Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sanwa (Airtronic) RD 8000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Bra gjetta Ostnik!
    Har vært stor-gjeldsslave i 6 år nu (huskjøp og skilsmisse), det går jo rundt likevel.

    Superstar40: Bare 3 fly? Flink du!
    Kjenn litt på stikkene på radioen du ønsker deg og kjenn etter om den føles OK. Når du bryterne med fingrene uten å se ned på senderen? Sitter dem naturlig? Det bør være bra batterikapasitet i tilfelle du skal fly flere fly en god dag.
    Jeg er avhengig av: expo(3D), stoppeklokker (opp og ned), elevon-mixing (3D), kråkemix (seilfly) og å kunne bruke 4 servoer til balanseror/flaps samt mixe inn brems oppå dette igjen. 10 modellmemories er nok, selv jeg bruker ikke mer enn 8-10 av gangen.
    Kvaliteten på radioer er generelt helt OK, valget blir litt hva du selv syntes om (viktig!!) og hvilke behov du ser nu som du har fått en del flytid.
    Som jeg sa tidligere, man kan bli litt preget på ett merke slik jeg har blitt det.... Dessuten smiler jeg litt for meg selv når jeg ser hva folk lurer på hvordan få til osv...
    Og: i dag fløy jeg 4-5 tanker på min Simprop2000 med radioen du ser på bildet under (skoleradioen min)... 4 kanaler og ikkeno mer. Ingen dualrate engang, 2 stikker og on/off bryter. (Det gikk forresten ikke bra, men det var ikke senderen sin feil )
    Attached Files
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #17
      Måtte innom Smallsize i uken som gikk bare for å kjenne på den Den lå veldig godt i hånden og stikkene virket mere presise enn Laseren. I tillegg var den ganske lett uten å virke billig.

      Den har ikke mulighet for 4 servoer på balanseror men kan kjøre kanal 7 som "slave". Ellers så har den alle de funksjonalitetene som du nevnte - har ikke telt opp alle men det er ca 15 mixemuligheter for fly. Du kan kjøre separat expo på dual rate for høyde og balanseror (f.eks 50 % expo på standard oppsett og med dual-rate påslått kan du sette en annen prosentsats - hvis jeg leste riktig).

      Håper det blir mulighet til å prøve ut godsakene til helgen
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

      Mange fly og mye moro

      Comment


      • #18
        Da høres det ikke ut som dumt kjøp da.

        Expo er noe jeg har oppdaget nytten av det siste året i forbindelse med 3D-leking. På rein acro liker jeg ikke den funksjonen, der må ting være lineære.
        Det med 4-6 servoer i vingene er spesielt på seilfly. Pass deg så du ikke blir interessert i det også "Heldigvis" er det dårlig med skikkelige hang her på Østlandet..
        Klokker og timere bruker jeg spesielt for å ta tiden på termikkflukter med seilfly samt å gi alarm etter en viss flytid med elektro-fly.

        Håper å prøve nye leker til helga jeg også
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #19
          Da var Sanwaen i hus. Som Isak nevnte tidligere så var den utrolig lett å programmere. I løpet av 1 time var 2 modeller lagt inn og foreløpig trimmet. Ikke utenkelig at det blir en tur på stripa imorgen.

          Skulle bare innom Griffin for å hente noen Waypoint servoer og litt småplukk etter at jeg hadde kjøpt Sanwaen - gikk ut derifra med fly, motor, ESC, batterier, flere servoer mm Da fikk jeg ihvertfall bruk for komputerradio for nå har jeg 4 modeller
          Espen Kvien
          Gruppeleder F3A
          Vingtor RC Club
          f3a.norge@gmail.com

          Mange fly og mye moro

          Comment

          Working...
          X