ytterst delen som er knekt...ca 1 cm eller deromkring så da kan jeg vell bare klippe den av der og avisolere ca 3 cm ikke sant??

      Comment


      • #4
        Du må ha nøyaktig like langt avisolert lengde som det var originalt. Sammenlign med den andre antenna.

        Comment


        • #5
          Da prøver vi på det...
          Hjertelig mange takk.....

          Comment


          • #6
            Tror ikke Futaba anbefaler det men det burde ikke utgjøre noe forskjell.

            Hvis du vil bytte er delenummeret for antenna HSP79493. Tror den kommer med kontakt så det bare er å plugge inn.

            Comment

            Working...
            X