Unconfigured Ad

Collapse

Programmering av MC-24

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tow
    • Aug 2005
    • 47

Programmering av MC-24

Er det noen der ute som virkelig "kan" MC-24 radioen er jeg takknemlig for all hjelp. Det jeg er ute etter er sekvensmiksing av understell. Jeg har funnet en tråd som gir oppskriften, men problemet er at jeg ikke kan nok om kurvemiksere etc. til å få til å sette dette opp skikkelig.
    Kan noen hjelpe?
    ToreW
  • Olavjoergensen
    • Jun 2005
    • 2208

Originally posted by Tow
    Er det noen der ute som virkelig "kan" MC-24 radioen er jeg takknemlig for all hjelp. Det jeg er ute etter er sekvensmiksing av understell. Jeg har funnet en tråd som gir oppskriften, men problemet er at jeg ikke kan nok om kurvemiksere etc. til å få til å sette dette opp skikkelig.
    Kan noen hjelpe?
    ToreW
    Hva er det du konkret skal få til?

Mvh OJ
    Olav Jørgensen
    Low & fast

Comment

• Tow
      • Aug 2005
      • 47

Originally posted by Olavjoergensen
      Hva er det du konkret skal få til?

Mvh OJ
      Sekvensmiksing av understellsluker...a la Mustang f.eks. der indre luker åpnes, understell inn, luker stenges. Vet det går an med de avanserte mikserne på denne radioen. Har funnet en fremgangsmåte her: http://users.skynet.be/robert.magda/...er_en_seq.html
      Jeg har prøvd meg på dette, men får det ikke til å funke. Skulle gjerne hatt noen til å "leie meg i handa" gjennom prosessen. Takknemlig for all hjelp

Comment

• Olavjoergensen
        • Jun 2005
        • 2208

Originally posted by Tow
        Sekvensmiksing av understellsluker...a la Mustang f.eks. der indre luker åpnes, understell inn, luker stenges. Vet det går an med de avanserte mikserne på denne radioen. Har funnet en fremgangsmåte her: http://users.skynet.be/robert.magda/...er_en_seq.html
        Jeg har prøvd meg på dette, men får det ikke til å funke. Skulle gjerne hatt noen til å "leie meg i handa" gjennom prosessen. Takknemlig for all hjelp
        Har sett på den linken du legger ved og forstår det i teorien hvertfall, har jo ikke prøvd det i praksis! Hva er det du ikke får til å fungere?

Mvh OJ
        Olav Jørgensen
        Low & fast

Comment

• Tow
          • Aug 2005
          • 47

Har sett på den linken du legger ved og forstår det i teorien hvertfall, har jo ikke prøvd det i praksis! Hva er det du ikke får til å fungere?

Mvh OJ
          Hei.
          Nei, jeg er vel ikke dyktig nok, eller helt forstår hvordan jeg legger opp disse miksekurvene. Jeg har prøvd såvidt men får ikke den prosentvise vandringa (horisontalt) i grafen til å stemme.Resulterer i alt for lite vandring på mikserne.Åssen setter man egentlig opp dette? Jeg forsøkte å bruke CH1 for å sette kurvene for etterpå å forandre til den kanal det egentlig skal være, men det er vel ikke slik det gjøres...Det er nesten tragisk at etter å ha hatt denne radioen så lenge ikke har lært meg mer, men har inntil nå kun hatt manual på tysk og teknisk tysk er ikke min sterke side.Engelsk er derimot ikkeno problem.
          Mvh ToreW

Comment

• Olavjoergensen
            • Jun 2005
            • 2208

Originally posted by Tow
            Hei.
            Nei, jeg er vel ikke dyktig nok, eller helt forstår hvordan jeg legger opp disse miksekurvene. Jeg har prøvd såvidt men får ikke den prosentvise vandringa (horisontalt) i grafen til å stemme.Resulterer i alt for lite vandring på mikserne.Åssen setter man egentlig opp dette? Jeg forsøkte å bruke CH1 for å sette kurvene for etterpå å forandre til den kanal det egentlig skal være, men det er vel ikke slik det gjøres...Det er nesten tragisk at etter å ha hatt denne radioen så lenge ikke har lært meg mer, men har inntil nå kun hatt manual på tysk og teknisk tysk er ikke min sterke side.Engelsk er derimot ikkeno problem.
            Mvh ToreW
            Kan gjøre et forsøk på hobbyrommet å se hva jeg får til i løpet av et par dager!

Mvh OJ
            Olav Jørgensen
            Low & fast

Comment

• Tow
              • Aug 2005
              • 47

Kan gjøre et forsøk på hobbyrommet å se hva jeg får til i løpet av et par dager!

Mvh OJ
              Hjertelig
              Mvh ToreW

Comment

• Olavjoergensen
                • Jun 2005
                • 2208

Originally posted by Tow
                Hjertelig
                Mvh ToreW
                Glemte en ting!

Hvor mange servoer er det du skal få til å fungere i dette oppsettet?
                Kan du skrive en liste over hvor mange servoer som går til hvilken funksjon?

Mvh OJ
                Olav Jørgensen
                Low & fast

Comment

• Tow
                  • Aug 2005
                  • 47

OKI. I det originale oppsettet er tanken å bruke mekanisk retract, samt èn servo til hver av understellslukene - 3 i alt. Altså èn retractservo, samt èn for høyre og èn for venstre luke. Det oppsettet er skissert i den linken jeg sendte deg. Det jeg ønsker å få til trenger 4 miksere. (Jeg bruker kanal7 til retract). Kanal 7 er mikset linjært til switch. Deretter chan.7 til ch.7 (curve mix) Ch7 til ch 8 - Ch 8 til 8 - ch 8 til ch 9 som styrer den siste understellsluken.
                  Lykke til (?)
                  Mvh ToreW

Comment

• Olavjoergensen
                    • Jun 2005
                    • 2208

Dette fikk ikke jeg til heller! Er ikke sikker på hvorfor, mener jeg har gjort som beskrevet også!

Mvh OJ
                    Olav Jørgensen
                    Low & fast

Comment

• Tow
                      • Aug 2005
                      • 47

Dette fikk ikke jeg til heller! Er ikke sikker på hvorfor, mener jeg har gjort som beskrevet også!

Mvh OJ
                      Nei, jeg har som sagt problemer med å få den horisontale aksen til å bevege seg slik den skal....Vet da søren.....hva som er feil. Et etter annet er det...
                      Takk for at du prøvde ihvertfall.
                      ToreW

Comment

• Vingen300
                        • Oct 2003
                        • 81

Hei,

Har dere husket å definere miks 3 og 4 som serie miksere?

Fra: http://users.skynet.be/robert.magda/...er_en_seq.html
                        Mixer 2 commands mixer 3 (left door ) and mixer 4 (right door). Mixers 3 and 4 are declared "in series". The output signal of mixer 2 is used as input signal for mixers 3 and 4.

Har ikke mc-24 selv, men mx-24, der må man definere "type" miks som "->". Dette gjøres i ved siden av der man setter opp inn og ut kanalene for miksen.

side 136
                        Slik jeg forstår dette så skal dette da settes for miks 3 og 4, som definert i siden:

Jostein

Comment

• Tow
                          • Aug 2005
                          • 47

Originally posted by Vingen300
                          Hei,

Har dere husket å definere miks 3 og 4 som serie miksere?

Fra: http://users.skynet.be/robert.magda/...er_en_seq.html
                          Mixer 2 commands mixer 3 (left door ) and mixer 4 (right door). Mixers 3 and 4 are declared "in series". The output signal of mixer 2 is used as input signal for mixers 3 and 4.

Har ikke mc-24 selv, men mx-24, der må man definere "type" miks som "->". Dette gjøres i ved siden av der man setter opp inn og ut kanalene for miksen.

side 136
                          Slik jeg forstår dette så skal dette da settes for miks 3 og 4, som definert i siden:

Jostein
                          Hørtes lurt ut...Skal prøve når jeg kommer hjem..

Comment

• Tow
                            • Aug 2005
                            • 47

Hmmm---------Hvordan får jeg definert miksere i serie da.....Det eneste jeg får fram som type er "P"??

Comment

• Vingen300
                              • Oct 2003
                              • 81

Høres rart ut, muligheten burde være "Tr", "->" og "Tr ->"
                              Der:
                              Tr: output kanalen skal også følge trimmen til input kanal, gjelder da kanalene 1,2,3 og 4
                              ->: Serie miks, som skal brukes her.
                              Tr ->: output skal følge trim og være en serie mikser.

er manualen til mc-24, dog på tysk, se side 134.

Comment

Working...