Unconfigured Ad

Collapse

Futaba 12 fg og t-14 modul problemer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • panzerulven
    • Nov 2004
    • 118

Futaba 12 fg og t-14 modul problemer

Har kjøpt en futaba 12 fg fra cyberheli i hong kong her i vår og den har fungert utmerket.
    Men så her i forrige uke var jeg å kjøpte en tm-14 2.4 ghz modul for å konvertere
    til dette systemet.
    Jeg laster ned den nye programmvaren (1.6) til radioen og slår på radioen med modulen
    og det kommer opp ei feilmelding om gal modul (mismatch) i displayet på radioen.
    Jeg mistenker at radioen kan være en aisa utgave og modulen en euro vers.
    Men går det ikke å bruke europa programmvare eller er eneste utvei å skaffe seg
    en modul som er asia basert???
    Spørsmål 2 er om jeg skaffer meg en modul fra asia passer da europa mottakere til
    denne da??
  • jehembre
    • Mar 2006
    • 145

Kanskje dette kan hjelpe deg. Selv om det ikke er samme radio kan fremgangsmåten være lik..

John Erik Hembre

Trondheim Modellflyklubb

Comment

• limvingen
      • Jan 2006
      • 210

Originally posted by panzerulven
      Spørsmål 2 er om jeg skaffer meg en modul fra asia passer da europa mottakere til denne da??
      Europa, Amerika, Asia - det spiller ingen rolle hvor du kjøper mottakerne - alle fasst mottakerne som er kompatible med TM 14 vil fungere.
      Det er kun area code i sendermodulen og radioen som må være lik.

Forøvrig kan det ikke dras nytte av linken jehembre poster i ditt tilfelle - til det er softwaren i radioene for ulik.
      Knut Eirik Lyngmo

Bodø Modellflyklubb http://www.bodomfk.net/portal/

Comment

• arvika
        • Mar 2007
        • 86

Hei.
        Har du kjøpt en Asia modell så må du kjøpe resten derfra også.
        Samme med Amerika og Europa.
        He har delt opp verden i tre deler.
        Har selv oppdatert min T12FG og la inn siste programvare. 1.8.
        Du må nok fortsette å kjøpe deler fra Asia. Modul, motakere.

Mvh. Johnny.

Comment

• tahustvedt
          • Feb 2004
          • 4601

Originally posted by arvika
          Hei.
          Har du kjøpt en Asia modell så må du kjøpe resten derfra også.
          Samme med Amerika og Europa.
          He har delt opp verden i tre deler.
          Har selv oppdatert min T12FG og la inn siste programvare. 1.8.
          Du må nok fortsette å kjøpe deler fra Asia. Modul, motakere.

Mvh. Johnny.
          Mottakere har ikke soneinndeling. Man kan bruke mottakere fra hele verden uansett hvor man har kjøpt modul.

Comment

• cossy
            • Jul 2006
            • 105

Hei, ser ikkje problemet her. Er bare og trykke enter/fortsette når skjermen med mismatch kommer opp og komme inn til vanligt meny bilde, deretter gå inn på frekvens/sending av denne moddelen og forandre den til 2,4 multi viss de er 8 eller 14 kanals motaker du har satt i den.
            futuba 18MZ
            Addiction X
            Slick 71" Hacker
            qq Pits Python DZY100
            2.6 Edge extreme compositt, DA85
            3.5 Edge extreme compositt, ZDZ210
            Pike Giant
            Sawex L39 jetcat P60
            Eurosport G-booster 160+
            Trex700 x 2
            Trex 550 CGY750
            Trex500

Comment

• Jøllsrud
              • Oct 2007
              • 469

cossy:

Er ikke det at han ikke får linka opp mottakerne, men sendermodulen går ikke sammen med radioen han har. Han har Asia-radio med Euro-modul.

Comment

• cossy
                • Jul 2006
                • 105

Var ikkj de eg mente og, skreiv gjerne litt kort då, prøve igjen.
                Slik min 14 mz er så står de mismatch når ein montere i 14 tm modulen selv med siste programvare når ein prøve og starte radioen med ein modell som ligger inne med 35mhz og ein eller anna frekvens. Og er de første gang han skal starte radioen med tm 14 modul så vil eg tru alle modellene han har ligger inne med 35mhz og att han derfor får inn mismatch bildet. Er bare og komme seg videre då og så gå ruta eg beskreiv med og komme seg inn på sendinga til modellen og forandre den til 2,4 fast(multi ved 8-14ch) general.
                Eg vett att viss ein har europa radio/program og setter inn amrikansk modul så går de ikkje uten og ha amrikansk programware i radioen også, men som sagt så får ein mismatch bilde/teksten ved de eg beskreiv her.
                Og som igjen er kjapt og få til da de er ingenting gale men ein sikkerhet for og starte med feil modul i forhold til modell.
                futuba 18MZ
                Addiction X
                Slick 71" Hacker
                qq Pits Python DZY100
                2.6 Edge extreme compositt, DA85
                3.5 Edge extreme compositt, ZDZ210
                Pike Giant
                Sawex L39 jetcat P60
                Eurosport G-booster 160+
                Trex700 x 2
                Trex 550 CGY750
                Trex500

Comment

• andersh
                  • Apr 2003
                  • 1734

Fordi om programvarene i artikkelen på rc.andersh.com gjelder 14MZ, så er forklaringen på problemstillingen den samme. Du trenger enten å finne ett program som kan sette radioen over til "Europe", eller en modul med samme områdekode som radioen din har.

For 14MZ gjør "FX40-Util" denne jobben. For 12FG er jeg usikker på om det finnes noe slikt verktøy. "FX40-Util" vil ikke virke.

Jeg har en TM14 modul kjøpt fra USA tilsalgs... dersom radioen har "Americas" kode (hvilket mye av asia utstyret har), så kan du bruke den modulen.

Som mange andre har sagt - mottakerne er de samme. Har ingen regionkode.

Merk også at Futaba nylig har tilbakekalt 2 serier med TM-14 moduler med feil på... Les mer her:

Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
                  rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                  Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                  Byggeblog for Eurosporten
                  Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

Working...