Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Er det noen der ute som virkelig "kan" MC-24 radioen er jeg takknemlig for all hjelp. Det jeg er ute etter er sekvensmiksing av understell. Jeg har funnet en tråd som gir oppskriften, men problemet er at jeg ikke kan nok om kurvemiksere etc. til å få til å sette dette opp skikkelig.
Kan noen hjelpe?
ToreW
Er det noen der ute som virkelig "kan" MC-24 radioen er jeg takknemlig for all hjelp. Det jeg er ute etter er sekvensmiksing av understell. Jeg har funnet en tråd som gir oppskriften, men problemet er at jeg ikke kan nok om kurvemiksere etc. til å få til å sette dette opp skikkelig.
Kan noen hjelpe?
ToreW
Sekvensmiksing av understellsluker...a la Mustang f.eks. der indre luker åpnes, understell inn, luker stenges. Vet det går an med de avanserte mikserne på denne radioen. Har funnet en fremgangsmåte her: http://users.skynet.be/robert.magda/...er_en_seq.html
Jeg har prøvd meg på dette, men får det ikke til å funke. Skulle gjerne hatt noen til å "leie meg i handa" gjennom prosessen. Takknemlig for all hjelp
Sekvensmiksing av understellsluker...a la Mustang f.eks. der indre luker åpnes, understell inn, luker stenges. Vet det går an med de avanserte mikserne på denne radioen. Har funnet en fremgangsmåte her: http://users.skynet.be/robert.magda/...er_en_seq.html
Jeg har prøvd meg på dette, men får det ikke til å funke. Skulle gjerne hatt noen til å "leie meg i handa" gjennom prosessen. Takknemlig for all hjelp
Har sett på den linken du legger ved og forstår det i teorien hvertfall, har jo ikke prøvd det i praksis! Hva er det du ikke får til å fungere?
Har sett på den linken du legger ved og forstår det i teorien hvertfall, har jo ikke prøvd det i praksis! Hva er det du ikke får til å fungere?
Mvh OJ
Hei.
Nei, jeg er vel ikke dyktig nok, eller helt forstår hvordan jeg legger opp disse miksekurvene. Jeg har prøvd såvidt men får ikke den prosentvise vandringa (horisontalt) i grafen til å stemme.Resulterer i alt for lite vandring på mikserne.Åssen setter man egentlig opp dette? Jeg forsøkte å bruke CH1 for å sette kurvene for etterpå å forandre til den kanal det egentlig skal være, men det er vel ikke slik det gjøres...Det er nesten tragisk at etter å ha hatt denne radioen så lenge ikke har lært meg mer, men har inntil nå kun hatt manual på tysk og teknisk tysk er ikke min sterke side.Engelsk er derimot ikkeno problem.
Mvh ToreW
Hei.
Nei, jeg er vel ikke dyktig nok, eller helt forstår hvordan jeg legger opp disse miksekurvene. Jeg har prøvd såvidt men får ikke den prosentvise vandringa (horisontalt) i grafen til å stemme.Resulterer i alt for lite vandring på mikserne.Åssen setter man egentlig opp dette? Jeg forsøkte å bruke CH1 for å sette kurvene for etterpå å forandre til den kanal det egentlig skal være, men det er vel ikke slik det gjøres...Det er nesten tragisk at etter å ha hatt denne radioen så lenge ikke har lært meg mer, men har inntil nå kun hatt manual på tysk og teknisk tysk er ikke min sterke side.Engelsk er derimot ikkeno problem.
Mvh ToreW
Kan gjøre et forsøk på hobbyrommet å se hva jeg får til i løpet av et par dager!
OKI. I det originale oppsettet er tanken å bruke mekanisk retract, samt èn servo til hver av understellslukene - 3 i alt. Altså èn retractservo, samt èn for høyre og èn for venstre luke. Det oppsettet er skissert i den linken jeg sendte deg. Det jeg ønsker å få til trenger 4 miksere. (Jeg bruker kanal7 til retract). Kanal 7 er mikset linjært til switch. Deretter chan.7 til ch.7 (curve mix) Ch7 til ch 8 - Ch 8 til 8 - ch 8 til ch 9 som styrer den siste understellsluken.
Lykke til (?)
Mvh ToreW
Dette fikk ikke jeg til heller! Er ikke sikker på hvorfor, mener jeg har gjort som beskrevet også!
Mvh OJ
Nei, jeg har som sagt problemer med å få den horisontale aksen til å bevege seg slik den skal....Vet da søren.....hva som er feil. Et etter annet er det...
Takk for at du prøvde ihvertfall.
ToreW
Har dere husket å definere miks 3 og 4 som serie miksere?
Fra: http://users.skynet.be/robert.magda/...er_en_seq.html
Mixer 2 commands mixer 3 (left door ) and mixer 4 (right door). Mixers 3 and 4 are declared "in series". The output signal of mixer 2 is used as input signal for mixers 3 and 4.
Har ikke mc-24 selv, men mx-24, der må man definere "type" miks som "->". Dette gjøres i ved siden av der man setter opp inn og ut kanalene for miksen.
Har dere husket å definere miks 3 og 4 som serie miksere?
Fra: http://users.skynet.be/robert.magda/...er_en_seq.html
Mixer 2 commands mixer 3 (left door ) and mixer 4 (right door). Mixers 3 and 4 are declared "in series". The output signal of mixer 2 is used as input signal for mixers 3 and 4.
Har ikke mc-24 selv, men mx-24, der må man definere "type" miks som "->". Dette gjøres i ved siden av der man setter opp inn og ut kanalene for miksen.
Høres rart ut, muligheten burde være "Tr", "->" og "Tr ->"
Der:
Tr: output kanalen skal også følge trimmen til input kanal, gjelder da kanalene 1,2,3 og 4
->: Serie miks, som skal brukes her.
Tr ->: output skal følge trim og være en serie mikser.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment