Unconfigured Ad

Collapse

velge radio 2,4GHz

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • est
    • Sep 2008
    • 43

velge radio 2,4GHz

Skal kjøpe meg ny radio (2,4GHz), og lurer på hviken jeg skal velge. Radioen skal jeg hovedsaklig bruke til elektroseilflyet mitt. Radioen må derfor være en sju kanalers med lette menyer for crow mixing og andre lure ting for seilfly. Har et ønske om å ikke bruke alt for mye tid på programering. Det viktigste er nok at jeg ikke har råd til å kjøpe en så dyr radio. Har sett på Furaba 7C 2.4GHz og Graupner Mx16 2,4GHz til litt under 3000,-. Dette er VANSKELIG!??? Kan noen hjelpe meg
  • Jøllsrud
    • Oct 2007
    • 469

For å gjøre det enda vanskeligere har du jo Spektrum DX7 til under 3000,- også

Comment

• bellanca
      • Apr 2004
      • 283

Originally posted by Jøllsrud

Jeg skal og gjøre det vanskeligere for deg, Futaba 7 C Fasst
      Futaba 10C Fasst
      Last Down 3XL V3
      Spirit Elite
      Primo
      Hellcat
      Sukhoi
      Pt 19
      Ucd
      Bossanova
      Giles 202
      Boomerang
      Mojo
      Ultra Stick
      Riva Silver X
      Laser 3d
      Hobbyrommet er fullt av leker.

Comment

• est
        • Sep 2008
        • 43

Ja, men har den crow mixing?

Comment

• tahustvedt
          • Feb 2004
          • 4601

Her kan du laste ned manualen til 7C og se om du finner det du trenger: http://www.futabarc.com/manuals/manual-7c.html

Comment

• Quadrocopter
            Moderator
            • Aug 2007
            • 6357

Originally posted by Jøllsrud
            DX7 har kun Heli og Acro program den mangler glider - mye ekstra mekk for å programmere seilfly!

PS - legg heller noen kroner ekstra i radioen - dette er en radio du som regel vil ha i flere år, videre er dette "verktøyet" ditt. Du slipper da ulempen med å måtte ha flere radioer når den "billige" du kjøpte først ikke strekker til.

Sjekk også hva mottakerne koster, ser at man for øyeblikket får vesentlig billigere Spektrum RX'ere sammenliknet med konkurrentene.

Gikk i min tid for en 9XII - i dag med 2.4 GHz Spektrum modul - den var noe dyrere en det andre som var på markedet - men den har vært en topp radio i 4-5 år nå og vil leve i flere år.

Et godt alternativ er JR 9303 2.4 eller JR DSX9 som den heter her i Europa - du får den for 4100.- kroner med mottaker hos bl.a. Esprit

Dette er siste skudd på stammen fra JR .
            Last edited by Quadrocopter; 23-11-08, 20:53.

Comment

• Litespeed
              • Jun 2005
              • 1064

2,4 ghz Fasst systemet er jeg meget godt fornøyd med etter uttesting på alt som flyr +bil og båt, har fått tillit til dette systemet , derfor 7 C Futaba som passer din pris, enkle menyer.....prøv di forskjellige senderne du kan tenke deg, kjenn på de i hendene så får man en fornemmelse når det gjelder ergonomi og tyngdepunkt, men om det blir JR , Futaba eller Graupner er en smaksak, bra kvalitet er det på alle..
              Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

• est
                • Sep 2008
                • 43

Futabaen ser ut som en bra radio for meg. Er det en mulighet både ha brems og throttle på throttle stikka og så switsje med en bryter mellom takeoff og landing. Er Graupner ikke et alternativ?

Comment

• Quadrocopter
                  Moderator
                  • Aug 2007
                  • 6357

Originally posted by est
                  Futabaen ser ut som en bra radio for meg. Er det en mulighet både ha brems og throttle på throttle stikka og så switsje med en bryter mellom takeoff og landing. Er Graupner ikke et alternativ?
                  Kjenner til brukere av 7C som har gått til 10C grunnet manglene programmerings muligheter for seilfly (du er inne på et av problemene)

MX-16 er en bra radio - bare vær obs på at den kommer i to utgaver 35MHz utgave eller 2.4 IFS utgave så her må du velge (begynner å bli en del 35MHz ute i bruktmarkedet)

Comment

• est
                    • Sep 2008
                    • 43

Har studert Mx16 og funnet ut at den passer meg. men flere sier at 2,4GHz systemet deres ikke er bra.

Comment

• Quadrocopter
                      Moderator
                      • Aug 2007
                      • 6357

Originally posted by est
                      Har studert Mx16 og funnet ut at den passer meg. men flere sier at 2,4GHz systemet deres ikke er bra.
                      Ser ut til de har fått fikset de verste problemene i firmware oppgraderingen til Versjon 3.

Det jeg har å utsette på IFS er at det har vert vanskelig å oppdrive mottakere (tomme på lager over lengre tid), videre er mottakerne relativt dyre.
                      Ser ut som det er det etablerte Graupner miljøet som velger IFS - noe som gir systemet en relativt liten utbredelse vis man sammenlikner med FASST og særlig Spektrum.
                      I noen tilfeller kan en IFS mottaker være vanskelig å plassere grunnet den innebygde antennen (blir litt klumpete)

Ser man bort i fra dette så er sikkert IFS et bra system å velge, men for å få en mer nøyansert og detaljert vurdering bør du avvente svar fra noen av dem som bruker dette daglig (vet at jojo (alias jj) flyr 2.4 i gliderene sine, er usikker på om han bruker Spektrum eller IFS)
                      Last edited by Quadrocopter; 23-11-08, 22:07.

Comment

• est
                        • Sep 2008
                        • 43

Er ny på dette å bruke et slikt forum. Synes jeg får mange gode svar. Takk for det. Nå håper jeg på flere synspunkter om Grauner.

Comment

• Quadrocopter
                          Moderator
                          • Aug 2007
                          • 6357

Originally posted by est
                          Er ny på dette å bruke et slikt forum. Synes jeg får mange gode svar. Takk for det. Nå håper jeg på flere synspunkter om Grauner.
                          Det er derfor vi har forumet!

Comment

• roadrune
                            • Jul 2007
                            • 2292

Jeg kan anbefale JR DSX9, ihvertfall, jeg driver bare med heli, men er meget fornøyd med denne radioen.

JR og Graupner samarbeider veldig tett, og har mye de samme delene i radioene sine, men forskjellige systemer på 2,4, jeg tror også programvaren er forskjellig.

JR/Spektrum har billigere mottakere enn Futaba, det er også noe å tenke på.
                            Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                            T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                            JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
                            ---------------------------------------------------------------------------
                            Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• est
                              • Sep 2008
                              • 43

Var inne og så på Futaba 10c fasst. Den passet jo meg, men var dyr

Comment

Working...